Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Många boomers här... Man kan som 15-17 åring ha helt legitima business sent ute på natten. Nattjobb, umgåtts sent med kompisar, iväg på någon fest, träffat en tjej osv.

Märks att flera av er aldrig varit ungdomar i Stockholm. Annars, vad spelar det för roll egentligen vad han gjorde för något sent ute på kvällen? Sluta skuldbelägga offret.

Gå ut den tiden en vardag på sergels torg och se hur många tonåringar det är ute, nu menar jag sådana som ska till skolan nästa dag. Det är haschrökande dropouts med frånvarande föräldrar minst 98% av fallen.

Min farsa var inte ute och söp på nattklubb när jag var i den åldern, inte heller skickade min morsa mig att bo hos min mormor, lite komiskt att hon frågar på sin facebook vart soc och polisen var när detta inträffade, vart var hon då? Det där med att han skickades från Brandbergen till sin mormor i Vårby (eller var det Vårberg?) känns också konstigt, det är ju knappast så att det är ett bättre område än Brandbergen.

Antagligen kunde väl päronen få ”egen tid” i form av hemmagjorda drinkar och horsch mackor medan stackars mormor fick dra hela lasset i sin slitna etta med kokvrå ute i Botkyrka ghettot.
Citera
2020-02-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Gå ut den tiden en vardag på sergels torg och se hur många tonåringar det är ute, nu menar jag sådana som ska till skolan nästa dag. Det är haschrökande dropouts med frånvarande föräldrar minst 98% av fallen.

Min farsa var inte ute och söp på nattklubb när jag var i den åldern, inte heller skickade min morsa mig att bo hos min mormor, lite komiskt att hon frågar på sin facebook vart soc och polisen var när detta inträffade, vart var hon då? Det där med att han skickades från Brandbergen till sin mormor i Vårby (eller var det Vårberg?) känns också konstigt, det är ju knappast så att det är ett bättre område än Brandbergen.

Antagligen kunde väl päronen få ”egen tid” i form av hemmagjorda drinkar och horsch mackor medan stackars mormor fick dra hela lasset i sin slitna etta med kokvrå ute i Botkyrka ghettot.

Enligt mr koll förefaller det vara mamma och styvpappa han bor med i Vårberg, inte mormor.
Citera
2020-02-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Enligt mr koll förefaller det vara mamma och styvpappa han bor med i Vårberg, inte mormor.

Ok, så varför är han hemma hos mormor och käkar middag, samt frågar henne om pengar? Plus att en tidigare i tråden skrev att han bodde hos mormor, en slutsats man kan dra av det är att det känns som att föräldrarna inte var allt för närvarande i hans liv, vilket var det som var min poäng.
Citera
2020-02-27, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Ok, så varför är han hemma hos mormor och käkar middag, samt frågar henne om pengar? Plus att en tidigare i tråden skrev att han bodde hos mormor, en slutsats man kan dra av det är att det känns som att föräldrarna inte var allt för närvarande i hans liv, vilket var det som var min poäng.

Inte en blekaste aning, boendet hos mormor likväl som att ngn påstår att hon bor på Lidingö kan väl vara trådsanningar eller något.

Jag konstaterar bara att dessa tre:
Haydar Al-H@ydari (47)
Eleni Lys@ndrides (37)
Tony Lys@ndrides (17)

är skrivna på denna adress:
Ängsholmsgränd 33
Skärholmen

Vilket ligger i Vårberg.
Citera
2020-02-27, 10:04
Medlem
RadhusRolands avatar
https://minfil.com/vaB0m2d1oa/Screenshot_20200227-100142_Samsung_Internet_jpg

Är detta en av gärningsmännen???

Mer info om dessa gökar isf

Häng ut dem
Citera
2020-02-27, 10:08
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Inte en blekaste aning, boendet hos mormor likväl som att ngn påstår att hon bor på Lidingö kan väl vara trådsanningar eller något.

Jag konstaterar bara att dessa tre:
Haydar Al-H@ydari (47)
Eleni Lys@ndrides (37)
Tony Lys@ndrides (17)

är skrivna på denna adress:
Ängsholmsgränd 33
Skärholmen

Vilket ligger i Vårberg.

Mormor kommer från en släkt med militärer och präster. Men kan nog beskrivas som borgerlig bohem och batiktant. Har som det verkar varit gift med en latinamerikan. Hon bor numera i Huddinge Centrum. Hennes och dotterns liv och barnbarnets död i tunnelbanan bör nog kunna bli en bra roman som skildrar det senmoderna Sverige.
Citera
2020-02-27, 10:14
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
https://minfil.com/vaB0m2d1oa/Screenshot_20200227-100142_Samsung_Internet_jpg

Är detta en av gärningsmännen???

Mer info om dessa gökar isf

Häng ut dem

Jag hoppas vid gud att det är rätt GM du outar annars är du ansvarig för det som eventuellt händer honom.

Jävla idiot.
Citera
2020-02-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Utifrån hans FB-profil ser han INTE ut som en gamer utan snarare en generisk wallah-gangster....

Förortsmode han klär sig som en gangster, men behöver inte nödvändigtvis vara det. Hade han varit en gangster hade nog hans vänlista varit full av förortsgangsters, känns som det den här gången bara var en oskyldig förortsgrabb ..... 17 år bara dessutom ... en snorunge. Tragiskt!
Citera
2020-02-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistererai
Mormorn låter ju svensk på namnet och verkar bo på Lidingö. BOs efternamn är grekiskt. Låter jävligt osannolikt att BO skulle vara nån sorts big-league becknare eller gängkriminell om han ber sin mormor swisha hundra spänn till mat, såna snubbar brukar ju normalt sett ha en del cash på sig. Dessutom 17 bast.
Tvärtom. Återkommande i dessa förundersökningar är att det handlar om fattiga losers som lägger sina pengar på kläder och fejkklockor. De lånar hundringar av varandra och dödar för några tusen. Image är allt.

Kolla grabbens Instagram så ser du exakt vad för slags smuts han var.
Citera
2020-02-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
ish

som Pascalidou, dvs zigge, eller? Grek som född där, eller grek som född av ziggar i Rumänien och uppvuxen där?

Grek, zigge, blatte, vad spelar det för roll? Kriminell blatte som inte borde varit här är vad jag ser.
Vad ser du, någon värdig att försörjas av mina skattepengar?
Dumjävel.

Så en dömd svensk kriminell är ok att försörjas av dina skattepengar???
Citera
2020-02-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Antaligen dyrare. Om man 2 miljoner per år är väldig. Men om en gängkriminell dör vid 17 års ålder så finns det ekonomiska vinster för samhället. Bara den skit dom ställer till med upp 40 års ålder är en belastning för samhället. Se var Svartenbrandt kostade samhället och hur dålig Svenska samhället var på att bestraffa Svartenbrandt.. Står man med en automatkabin och skjuter in i en polisbuss, och inte få livstids fängelse för detta så är något fel på samhället.

Beror ju på hur man vill se. Om GM inte går runt o dödar osv så kostar det mindre. För nu lär det kosta i rättegångspengar..
Citera
2020-02-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ja precis.
Konstigt det där med hur dom finaste alltid tycks vara på fel plats vid fel tidpunkt.
Jävla otur, ”Gud tar dom finaste först” typ..
Varje gång.

För dom anhöriga är det. Inte skulle du säga nått annat om just dina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in