Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Första corona fallet var Nov. 17, 2019 i Kina
Inte så att viruset väntade 5 månader och sen flög över till USA utan det fanns där hela tiden.
Går exakt han i hand som ett vanligt influensa virus.
Som den Amerikanska studien visade så är inte viruset dödligare än ett vanligt influensa virus
0,05 vs 0,1
Hittade ett utmärkt inlägg i den stora tråden om corona skrivet av användaren
arbetet. Vad säger ni andra om det här inlägget som jag fann mycket intressant?
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Men man måste vara beredd att göra det om så erfordras och saken är den att vi inte ens har lagutrymme för det. Så dåligt förberedda är vi.
Sedan kan jag avslöja att jag tittar lite på de olika genotyperna av viruset. Det finns ett schema där man har tre generationer av det. Först A, sedan B, sist C. Det verkar som att A kan ha sitt ursprung i USA och Australien. Det är mest prevalent där. Typ B var aktivt under utbrottet i Wuhan och C är det som drabbat Europa med Italien och senare även hoppat över tiil USA:s östkust, Spanien osv. I den studien tittade man på ursprunget:
https://www.pnas.org/content/early/2020/04/07/2004999117
Jag noterade dock en annan sak. Jag är bra på att se mönster och man skulle faktiskt kunna dra en sådan här slutsats:
Om A härjade i USA och Australien först så gjorde det det obemärkt med inte alltför allvarligare symptom. Sedan har många ifrågasatt Kinas siffror i Wuhan. Men tänk om de stämmer? Att typ B är något allvarligare än A. Att viruset i varje generation blir mer skadligt och att sedan C blir värre. Skulle faktiskt förklara varför utbrottet i Europa och sedan USA med typ C blivit så mycket allvarligare.
Om det stämmer har vi ytterligare generationer av viruset att vänta? Typ D och E osv. Och som blir farligare på vägen?
Bara spekulationer från min sida men jag
är bra på att se mönster.
Om det är så att C är allvarligare och har förutom Spanien, Italien och Frankrike och även New York så kan USA vara i en större knipa än någon kan ana. Hoppas det inte är så men jag har inte hört Dr Fauci och Dr Birx prata något om något sådant här. De får ju inte utrymme att prata om något mer komplicerat som skulle vara lärorikt. Har inte tänkt alls i de här banorna själv.