2020-03-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Finns det något som tyder på motsatsen menar du? Dags att ställa in NHL, NFL och NBA?

Det där skrev du den 2 mars. Tycker du nu att det finns anledning att ställa in något?
Citera
2020-03-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Just nu tror jag hans prioritering är att öppna upp så det kommer folk till hans hotell och golfanläggningar innan han går i konkurs en gång till.

Det har du jävligt rätt i. Glömde för ett tag den viktigaste frågan i USA just nu. Om hans imperium går i konkurs ska jag kosta på mig en flaska portvin och en gammal ost. Och ett gott skratt.
Citera
2020-03-27, 12:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mike Pence sa inatt att USA nu testat 500 000 personer vilket är mer än Sydkorea. Vilket också säger att USA varit i kontakt med Sydkorea om deras taktik med bekämpa Corona med att testa många personer.

Att USA nu har flest fall är normalt då de också är ett av länderna som testat mest nu.

De som dog i USA igår gick bara upp med 15 personer från dagen innan så vi ser ingen explosion i ökning här. New Yorks siffror ska också börjat gå ner.

Jag tror att det är för tidigt för att säga att USA vänder, resten av världen har inte börjat vända, i slutändan så måste vi även komma ihåg att det kom fram igår att Trump vill att staterna ska börja strunta i riktlinjerna kring socialt avstånd osv för att kunna skynda på att folk återgår till sina arbetsplatser.
Citera
2020-03-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
De gör det, och de är i den åldern att de har störst risker kring coronan. Så på sätt och vis tar han ihjäl sin egen väljarbas. Det är lite lagom humor i det här.

Men sen så finns det de i hans väljarbas som är yngre och de tror att de ska få någon ekonomiskt hjälp. Det låter väldigt fint när Trump talar om det, men jag vill se det hända innan jag tror honom.

Sen finns det de i hans väljarbas som är feta. Man ser de på folk att de är ganska feta de som går på hans rallyn. De är ju också i riskzonen för de som ska dö.
Det jag vill veta är om Trump kan veto innan han signar eller använda en executive order och upphäva hela eller delar av lagen, delen som gäller arbetslöshetsersättning bara out of spite för Sanders rant i senaten. Han gjorde nåt liknande när han använde pengar från Försvarsmakten to build ze wall.
Senast redigerad av Bassiehof 2020-03-27 kl. 12:09. Anledning: Jädrans autocorrect!
Citera
2020-03-27, 12:11
Medlem
Citat:
Vilken tur att vi har dig då. Killgissaren nummer ett. Är du shaman på fritiden också?

Eftersom USA inte har någon annalkande epidemi just nu så är det mest luftpastejer du sysslar med.

Citat:
437 fall på 300 mille. Vi har nog lite olika uppfattning om vad en epidemi betyder. Men det är klart att det kommer bli fler fall framöver.

Tycker dina inlägg åldras väldigt fint. Kom igen nu och tala om vad du tycker om dagens läge?

Citat:

566 confirmed cases and 22 deaths

Det här var den 9:e mars.

Citat:

Det här i dag 27:e mars. 18 dagar senare.

Smittade: 85,749

Döda: 1,304
Citera
2020-03-27, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror att det är för tidigt för att säga att USA vänder, resten av världen har inte börjat vända, i slutändan så måste vi även komma ihåg att det kom fram igår att Trump vill att staterna ska börja strunta i riktlinjerna kring socialt avstånd osv för att kunna skynda på att folk återgår till sina arbetsplatser.

Ser inte den där ökningen i siffrorna som man ser i andra länder som i Frankrike, italien och spanien bortsett från att man tester mer som gör att fallen ökar mer än andra länder.

Att New York börjat gå ner är ju ett stort steg då vad jag förstår var centrum för USAs Corona fall.

Kina, Ryssland och Iran kan jag inte tala om då styret ser ut som det gör i dessa länder och man kan inte lita på några siffror då styret inte får hotas.

USA ska nog få kontroll på det här i mitten av April och gå tillbaka till normalt i början av Maj.

Nu tror jag att belöningen är större för Trump om han lyckas reda ut den här Corona grejen på ett bra sett än att Ekonomin kommer tillbaka snabbt.

