Citat:
Ursprungligen postat av
JoeBiden
Många boomers här... Man kan som 15-17 åring ha helt legitima business sent ute på natten. Nattjobb, umgåtts sent med kompisar, iväg på någon fest, träffat en tjej osv.
Märks att flera av er aldrig varit ungdomar i Stockholm. Annars, vad spelar det för roll egentligen vad han gjorde för något sent ute på kvällen? Sluta skuldbelägga offret.
Gå ut den tiden en vardag på sergels torg och se hur många tonåringar det är ute, nu menar jag sådana som ska till skolan nästa dag. Det är haschrökande dropouts med frånvarande föräldrar minst 98% av fallen.
Min farsa var inte ute och söp på nattklubb när jag var i den åldern, inte heller skickade min morsa mig att bo hos min mormor, lite komiskt att hon frågar på sin facebook vart soc och polisen var när detta inträffade, vart var hon då? Det där med att han skickades från Brandbergen till sin mormor i Vårby (eller var det Vårberg?) känns också konstigt, det är ju knappast så att det är ett bättre område än Brandbergen.
Antagligen kunde väl päronen få ”egen tid” i form av hemmagjorda drinkar och horsch mackor medan stackars mormor fick dra hela lasset i sin slitna etta med kokvrå ute i Botkyrka ghettot.