Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-24, 18:30
  #1
Medlem
Myschs avatar
Tänkte söka en nyrenoverad lägenhet vid Pennygången. Någon som vet hur området är 2020? Aldrig hört något därifrån på senaste tiden.

Vet att det ligger en Moské i närheten.
Citera
2020-02-24, 18:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Tänkte söka en nyrenoverad lägenhet vid Pennygången. Någon som vet hur området är 2020? Aldrig hört något därifrån på senaste tiden.

Vet att det ligger en Moské i närheten.

lite luffigt område om du tänker på stenas fastigheter, men de rustar upp nu för fullt.

Fina skogsområden med stigar och sånt ner till ruddalen och runt ikring.

mycket blandning med folk, känns lite miljonprogram, men lugnt. Har aldrig blivit erbjuden att köpa nått intressant/olagligt.

i hösten var det en del överfall/försök till.. på kvinnor... kolla grupperna på Facebook, "vad händer på pennygången" och "pennygångens framtid" inte värre än övriga GBG.

nybyggnationerna kommer nog att göra det bättre.

Jag trivdes.. tyst och lugnt. men är det stans fastigheter så är de extremt lyhörda men inte utifrån. flyttade nyss därifrån pga separation.

jag rekommenderar.

mosken finns men märks inte av, annat än att det folk där jämt på parkeringen på fredag och lördagar. inga utrop och sånt (iaf vad jag märkte på ett år)
Citera
2020-02-24, 19:33
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Det är lite på gränsen till skitområden. Håll dig borta från skogsområdena bort år Frölundahållet om du är noga med din säkerhet. Där sker mycket överfall på allt från gamla joggande tanter till skolbarn som gör poängpromenad med skolan.

Men just i Pennygången så är det väl ganska lugnt. Men det ligger på gränsen till skiten. Var beredd.
Citera
2020-02-24, 20:31
  #4
Medlem
Adelaides avatar
Är väl helt okej, det finns betydligt värre områden i Göteborg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback