2020-04-19, 17:47
Medlem
Citat från W. Post:
More than a dozen U.S. researchers, physicians and public health experts, many of them from the Centers for Disease Control and Prevention, were working full time at the Geneva headquarters of the World Health Organization as the novel coronavirus emerged late last year and transmitted real-time information about its discovery and spread in China to the Trump administration, according to U.S. and international officials.

Än en gång har Trump ertappats med både byxorna och kalsipperna nere när han åter igen blivit påkommen med att sprida falska påståenden. Trump verkar inte ha sagt sanningen om WHO eller vad han grundade sitt beslut på på en enda punkt. Medborgarna blir grundlurade.

Men tyvärr, Trump bryr sin nog inte då han anser att det är en merit att ljuga för väljarna och rapporter är ju ändå tråkiga att läsa. men
Men kanske kan avslöjandet gynna demokraterna något då det ju handlar om Trumps uppenbara ointresse av att leda och skydda landet och medborgarna.
Citera
2020-04-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Funderar jag också ännu....
Fick inte fram vad dem ville men ngt ville han som ylade om spanska sjukan iaf oklart vad!

På en skylt stod det att karantän är for SICK people SICK! Jaa? Många är ju sjuka och smittar andra utan att ha symtom. Man ger ju nästan upp när man ser så många människor bete sig så där.

Och en annan skrift på en bil om att man är tystad om man har munskydd typ.

Citera
2020-04-19, 17:50
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det får mig bara o tänka på en sak som jag återkommer till nästan varje gång.

"Zombieapokalypsen i George Romeros filmer skulle kunna bli verklighet för att folket skulle inte tro på det så länge de inte fysiskt kan se dem äta upp folk"

Det var nog bara ticks, i värsta fall så är det amfetamin som är inblandat men jag gissar på det första, speciellt då han hoppade till när någon tutade bakom honom.

Det finns ju misstankar om att många av demonstrationerna har en ekonomiska backning där folk som vet hur de ska få igång folk har blivit betalda av Koch bröderna och andra liknande råkapitalister likt hur de finansierade Teaparty rörelsen.
Skulle inte förvåna mig om dyl uppbackning på ekonomiska planet finns i dessa demonstrationerna i olika delstater, Finns ju dem som har vinning till allt på högerkanten sedan så finns nog en org dold i det mörka som verkar för få i gång dessa saker!
Citera
2020-04-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Citat från W. Post:
More than a dozen U.S. researchers, physicians and public health experts, many of them from the Centers for Disease Control and Prevention, were working full time at the Geneva headquarters of the World Health Organization as the novel coronavirus emerged late last year and transmitted real-time information about its discovery and spread in China to the Trump administration, according to U.S. and international officials.

Än en gång har Trump ertappats med både byxorna och kalsipperna nere när han åter igen blivit påkommen med att sprida falska påståenden. Trump verkar inte ha sagt sanningen om WHO eller vad han grundade sitt beslut på på en enda punkt. Medborgarna blir grundlurade.

Men tyvärr, Trump bryr sin nog inte då han anser att det är en merit att ljuga för väljarna och rapporter är ju ändå tråkiga att läsa. men
Men kanske kan avslöjandet gynna demokraterna något då det ju handlar om Trumps uppenbara ointresse av att leda och skydda landet och medborgarna.

Men me men me men ... säger de något så dumt om Trump måste det vara fake news.

Det går knappast in i huvuden på de som på något sätt har lämnat över kontrollen till deras hjärnor till allt som kommer ur Trumps jävla käft.
Citera
2020-04-19, 17:52
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
På en skylt stod det att karantän är for SICK people SICK! Jaa? Många är ju sjuka och smittar andra utan att ha symtom. Man ger ju nästan upp när man ser så många människor bete sig så där.

Och en annan skrift på en bil om att man är tystad om man har munskydd typ.

Dem fattar inte iom deras flöden är OANN - Breitbart samma kanaler som Trump använder för att föda dessa känslor, Sedan att inte veta varför man sitter i en karantän och att man är tystad om man har skyddsmask det saknas något ovan munnen som ger tankeverksamhet!
Citera
2020-04-19, 18:00
Medlem
Citat:
Dem fattar inte iom deras flöden är OANN - Breitbart samma kanaler som Trump använder för att föda dessa känslor, Sedan att inte veta varför man sitter i en karantän och att man är tystad om man har skyddsmask det saknas något ovan munnen som ger tankeverksamhet!

Dessa är de människor som inom någon vecka och några månader framåt kommer att drabbas hårt av coronan. Frågan är då om de ens kommer ihåg att Trump uppmanade till detta? Trump kommer väl att försöka med att han inte alls gjorde det. Grejen är ju att Trump sen tidigare och nu mer än någonsin säger både och och och även en tredje om samma sak så att han kan säga att det sa han visst det och det där sa han visst inte och så kan FOX klippa ihop det eller det här OANN som jag inte ännu kollat in. Någon som har några bra länkar?
Citera
2020-04-19, 18:05
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Dessa är de människor som inom någon vecka och några månader framåt kommer att drabbas hårt av coronan. Frågan är då om de ens kommer ihåg att Trump uppmanade till detta? Trump kommer väl att försöka med att han inte alls gjorde det. Grejen är ju att Trump sen tidigare och nu mer än någonsin säger både och och och även en tredje om samma sak så att han kan säga att det sa han visst det och det där sa han visst inte och så kan FOX klippa ihop det eller det här OANN som jag inte ännu kollat in. Någon som har några bra länkar?
https://www.youtube.com/user/1americanews/videos
Om FOX & Breitbart är i en klass för sig så är OANN i nivå med Trumps presskonf och då är jag väldigt snäll, Dem vinklar så Trump är the almighty great leader och ofelbar liksom kolla så får du se....
Citera
2020-04-19, 18:18
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/user/1americanews/videos
Om FOX & Breitbart är i en klass för sig så är OANN i nivå med Trumps presskonf och då är jag väldigt snäll, Dem vinklar så Trump är the almighty great leader och ofelbar liksom kolla så får du se....

