Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Jag tror att det är för tidigt för att säga att USA vänder, resten av världen har inte börjat vända, i slutändan så måste vi även komma ihåg att det kom fram igår att Trump vill att staterna ska börja strunta i riktlinjerna kring socialt avstånd osv för att kunna skynda på att folk återgår till sina arbetsplatser.
Ser inte den där ökningen i siffrorna som man ser i andra länder som i Frankrike, italien och spanien bortsett från att man tester mer som gör att fallen ökar mer än andra länder.
Att New York börjat gå ner är ju ett stort steg då vad jag förstår var centrum för USAs Corona fall.
Kina, Ryssland och Iran kan jag inte tala om då styret ser ut som det gör i dessa länder och man kan inte lita på några siffror då styret inte får hotas.
USA ska nog få kontroll på det här i mitten av April och gå tillbaka till normalt i början av Maj.
Nu tror jag att belöningen är större för Trump om han lyckas reda ut den här Corona grejen på ett bra sett än att Ekonomin kommer tillbaka snabbt.
Tänker en narcissist och pengar före allt Trump så njaaa tror inte det, Men det är lite som Obama före 2012 valet då den där orkan krisen i New jersey hjälpte honom att vinna 2012 fast att ekonomin i landet var usel.