2020-02-25, 00:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Det är säkert en homopräst från svenska kyrkan som hjälpt sin lilla toyboy att rymma.
I den låsta artikeln i TS står det ju (i ingressen) att rymlingen försvann i samband med att två kvinnor med resväska hade varit på besök.

Annars: präst=svenska kyrkan, hos frikyrkorna har man pastorer. Men det stod inget om yrken i det jag kunde läsa, utan bara två kvinnor alltså.
Citera
2020-02-25, 00:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
I den låsta artikeln i TS står det ju (i ingressen) att rymlingen försvann i samband med att två kvinnor med resväska hade varit på besök.

Annars: präst=svenska kyrkan, hos frikyrkorna har man pastorer. Men det stod inget om yrken i det jag kunde läsa, utan bara två kvinnor alltså.

Som sagt har Svenska kyrkan Gävle ingen fängelsepräst. Pingstkyrkan i Gävle har arbete med nyanlända..
Citera
2020-02-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
https://www.hd.se/2020-02-24/rymde-f...-gomts-i-vaska

Enligt uppgift från personal vid förvaret i Gävle är det en präst (oklart om det gäller svenska kyrkan) som hjälpt en afghan att rymma genom att lägga honom i en resväska och sen vandra ut efter ett besök.

Rubriceringen är främjande av flykt.

Om inte annat främjar detta min flykt från svenska kyrkan.

Måste vara en stor väska och en väldigt stark präst, alternativt någon enorm rullbar historia. Gillar själv stora väskor och är rejält stark, men kan inte ens föreställa mig vad för typ av väska det varit. En rullbar koffert kanske?
Citera
2020-02-25, 01:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Som sagt har Svenska kyrkan Gävle ingen fängelsepräst. Pingstkyrkan i Gävle har arbete med nyanlända..
Ja, jag såg din kommentar först efter att jag postat. Men vi vet ju att pingstvänner är väldigt kåta också.
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Måste vara en stor väska och en väldigt stark präst, alternativt någon enorm rullbar historia. Gillar själv stora väskor och är rejält stark, men kan inte ens föreställa mig vad för typ av väska det varit. En rullbar koffert kanske?
Det var alltså två kvinnor som var där med en resväska. Jag gissar också på en rullbar historia, det är ju vanligt på moderna resväskor. Hade sett lustigt ut annars med två kvinnor som med stön och stånk baxar ut en väska ur förvaret vilket också borde ha väckt misstankar.
Men det rör sig kanske om bastanta fruntimmer på 80-90 kilo (läs batikhäxor) och inte såna där späda, vackra fotomodellaktiga tjejer i 20-årsåldern som förr brukade ringa på dörren för att prata om Jesus.
Citera
2020-02-25, 05:54
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Visst, och det är förkastligt. Men kyrkan står för lagbunden ordning, tro inget annat.

Verkligen? Är det därför präster i svenska kyrkan hjälper kriminella zigenare med husrum? Svenska kristna är lika stora svenneförrädare som svenska kommunister.
Citera
2020-02-25, 06:02
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Frikyrklig präst som varit i farten. Svenska Kyrkans präster kan anklagas för mycket men sånt här befattar de sig inte med.

Skitsnack! Har hänt flera gånger.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6696306
Senast redigerad av Crime-boy2 2020-02-25 kl. 06:13.
Citera
2020-02-25, 06:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Visst, och det är förkastligt. Men kyrkan står för lagbunden ordning, tro inget annat.
Nja bl a gömmer de illegala...
Citera
2020-02-25, 06:22
Medlem
Citat:
Förvar är inte samma sak som fängelse, besök tillåts och det finns färre restriktioner. Kanske var prästen inte där i yrket, utan helt privat, för att besöka en vän.
Citera
2020-02-25, 06:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Förvar är inte samma sak som fängelse, besök tillåts och det finns färre restriktioner. Kanske var prästen inte där i yrket, utan helt privat, för att besöka en vän.

Media vet inte skillnad mellan präst och pastor. Frikyrkorna i Gävle har verksamhet för nyanlända/asylsökande så troligast är det snarare någon från frikyrkan.
Citera
2020-02-25, 07:02
Medlem
Citat:
Media vet inte skillnad mellan präst och pastor. Frikyrkorna i Gävle har verksamhet för nyanlända/asylsökande så troligast är det snarare någon från frikyrkan.

Frikyrkorna är väl närmare högerextrema?
Citera
2020-02-25, 07:15
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

Högerextrema? Vad menar du med det? De har "lära svenska-grupper", bibelgrupper samt gudstjänster för de nyanlända. Svenska kyrkan Gävle har inget sådant.
Citera
2020-02-25, 07:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

Högerextrema kyrkor? Pratar du om Sverige nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in