2020-04-09, 23:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_on_USS_Theodore_Roosevel t_(CVN-71)

Detta borde det nog komma frågor om, eller togs de i går? Missade gårdagens.

Och vad är det här? https://www.ft.com/content/55a136c0-05f1-39f4-b946-9e099dd05256
Han lär väl yppa det som i farten bara Trump inget viktigt som hylla BoJo och han tillfrisknat det är viktiga puckar, Allt annat är oviktigt ska du se lär väl komma ett tal hur bra den medicinen var och annat svammel ur Trump….
Citera
2020-04-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han lär väl yppa det som i farten bara Trump inget viktigt som hylla BoJo och han tillfrisknat det är viktiga puckar, Allt annat är oviktigt ska du se lär väl komma ett tal hur bra den medicinen var och annat svammel ur Trump….

Ja Boris ja, säkert Trump som fixat det. Malariamedicinen och zink.

Och det är tusen kvar att testa; https://www.ft.com/content/55a136c0-05f1-39f4-b946-9e099dd05256 Men här pratas det om fler ships men hittar inget mer än detta???

Citat:
A total of 416 sailors aboard the aircraft carrier USS Theodore Roosevelt have now tested positive for the novel coronavirus, with the numbers rising daily it appears that very soon 10 percent of the ship's crew of 4,800 will have come down with the disease.

The development comes as the vice chairman of the Joint Chiefs of Staff warned that the situation aboard the carrier was not "a one-off" and that the military needed to prepare for similar outbreaks throughout the military.

Gen. John Hyten, the vice chairman of the Joint Chiefs of Staff told Pentagon reporters Thursday that the 416 crew members testing positive translated to 8.6 percent of the ship's crew of 4,800 and with the numbers increasing daily, it is likely that the figure of 10 percent or more of the ship's crew will be reached very soon.

"We've tested almost the whole crew now, we still have about 1,000 tests left to report out," said Hyten.
https://abc7news.com/nearly-1025-of-carriers-crew-of-4800-has-coronavirus/6090671/
Citera
2020-04-10, 00:04
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_on_USS_Theodore_Roosevel t_(CVN-71)

Detta borde det nog komma frågor om, eller togs de i går? Missade gårdagens.

Och vad är det här? https://www.ft.com/content/55a136c0-05f1-39f4-b946-9e099dd05256
OK, du missade gårdagens. Där nämndes faktist just det jag påpekade i inlägget jag hade om hur man godkände medicin. Jag tror at Fauci har upplyst den store att man måste gå rätt väg för att få denna medicin godkänd. Hur som, man sade att man nu har 3000 personer som ingår i den vetenskapliga gruppen för att få denna malariamedicin godkänd. Sedan har man 3000 personer som går under gruppen off label. (frivilligt). Så Fauci är nu på banan och pratar också om hur bra medicinen är.
Men han förbinder sig inte på detta stadie att BASUNERA ut till amerikanarna att ta medicinen. Han är ju trots allt så smart så han inväntar en rapport hur testerna går samt att man på laglig väg ska få det godkänt om det uppfyller kraven.

Trumpen har svårt att acceptera att sådana saker tar tid. När det gäller stand up comedy kommer det nog att bli mindre av just det när det gäller malariamedicinen.

Men vi kan väl hoppas att vi får höra "Im not a doctor".
Senast redigerad av leosurvey 2020-04-10 kl. 00:07.
Citera
2020-04-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
OK, du missade gårdagens. Där nämndes faktist just det jag påpekade i inlägget jag hade om hur man godkände medicin. Jag tror at Fauci har upplyst den store att man måste gå rätt väg för att få denna medicin godkänd. Hur som, man sade att man nu har 3000 personer som ingår i den vetenskapliga gruppen för att få denna malariamedicin godkänd. Sedan har man 3000 personer som går under gruppen off label. (frivilligt). Så Fauci är nu på banan och pratar också om hur bra medicinen är.
Men han förbinder sig inte på detta stadie att BASUNERA ut till amerikanarna att ta medicinen. Han är ju trots allt så smart så han inväntar en rapport hur testerna går samt att man på laglig väg ska få det godkänt om det uppfyller kraven.

Trumpen har svårt att acceptera att sådana saker tar tid. När det gäller stand up comedy kommer det nog att bli mindre av just det när det gäller malariamedicinen.

Men vi kan väl hoppas att vi får höra "Im not a doctor".

