2020-02-26, 19:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Den som lägger ut bild på GM är kung.
Den som skär halsen av GM är kung.
Törs vi hoppas på livstid för 21 åringen?
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-02-26 kl. 19:14.
Citera
2020-02-26, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Den som skär halsen av GM är kung.
Törs vi hoppas på livstid för 21 åringen?

Ingen 21 åring som får livstid. Han får 3 månaders samhälles tjänst och ett ajabaja ifrån soctanten. Sverige har inte ens livstid på straffskalan. Livstids fängelse är ca 20 års fängelse bara.
Citera
2020-02-26, 19:20
Medlem
RadhusRolands avatar
Om det nu gick till som det står i expressen så var det riktigt fegt och vidrigt gjort av Gärningsmannen/männen.

Stod och stirrade och sökte bråk, BO och GM kände inte varandra. fyra mot 1 och beväpnad med kniv till råga på allt.

Kan inte riktigt haja hur man väljer att knivhugga nån på tunnelbaneperrongen på T-Centralen som måste räknas som en av Sveriges mest centrala platser, mitt framför övervakningskameror och en massa vittnen? Hur tänkte GM där liksom? Låter i mina öron som om GM skulle kunna varit kraftigt påverkad av benzodiazepimer typ.

GM förtjänar att bli fett jävla uthängd för det här tycker jag.

Hoppas också att GM får ett riktigt jäkla saftigt långt fängelsestraff, kan bli svårt för GM att få jobb i framtiden sen efter kåken då dråp/mord lär hänga kvar ett tag i belastningsregistret kan jag tänka mig.

Ska bli intressant att läsa fupen sen och följa rättegången mm.

GM framstår ju som en av dom största idioterna i Sverige på bra länge.
Citera
2020-02-26, 19:25
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nej, han var absolut inte gängkriminell kom bara ifrån Vårberg. Jesus, vilken bullshit. Visst hade han kommit ifrån Lidingö eller Täby, då hade de funnits sanning, men knappast ifrån Vårberg.

En gängkriminell mindre ..

Haha tror du att varenda ung kille från Vårberg är kriminell? Självklart är betydligt fler det i Vårberg än på Lidingö, men det innebär inte att det är 100 % säkert att han var kriminell.

Det finns så många "utsatta" områden, en stor del av ungdomarna i dessa är inte kriminella - det handlar om så många individer att det inte alls är osannolikt att någon av dem råkar för något sådant.
Citera
2020-02-26, 19:25
Medlem
Han var en riktig gulleplutt om familjen får bestämma..
Fråga rånoffer med mera i stället för familjhelvetet..
Citera
2020-02-26, 19:33
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Han var en riktig gulleplutt om familjen får bestämma..
Fråga rånoffer med mera i stället för familjhelvetet..
Utifrån hans FB-profil ser han INTE ut som en gamer utan snarare en generisk wallah-gangster....
Citera
2020-02-26, 19:36
Medlem
Mormorn låter ju svensk på namnet och verkar bo på Lidingö. BOs efternamn är grekiskt. Låter jävligt osannolikt att BO skulle vara nån sorts big-league becknare eller gängkriminell om han ber sin mormor swisha hundra spänn till mat, såna snubbar brukar ju normalt sett ha en del cash på sig. Dessutom 17 bast.
Citera
2020-02-26, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Källa på det?

Det har fler beräkningar att en kriminell kostar samhället ca 40 miljoner upp till 40 års ålder.
Citera
2020-02-26, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeytrap
Du missar kostnader härledda till gärningsman/män, så det finns inga vinnare här.

Tyvärr har Sverige lyxfängelse, så vi klara inte av bestraffa kriminella.
Citera
2020-02-26, 19:45
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nej, han var absolut inte gängkriminell kom bara ifrån Vårberg. Jesus, vilken bullshit. Visst hade han kommit ifrån Lidingö eller Täby, då hade de funnits sanning, men knappast ifrån Vårberg.

En gängkriminell mindre ..

En sjuttonårig grabb som är inne i stan med en femtonårig kompis, får 100 kr swischat till sig från mormor för att kunna äta på donken/burgerking, känns inte som nån jättekriminell direkt. Sen om grabben rökt nån joint nångång/sålt lite weed kanske så låter det inte så farligt i mina öron.

En riktigt kriminell person för mig är mer en som håller på med grova brott tex grova rån, grova våldsbrott, nån som hanterar stora mängder narkotika och kan leva på sin kriminalitet, kan vara personer som har flera fängelsedomar bakom sig men ändå väljer att fortsätta med sin kriminalitet, då räknas man nog som kriminell.

Den här grabben känns ju mer som en vanlig tonåring än en kriminell person.

Min åsikt.
Citera
2020-02-26, 19:47
Medlem
Han är ingen ängel. Känner honom inte, men bekantar Haninge berättade att de hört att han hängde i Brandbergen och att han var väldigt stökig. Hans föräldrar ville att han skulle byta miljö och lät honom flytta till Vårby till mormor.
Citera
2020-02-26, 19:49
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Det har fler beräkningar att en kriminell kostar samhället ca 40 miljoner upp till 40 års ålder.
Ok. Det är ju bara generaliseringar du häver ur dig. Finns inga jävla mallar för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in