Citat:
Ursprungligen postat av
oshin.cantwell
Rödpillercoachen förutspår total samhällskollaps i maj:
https://youtu.be/jLeakZG7Yig?t=2084
ojoj, nu kommer denna youtuber att tappa sina mest konspirationsteorietiska följare som tror att Covid-19 är ett NWO test för att ta över världen (Jag skämtar inte, läs chatten från när detta var live) oavsett vad så tror jag inte att det blir en samhällskollaps, åtminstone inte en total sådan men däremot så kommer Trump att få ett helvete att hålla sig kvar vid makten och USA kommer troligen att tappa sin position som en supermakt om situationen blir ohållbar.
Det är detta som troligen kommer att bli Trump släktets efterlämning till historieböckerna, Donald Trump mannen som var så pass olämplig som president att när en genuin kris väl kom så dödade han USA som supermakt" åtminstone om allt går åt helvete.
För grejen är den att USA kommer att få ett helvete framöver, Trumpadministrationen har verkligen slarvat när det har kommit till detta, fortsätter dagens siffror i ett par veckor till så kommer USA att sprinta förbi Sverige i antalet döda per en miljon, och då pratar jag om ett USA som inte öppnar den 1:a maj, Trump har som han sa vid den senaste presskonferensen planer på att öppna landet den 1:a maj vilket betyder att alla stater som följer hans linje på att öppna då och som har smittade kommer att både ha en massa smittade som kommer in och som lämnar staterna, spridningseffekten i USA kommer att bli extremt hög när detta sker.
Skulle Trump dock lyssna på de medicinska experterna så håller man landet stängt (för om något så är jänkarna och dixies 10 gånger värre än stockholmarna) fram tills nya smittade i samtliga stater har gått ner till mindre än 100 eller kanske rent av 10 stycken om dagen.
Den amerikanska ekonomin kommer att återhämta sig om man fokuserar på att se till att alla livsviktiga företag hålls rullande och säkrar att så många medborgare som möjligt överlever det hela istället för att tvinga allt att starta upp igen i maj för att sedan kollapsa tack vare att idioter som är sjuka börjar smitta de som inte är det.