Tänker en narcissist och pengar före allt Trump så njaaa tror inte det, Men det är lite som Obama före 2012 valet då den där orkan krisen i New jersey hjälpte honom att vinna 2012 fast att ekonomin i landet var usel.
Citera
2020-03-27, 12:36
Medlem
Trump är beroende av Kina nu. Han har ändrat inställning för att han behöver all hjälp han kan få av Kina. Både expertkunskap och även utrustning. Så han får vara snäll i munnen nu den lilla sångfågeln. Kvittrar vackert om Kina.
Citera
2020-03-27, 12:41
Medlem
Jag såg på briefingen i natt. Det ser konstigt ut att Trumpen lämnar och går ifrån briefingen när han är klar. Men han svarade ganska artigt ändå till att vara Trumpen på massmedias frågor. Han verkade lugnare än vanligt. Jag är fortfarande mycket imponerad av dom två experterna, ja den lille med glasögon och även tanten som är något längre i lite underlig klädsel. Jag har nästan glömt vad dom egentligen gav för budskap.
Mike Pence är väl bara en galjonsfigur i gruppen men man får beundra hans lugn.

Beträffande om man kan öppna upp så tycker ju jag personligen att det är för många hot spots för att det kan ske. Det skulle nog förvärra läget. USA:s ekonomi borde kunna klara krisen ytterligare en månad. För övrigt såg jag att Donald Trumps siffror steg mycket idag. Han är plötsligt uppe på 46% approval och för första gången jag har följt det är ej aproval nere på 49,5%.
Detta var en sammanvägning på "fivethirtyeight" men uppriktigt sagt jag förstår inte substansen bakom för yougov håller fortfarande 44% för och 50% emot.
Men tydligt är att Trump har vunnit på krisen. Det viktigaste blir nu att hålla ner dödssiffrorna, testa testa och bota bota. Skydda dom svaga.
Citera
2020-03-27, 12:44
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg på briefingen i natt. Det ser konstigt ut att Trumpen lämnar och går ifrån briefingen när han är klar. Men han svarade ganska artigt ändå till att vara Trumpen på massmedias frågor. Han verkade lugnare än vanligt. Jag är fortfarande mycket imponerad av dom två experterna, ja den lille med glasögon och även tanten som är något längre i lite underlig klädsel. Jag har nästan glömt vad dom egentligen gav för budskap.
Mike Pence är väl bara en galjonsfigur i gruppen men man får beundra hans lugn.
Doktor Fauci. Han är ju på väg att bli landets mest respekterade person. Är inte rädd för att rätta presidenten heller.
Skulle han ställa upp i presidentvalet skulle Trump få en match iaf

Eller varför inte New Yorks guvernör Andrew Cuomo som skött krisen bra, byt ut Biden mot honom
Senast redigerad av gato12 2020-03-27 kl. 12:47.
Citera
2020-03-27, 12:46
Medlem
Citat:
Trump är beroende av Kina nu. Han har ändrat inställning för att han behöver all hjälp han kan få av Kina. Både expertkunskap och även utrustning. Så han får vara snäll i munnen nu den lilla sångfågeln. Kvittrar vackert om Kina.

Men faktum är ju att samtidigt som Trump kallar viruset för Kina-viruset så har han ju hela tiden betraktat kinas ledare som good guys....han har ett helt annat sätt att se världen. Till och med Kim Jong-Ung är en "bättre grabb" än exempelvis Macron.... Det kan ha med personkemi att göra.

Trump gjorde ju ett rejält utfall mot Europa för två nätter sedan.
Citera
2020-03-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men faktum är ju att samtidigt som Trump kallar viruset för Kina-viruset så har han ju hela tiden betraktat kinas ledare som good guys....han har ett helt annat sätt att se världen. Till och med Kim Jong-Ung är en "bättre grabb" än exempelvis Macron.... Det kan ha med personkemi att göra.

Trump gjorde ju ett rejält utfall mot Europa för två nätter sedan.

Men han har ju slutat, åtminstone för ett tag, att kalla det Chinavirus. För att han behöver hjälp av Kina nu.

Tror inte det har ett dugg med personkemi att göra, det har att göra med vilken nytta han kan ha av att säga så. Under nattens konferens så började han ju att rabbla upp en jävla massa ledare för olika länder. Och det var förstås för att det skulle smeta av sig på honom själv.

Att han verkar lugnare tror jag beror på att han har hittat ett fokus, att han inte själv ska gå i ekonomisk konkurs. Den risken är ju överhängande. Därför han pratar om att öppna upp och att folk vill gå och jobba för att de är ett sånt land, byggt av sådana människor. Han är livrädd att bli fattig.
Citera
2020-03-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Doktor Fauci. Han är ju på väg att bli landets mest respekterade person. Är inte rädd för att rätta presidenten heller.
Skulle han ställa upp i presidentvalet skulle Trump få en match iaf

Ja jag beundrar honom mycket. Han inger respekt. Det han säger har tyngd. Även kvinnan i gruppen gillar jag mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in