https://www.youtube.com/watch?v=pGKAftEyD8k Tittade på den där det sägs att majorn hade fel när hon sa att demonstranterna hade gjort så att man fick skjuta öppnandet en viss tid framåt för så är det inte. För genom att säga det har hon vänt sig mot medborgarna och gett dem skuldkänslor för sina tilltag.

Michigan om två veckor då 2308 döda i går. Få se om sju och tio dagar och fjorton dagar var vi är någonstans.
Citera
2020-04-19, 18:21
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=PANQosgbKl8

Och är menar man att WHO var sena i att tala om faran med viruset, men det är ju fortfarande ingenting som de vill stänga ner landet över så vad spelade det då för roll?

Åh nej, OAN hjäääääälp stackars förvirrade satar som ser det här som sin dos av nyheter. Men coronan tar dem och rensar väl bort lite förvirrat folk kanske. Cyniskt men sant.
Citera
2020-04-19, 18:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=pGKAftEyD8k Tittade på den där det sägs att majorn hade fel när hon sa att demonstranterna hade gjort så att man fick skjuta öppnandet en viss tid framåt för så är det inte. För genom att säga det har hon vänt sig mot medborgarna och gett dem skuldkänslor för sina tilltag.

Michigan om två veckor då 2308 döda i går. Få se om sju och tio dagar och fjorton dagar var vi är någonstans.

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=PANQosgbKl8

Och är menar man att WHO var sena i att tala om faran med viruset, men det är ju fortfarande ingenting som de vill stänga ner landet över så vad spelade det då för roll?

Åh nej, OAN hjäääääälp stackars förvirrade satar som ser det här som sin dos av nyheter. Men coronan tar dem och rensar väl bort lite förvirrat folk kanske. Cyniskt men sant.
Det är ju dem som föder personerna som inte tror på detta virus är farligt samt att dem speglar ju så att det Trump säger är sanningen, Det kommer bli intressant från vecka 2 och framåt i Michigan så lär vi få facit då är delstaten stängd ånyo....

Det kommer gå så pass långt att de mest indoktrinerade kommer duka under i detta COVID-19 för folk tror på det dem ser och hör från kanaler likt OANN, Till slutet så sitter det väl bara reportrar från OANN på Trumps pk om COVID-19 alla som är nyktra kan lätt läsa vilka som är fake news eller ej!
Citera
2020-04-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast man testade ju ingen i USA under Nov-Jan

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/studie-tyder-pa-stort-morkertal

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Första corona fallet var Nov. 17, 2019 i Kina

Inte så att viruset väntade 5 månader och sen flög över till USA utan det fanns där hela tiden.

Går exakt han i hand som ett vanligt influensa virus.

Som den Amerikanska studien visade så är inte viruset dödligare än ett vanligt influensa virus

0,05 vs 0,1

Hittade ett utmärkt inlägg i den stora tråden om corona skrivet av användaren arbetet. Vad säger ni andra om det här inlägget som jag fann mycket intressant?

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men man måste vara beredd att göra det om så erfordras och saken är den att vi inte ens har lagutrymme för det. Så dåligt förberedda är vi.

Sedan kan jag avslöja att jag tittar lite på de olika genotyperna av viruset. Det finns ett schema där man har tre generationer av det. Först A, sedan B, sist C. Det verkar som att A kan ha sitt ursprung i USA och Australien. Det är mest prevalent där. Typ B var aktivt under utbrottet i Wuhan och C är det som drabbat Europa med Italien och senare även hoppat över tiil USA:s östkust, Spanien osv. I den studien tittade man på ursprunget:

https://www.pnas.org/content/early/2020/04/07/2004999117

Jag noterade dock en annan sak. Jag är bra på att se mönster och man skulle faktiskt kunna dra en sådan här slutsats:

Om A härjade i USA och Australien först så gjorde det det obemärkt med inte alltför allvarligare symptom. Sedan har många ifrågasatt Kinas siffror i Wuhan. Men tänk om de stämmer? Att typ B är något allvarligare än A. Att viruset i varje generation blir mer skadligt och att sedan C blir värre. Skulle faktiskt förklara varför utbrottet i Europa och sedan USA med typ C blivit så mycket allvarligare.

Om det stämmer har vi ytterligare generationer av viruset att vänta? Typ D och E osv. Och som blir farligare på vägen?

Bara spekulationer från min sida men jag är bra på att se mönster.

Om det är så att C är allvarligare och har förutom Spanien, Italien och Frankrike och även New York så kan USA vara i en större knipa än någon kan ana. Hoppas det inte är så men jag har inte hört Dr Fauci och Dr Birx prata något om något sådant här. De får ju inte utrymme att prata om något mer komplicerat som skulle vara lärorikt. Har inte tänkt alls i de här banorna själv.
Citera
2020-04-19, 19:56
Medlem
https://mobile.twitter.com/JoeNBC/status/1251624069398749184

Biden är kanske den som ska leda USA från januari nästa år så det är ju intressant att se vad den presidenten ska göra åt det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in