Hade tappat tråden lite grann märker jag. Hejaklacksledaren kan vara munter i dag, det är ju påsk och allt. Jag vill höra Im not a priest hahaha....
Citera
2020-04-10, 00:33
Medlem
Citat:
Hade tappat tråden lite grann märker jag. Hejaklacksledaren kan vara munter i dag, det är ju påsk och allt. Jag vill höra Im not a priest hahaha....
Där tycker jag Pence är värre. När han tar över är det som att befinna sig i kyrkan. Han kunde lika gärna be en bön innan han börjar tala. Förresten han är evangilekal. (Från wiki).

Protestantisk riktning som förenar bibel tro med väckelsefromhet och betoning av helgelse.

Pray for USA.
Citera
2020-04-10, 00:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Där tycker jag Pence är värre. När han tar över är det som att befinna sig i kyrkan. Han kunde lika gärna be en bön innan han börjar tala. Förresten han är evangilekal. (Från wiki).
Tycket faktiskt Pence har kommit till sin rätt i den här skakiga tiden. Då behöver man en trygg pastor. Och han kan behövas som kontrast till sin hetsige chef...
Citera
2020-04-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tycket faktiskt Pence har kommit till sin rätt i den här skakiga tiden. Då behöver man en trygg pastor. Och han kan behövas som kontrast till sin hetsige chef...
Håller med dig, är som natt och dag att höra när dom byter plats. Men en som har käft är Fauci han kommer från Brooklyn NY så det kanske är därför.
Citera
2020-04-10, 00:45
Medlem
gato12s avatar
Trump har pratat med sin gamle vän Putin på telefon och ska styra upp oljepriset

Han hade inte så mycket tid för presshopen idag
Citera
2020-04-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Trump har pratat med sin gamle vän Putin på telefon och ska styra upp oljepriset

Han hade inte så mycket tid för presshopen idag
Där uppfattade jag som att Trumpen blev lite grinig igår. Han ser sig lite som en en medlare där mellan Putin och Saudarabien. Men som jag läste det så var det att man sket i vad Trumpen tyckte. Men där kan jag ha fel. Blir intressant att höra vad han säger om det idag .
Citera
2020-04-10, 01:21
Medlem
Citat:
Pentagon expects coronavirus to hit more Navy ships: The Pentagon is expecting the novel coronavirus to hit more Navy ships after the outbreak on the USS Theodore Roosevelt, Hyten said Thursday.
https://thehill.com/policy/defense/overnights/492110-overnight-defense-sailor-in-ice-navy-expects-more-outbreaks-rocket-attacks-afghanistan

Undrar hur Trump ska spinna det här? FOX?

Om flera ships har outbreaks så är det väldigt allvarligt. Hur ser USA:s försvar ut just nu egentligen.
Citera
2020-04-10, 04:09
Medlem
En lite annan beskrivning på hur läget ser ut i Usa idag. Dessa siffror beskriver vilken skillnad vi har på smittan i öst och väst. För att inte kasta yxan i sjön när det gäller Usa så än finns det hopp.

Man verkar ha fattat galoppen med social distance mycket bra och än så länge är landet delat itu när det gäller smitta och dödsfall. Nedan siffror som är ytterst grovhugget men ändå visar ungefär där vi står idag. Har inte angivit namn delstater. Listan ang stater är inte komplett utan bara en fingervisning om hur det ser ut.

Öst Väst
2800 233
1100 19000
16300 5600
10500 433
16400 1200
1200 1100
1300 332
18200 581
18000 2300
18900 865
21300 269
1200 1600
2200 1300
2200 447
51000 9900
159900 9000
3600 230
5500

351600 54390

https://imgur.com/a/86EJhSJ
Senast redigerad av leosurvey 2020-04-10 kl. 04:20.
Citera
2020-04-10, 08:14
Medlem
Kanske kurvan över nya fall planat ut lite i New York.´om man ser på kurvan.
Bara att gratulera Guvernören och borgmästaren i N.Y i så fall med tanke på vilken uppförsbacke dom hade att få hjälp från det federala.

Och har USA:s medborgare tur att viruset nu saktar ner i spridningen så kan ju även det ekonomiska raset hejdas fast verkan ändå utan tvivel kommer att bestå under lång tid.
Det mänskliga lidandet för miljoner amerikaner lär bestå under lång tid.

Att en ny högkonjunktur skulle komma på studs är nog bara att glömma med tanke på hur djup den ekonomiska och mänskliga skadan är i både dollar och arbetslöshet. Och liksom i nedgången så fordrar ju även en uppgången sin ledare vilken just nu lyser med sin frånvaro.
https://www.washingtonpost.com/business/2020/04/09/66-million-americans-filed-unemployed-last-week-bringing-pandemic-total-over-17-million/

Skulle själv tro att man måste förbi valet i nov för att se en ev ljusning och kunna lämna krisen bakom sig. Då om något får vi nog se hur mycket Trumps associeras med krisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in