2020-04-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Nu är det illa! Det finns flertalet källor på att Obamas administration "donerade" pengar till det kinesiska labbet som är under utredning.

Trump startar en utredning in i denna "donation". The deep state clean up is starting!

Man kan ju bara gratulera att USA har en såpass stark president som nu, synd bara att de inte kan lägga politiken åt sidan, ens under en kris.
Förstår inte riktigt, Trump har ju hyllat ju Kina för att dom hanterat pandemin riktigt bra så varför backa tillbaka till Obama som inte ens är president och därmed inte ansvarig för kaoset i landet?
Trump var ju faktiskt så generös att han lät exportera skyddsutrustning avsedda för ev. pandemier till Kina helt nyligen.
Så kanske en utredning över Trumps märkliga agerande är mer på plats där med tanke på att pandemi vid tidpunkten för exporten tydligen redan var känd.

Men Trump harju genom sitt agerande som president visat sig vara en ovanligt svag och frånvarande president utan större intresse att agera som just president för USA. nu ser vi vad det lett till i kaos och splittring nu när USA som bäst skulle behöva vara en nation av enighet.

Liberate USA from Trump.
Citera
2020-04-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Förstår inte riktigt, Trump har ju hyllat ju Kina för att dom hanterat pandemin riktigt bra så varför backa tillbaka till Obama som inte ens är president och därmed inte ansvarig för kaoset i landet?
Trump var ju faktiskt så generös att han lät exportera skyddsutrustning avsedda för ev. pandemier till Kina helt nyligen.
Så kanske en utredning över Trumps märkliga agerande är mer på plats där med tanke på att pandemi vid tidpunkten för exporten tydligen redan var känd.

Men Trump harju genom sitt agerande som president visat sig vara en ovanligt svag och frånvarande president utan större intresse att agera som just president för USA. nu ser vi vad det lett till i kaos och splittring nu när USA som bäst skulle behöva vara en nation av enighet.

Liberate USA from Trump.

En del vill väl gärna skylla att Obama betalat pengar till ett labb som har skapat det här viruset, kanske till och med spritt det med vilje. Så kan Trump bli vald i november.

Vet inte vad folk har för problem med viruslabb för egentligen. Vad är problemet?
Citera
2020-04-19, 15:48
Medlem
Är det inte dags att ta bort muren mot Mexiko och även soldaterna som vaktar den då det kommer färre in från Mexiko nu?

Undrar vad Trump skulle svara på en sådan fråga. För det är ju dags att öppna upp gränserna nu för det kostar så mycket att underhålla muren och betala soldaterna och det kommer ju inte in särskilt många mexare nu.

Vet inte heller varför en del tycks demonstrera för rätten att få bli sjuka och dö för? Och smitta andra som kan blir sjuka och dö.

Det här med badstränderna kommer att märkas om någon vecka. Slår vad om att när någon som var där i går om tre dar säger att de har minsann inte blivit sjuka och så kommer några till kålrötter att slänga sig ut i umgängeslivet på badstränder och andra ställen.
Citera
2020-04-19, 16:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Första corona fallet var Nov. 17, 2019 i Kina

Inte så att viruset väntade 5 månader och sen flög över till USA utan det fanns där hela tiden.

Går exakt han i hand som ett vanligt influensa virus.

Som den Amerikanska studien visade så är inte viruset dödligare än ett vanligt influensa virus

0,05 vs 0,1
Det enda du berättar med det inlägget är att trumpen är mer kass än vad vi trott.
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Just för att man inte testade någon innan jesus christ hur är det svårt att förstå.

Nope siffrorna börjar att sjunka precis som under vanlig influensa under den här perioden.

Svälj stoltheten här inne och inse att ni svalt en stor kuk av lögner från media
Nä, ingen har svårt och se tidsperioderna inte funkar för dig.
Du får vackert återkomma om ett gäng månader.

Vilka lögner?
Citera
2020-04-19, 17:31
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=67AfXbBBS_8
Trumps väljarbas så att säga som är rätt indoktrinerade av hans det är bara en mild inluensa….
Citera
2020-04-19, 17:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Trumps väljarbas så att säga som är rätt indoktrinerade av hans det är bara en mild inluensa….

Killen som pratar om spanska sjukan...Hans tänder..jag kan inte låta bli o höra banjon i bakgrunden...

Hoppas inte alla demonstranter smittas nu dock, för även om jag anser att de är idioter så förtjänar ingen att smittas bara för att de är korkade.
Citera
2020-04-19, 17:38
Medlem
Citat:

Vad är det de vill? Jag förstår inte vad de är ute efter?
Citera
2020-04-19, 17:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Killen som pratar om spanska sjukan...Hans tänder..jag kan inte låta bli o höra banjon i bakgrunden...

Hoppas inte alla demonstranter smittas nu dock, för även om jag anser att de är idioter så förtjänar ingen att smittas bara för att de är korkade.
Han har väl hört Trump prata om det så då måste han också.....
Exakt men dem fattar inte farligheten i viruset så.....
Citera
2020-04-19, 17:39
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Vad är det de vill? Jag förstår inte vad de är ute efter?
Funderar jag också ännu....
Fick inte fram vad dem ville men ngt ville han som ylade om spanska sjukan iaf oklart vad!
Citera
2020-04-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Det ryckte konstigt i kroppen på honom också.

Kanske dags att dela upp städer i två delar där de som väljer coronasmittade sidan inte får sjukvård?

Vad är det de vill? Egentligen alltså, hur många steg framåt kan de tänka?
Citera
2020-04-19, 17:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han har väl hört Trump prata om det så då måste han också.....
Exakt men dem fattar inte farligheten i viruset så.....

Det får mig bara o tänka på en sak som jag återkommer till nästan varje gång.

"Zombieapokalypsen i George Romeros filmer skulle kunna bli verklighet för att folket skulle inte tro på det så länge de inte fysiskt kan se dem äta upp folk"

Citat:

Kanske dags att dela upp städer i två delar där de som väljer coronasmittade sidan inte får sjukvård?

Det var nog bara ticks, i värsta fall så är det amfetamin som är inblandat men jag gissar på det första, speciellt då han hoppade till när någon tutade bakom honom.

Det finns ju misstankar om att många av demonstrationerna har en ekonomiska backning där folk som vet hur de ska få igång folk har blivit betalda av Koch bröderna och andra liknande råkapitalister likt hur de finansierade Teaparty rörelsen.
Citera
2020-04-19, 17:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Vad de vill tja dem lyssnar på Trump så vill dem vad han vill utan att fatta egna beslut, Tror inte dem fattar vad viruset kan göra föräns dem fått skiten men då lär det väl vara inte deras fel att dem fick viruset....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in