2020-02-24, 22:29
Medlem
happyjoys avatar
https://www.hd.se/2020-02-24/rymde-f...-gomts-i-vaska

Enligt uppgift från personal vid förvaret i Gävle är det en präst (oklart om det gäller svenska kyrkan) som hjälpt en afghan att rymma genom att lägga honom i en resväska och sen vandra ut efter ett besök.

Rubriceringen är främjande av flykt.

Om inte annat främjar detta min flykt från svenska kyrkan.
Citera
2020-02-24, 22:31
Medlem
Bubba00s avatar
Frikyrklig präst som varit i farten. Svenska Kyrkans präster kan anklagas för mycket men sånt här befattar de sig inte med.
Citera
2020-02-24, 22:40
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Frikyrklig präst som varit i farten. Svenska Kyrkans präster kan anklagas för mycket men sånt här befattar de sig inte med.

Jag hoppas du är säker.
Citera
2020-02-24, 22:44
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Jag hoppas du är säker.

Visst är jag säker. En frikyrkopräst vinner ära och berömmelse för sådant. En svenskkyrklig präst hamnar hos domkapitlet, blir avkragad och förlorar jobb, pension och allt vad ära heter.
Citera
2020-02-24, 22:45
Medlem
-Förefaller ha varit en stark präst alternativt en väldigt tunn Afghan som bara kan
bäras i väg så enkelt.
-Svensk präst ?
Citera
2020-02-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Förefaller ha varit en stark präst alternativt en väldigt tunn Afghan som bara kan
bäras i väg så enkelt.
-Svensk präst ?

Jag tror det är mycket landsmän som jobbar på migrationsverket som blundar.
Känns som folk flyr för ofta annars.
Citera
2020-02-24, 22:53
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Visst är jag säker. En frikyrkopräst vinner ära och berömmelse för sådant. En svenskkyrklig präst hamnar hos domkapitlet, blir avkragad och förlorar jobb, pension och allt vad ära heter.
Svenska kyrkan har gått ut offentlig med en SD fientlig retorik. Kyrkan hyllar sådant där, tro inget annat.
Citera
2020-02-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Jag tror det är mycket landsmän som jobbar på migrationsverket som blundar.
Känns som folk flyr för ofta annars.

-Så först flyr dom ibland från sej själva kan tyckas och väl i Sverige så flyr dom Svensken.
Knepigt.
Citera
2020-02-24, 23:01
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Svenska kyrkan har gått ut offentlig med en SD fientlig retorik. Kyrkan hyllar sådant där, tro inget annat.

Visst, och det är förkastligt. Men kyrkan står för lagbunden ordning, tro inget annat.
Citera
2020-02-24, 23:04
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
bäras i väg så enkelt.
-Svensk präst ?

Dom är ju alltid små barn på 17-år, så jävla tung kan han inte varit.
Citera
2020-02-24, 23:57
Medlem
Citat:
Visst, och det är förkastligt. Men kyrkan står för lagbunden ordning, tro inget annat.

Skitsnack.

Citat:
Svenska kyrkan har flera insatser för att hjälpa de tusentals migranter som gömmer sig i Sverige efter att ha fått avslag på sin asylansökan.
– Ibland är det så att lagar och regler också stjälper människor, säger Anna Ramén, diakon i Linköping.

https://www.svt.se/nyheter/kyrkan-hj...omda-migranter

Det är säkert en homopräst från svenska kyrkan som hjälpt sin lilla toyboy att rymma.
Citera
2020-02-25, 00:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag kan lugna er med att Svenska kyrkan i Gävle inte har någon fängelsepräst utan det är en troligen en fängelsepastor från någon frikyrka som har utfört detta dåd. Troligtvis någon från pingstkyrkan.
De har ett stort arbete med nyanlända mm.
https://www.svenskakyrkan.se/gavle/personal
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-02-25 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in