2020-03-27, 20:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var en större ökning än 10%.

Man märker att ljuga är smaken alla dagar för denna fake president, snart börjar de synliga problemen trilla in än mer.
Och man ställer sig frågan, verkar trumpen för folket eller sig själv.
Man ser han försöker visa han är för foilket, men jag jag jag lyser igen om precis hela tiden oavsett.

Det går ju inte ens hitta på en soppa som denna själv, är han dement tro?
Det är ju sjukt att han är arg på GM att de inte tillverkar respiratorer i Lordstown som han redan vet om är såld.
Korkad eller dement?

Han kommer väl prata om businesses businesses businesses businesses, som igår.
Verkar som människor kommer i sista hand när man hör han prata utan titta på lappar.
Verkar som lapparna är till för att han ska bete sig som en människa, men när personen kommer, så är et bara jag jag jag och businesses businesses businesses!

Hur går det med sjukhusen till New york, är dessa uppsatta än?
99116 fall nu och det stiger snabbt 13681 nya så det tickar på snabbt i Trump land och den store ledaren hinner inte med att tänka vad som sker, Allt han kommer ranta är om att företagen ska öppna till påsk och hur bra minsann dem skött det hela kan komma ngt om han kompisar inom G20 hur bra dem också är!

Saxat från XP Live:
En ny undersökning av ABC News visar att 58 procent av amerikanerna anser att Donald Trump inte agerade på coronaviruset tillräckligt snabbt.

Så nu börjar folket vakna i US så smått men det är väl fake news så det inte är Fox News som levererat undersökningen!

61st fall sedan har Trump lyckats få i hop 100000 fall av Corona virus i US en bedrift i sig han som säger sig stängt gränser och annat....
Senast redigerad av DjPutte 2020-03-27 kl. 20:57.
Citera
2020-03-27, 20:56
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Saxat från XP Live:
En ny undersökning av ABC News visar att 58 procent av amerikanerna anser att Donald Trump inte agerade på coronaviruset tillräckligt snabbt.

Så nu börjar folket vakna i US så smått men det är väl fake news så det inte är Fox News som levererat undersökningen!

XP Live? Vad är det? Någon kinesisk nyhetsbyrå?

Gallup: Trump's handling of Coronavirus approved by 60% in Gallup poll

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-24/trump-s-handling-of-coronavirus-approved-by-60-in-gallup-poll-k86e29ot

Kommer nog öka ytterligare när checkarna börjar anlända snart till hushållen.
Citera
2020-03-27, 21:02
Medlem
DjPuttes avatar
Kl 21:00 så sprängde US vallen 100037 fall av Corona i US - 14062 nya fall reggade lär komma över gårdagens 17500 fall som reggades då....
Citera
2020-03-27, 21:33
Medlem
DjPuttes avatar
Trump förnekar sig inte han har åberopat en lag som gör att GM måste tillverka respiratorer, Ja vill man inte göra en sak frivilligt så hämnas man och tar till lagen och tvingar dem....
Citera
2020-03-27, 22:17
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
I pandemins epicentrum Europa är det c:a 2000 döda varje dag... Hundratusentals smittade. Siffrorna ökar.

Men Drumpf, kolla på Drumpf!! HAHAHAH kolla hans tweet!!! Så dum hahaha!!!! ORANGE MAN BAD!

Är du av uppfattningen att det här är någons sorts tävling, din jävla skithög till Trumprunkare? Sitter du och flinar över dödsfallen i Sverige och Europa?

För om du gör det, så råder jag dig att se till statistiken. USA är i motsats till Europa på god väg rakt ned i avgrunden och till stor del så beror detta på Trump´s oförmåga att inse allvaret trots den förvarning han fick.
Citera
2020-03-27, 22:19
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Trump förnekar sig inte han har åberopat en lag som gör att GM måste tillverka respiratorer, Ja vill man inte göra en sak frivilligt så hämnas man och tar till lagen och tvingar dem....

För lite och för sent. Smittan sprider sig okontrollerat över USA pga Trump´s inkompetens.
Citera
2020-03-27, 22:19
Medlem
Citat:
Trump agerar vilket som alldeles för sent, det tar ju sin tid att ställa om produktionen trots allt och tid är ju det som Trump minst av allt har för tillfället. En överväldigande majoritet av väljarna anser ju redan nu att Trump går dom välbeställdas ärende i första hand på bekostnad av dom sämre bemedlade och lågavlönade i samhället. Coranan kan faktiskt försämra den negativa men korrekta synen på Trump än mer om inte utbrottet klingar av relativt snabbt och den accelererande arbetslösheten planar ut.
Men även en svag president som Trump kan om än tillfälligt få höjt betyg i uppförande under en kris men även där spelat ju tiden in.

Trump är ju dessutom ökänd för att slingra sig undan sitt ansvar om det går åt pipsvängen. Det kommer han givetvis att göra nu också om utbrottet inte avtar i styrka. För Trump tar ju bara åt sig äran vid framgångar, inte ansvaret vid motgångar, något som utan tvivel skapat det kaos vi nu ser i beslutsgången och i svagheten att styra och leda landet under en kris.
Citera
2020-03-27, 22:53
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Är du av uppfattningen att det här är någons sorts tävling, din jävla skithög till Trumprunkare? Sitter du och flinar över dödsfallen i Sverige och Europa?

För om du gör det, så råder jag dig att se till statistiken. USA är i motsats till Europa på god väg rakt ned i avgrunden och till stor del så beror detta på Trump´s oförmåga att inse allvaret trots den förvarning han fick.

Det är svårt att missa skadeglädje från alla TDS-smittade Trumphatare i den här tråden över att Coronaviruset sprids i USA. Varje nytt dödsfall är en seger i kampen mot Trump, eller hur?
Och så hittar du mitt inlägg som gör narr av dessa och reagerar. Lol.
Jag vill bara påminna alla som politiserar tragedin och anklagar Trump som om det vore hans fel att viruset även spridit sig till USA, om att Europa är mycket hårdare drabbade. Så att sitta här mitt i pandemins epicentrum med tusentals döda varje dag och håna Trump, det ser inte snyggt ut. Trump stoppade trafiken från Kina tidigt, han har antagit ett rescue plan på 2 biljoner, han ska skicka tusentals dollar till varje hushåll.... Han verkar ha gjort mer än våra europeiska ledare.
Med tanke på autonomin som enskilda stater i USA har, så är det inte så mycket mer han kan göra. Kan ni istället säga vad exakt han bör göra?

TDS är tack och lov inte lika dödlig som Covid-19, men fan vad irriterande och korkade ni är.
Citera
2020-03-27, 23:16
Medlem
Tammers avatar
Corona kommer drabba USA betydligt värre än epidemiskt. Nu visar det sig att det kommunistiska systemet med Kina i spetsen, är betydligt bättre än kapitalistiska USA på att hantera pandemier.

"Kina har en klar strategisk fördel eftersom de är världsledande i tillverkningen av nästan all den skyddsutrustning som krävs mot covid-19. Stora delar av världen har gjort sig beroende av Kina för att täcka sitt behov av ansiktsmasker och respiratorer.
Regimen har mångdubblat sin produktion genom att ställa om fabriker för att tillverka allt det som världen ropar efter".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kJjPRL/coronakrisen-kan-ge-oss-ny-varldsordning
Citera
2020-03-28, 00:06
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Men ditt vänstertroll det är väl bra att GM ställer om som läget ser ut just nu? Starkt av presidenten att agera! Bra att 60% håller med att han gör ett bra jobb. Djputte, daezz och co är vänstertroll som ingen borde ta seriöst
Citera
2020-03-28, 00:07
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det är svårt att missa skadeglädje från alla TDS-smittade Trumphatare i den här tråden över att Coronaviruset sprids i USA. Varje nytt dödsfall är en seger i kampen mot Trump, eller hur?
Och så hittar du mitt inlägg som gör narr av dessa och reagerar. Lol.
Jag vill bara påminna alla som politiserar tragedin och anklagar Trump som om det vore hans fel att viruset även spridit sig till USA, om att Europa är mycket hårdare drabbade. Så att sitta här mitt i pandemins epicentrum med tusentals döda varje dag och håna Trump, det ser inte snyggt ut. Trump stoppade trafiken från Kina tidigt, han har antagit ett rescue plan på 2 biljoner, han ska skicka tusentals dollar till varje hushåll.... Han verkar ha gjort mer än våra europeiska ledare.
Med tanke på autonomin som enskilda stater i USA har, så är det inte så mycket mer han kan göra. Kan ni istället säga vad exakt han bör göra?

TDS är tack och lov inte lika dödlig som Covid-19, men fan vad irriterande och korkade ni är.
Dom är onda svin som skyller viruset på Trump och firar nästan när det inkommer mer dödsoffer. Detta viruset har verkligen visat deras rätta sida, allt är politik och handlar om att få bort presidenten, sjuka jävla as!
Citera
2020-03-28, 00:09
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trump agerar vilket som alldeles för sent, det tar ju sin tid att ställa om produktionen trots allt och tid är ju det som Trump minst av allt har för tillfället. En överväldigande majoritet av väljarna anser ju redan nu att Trump går dom välbeställdas ärende i första hand på bekostnad av dom sämre bemedlade och lågavlönade i samhället. Coranan kan faktiskt försämra den negativa men korrekta synen på Trump än mer om inte utbrottet klingar av relativt snabbt och den accelererande arbetslösheten planar ut.
Men även en svag president som Trump kan om än tillfälligt få höjt betyg i uppförande under en kris men även där spelat ju tiden in.

Trump är ju dessutom ökänd för att slingra sig undan sitt ansvar om det går åt pipsvängen. Det kommer han givetvis att göra nu också om utbrottet inte avtar i styrka. För Trump tar ju bara åt sig äran vid framgångar, inte ansvaret vid motgångar, något som utan tvivel skapat det kaos vi nu ser i beslutsgången och i svagheten att styra och leda landet under en kris.
Svag? Obama var svag! Trump agerar som en äkta president under denna kris medan ni önskar efter fler dödsoffer, du är ett klappmongo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in