Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-27, 06:20
  #193
Medlem
Okej. Hans kroppsspråk gör mig säker på att det är något sensationellt som presenteras gällande vem som var "kring mordet" och "vem som var ansvarig för mordet". Eftersom kroppsspråk dämpas något när han jakar till att "det vore sensationellt att åtala" menar jag att han inte kan åtala. Han skärper helt enkelt till sig för att inte skicka överpositiva signaler.

Alltså: lösning kommer ges, en berättelse om vad som skedde som man vet och vad som är rimligt. Personer som är ansvariga är döda och/eller okänd. Kommer ej kunna lagföras.

Huruvida detta är skandiamannen eller Sydafrika etc Kan ni fortsätta spekulera om. Men nu vet ni vad som är rimligt att tro med anledning av kroppspråket.

Kom ihåg mitt inlägg när de droppar nyheten.
Citera
2020-02-27, 08:39
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstock
På fredag är det årsdagen, det vore väl en passande dag att lägga korten på borden...
Framför allt ska de tala om för oss VARFÖR det gick fel från början !
Varför de tillät Hans Holmér lägga sig i och ta över polisutredningen, som bara poliser klarar av. Vem bestämde att Holmér skulle ta över ?
Varför spelade de inte in förhöret med Lisbeth Palme, trots att hon är en vanlig människa som vi alla ?
Det sägs ju själv, att när något inte går rätt till från början, så byggs det en massa tankebyggnader.
Citera
2020-02-27, 09:16
  #195
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Okej. Hans kroppsspråk gör mig säker på att det är något sensationellt som presenteras gällande vem som var "kring mordet" och "vem som var ansvarig för mordet". Eftersom kroppsspråk dämpas något när han jakar till att "det vore sensationellt att åtala" menar jag att han inte kan åtala. Han skärper helt enkelt till sig för att inte skicka överpositiva signaler.

Alltså: lösning kommer ges, en berättelse om vad som skedde som man vet och vad som är rimligt. Personer som är ansvariga är döda och/eller okänd. Kommer ej kunna lagföras.

Huruvida detta är skandiamannen eller Sydafrika etc Kan ni fortsätta spekulera om. Men nu vet ni vad som är rimligt att tro med anledning av kroppspråket.

Kom ihåg mitt inlägg när de droppar nyheten.
Instämmer, kommer ej kunna lagföras p g a GM är död. Troligen kommer man inte gå ut med namnet på GM men utpekandet blir sådant att de som är någorlunda insatta i fallet lätt kan räkna ut vem det är. Kan vara så att det finns någon eller några (nu levande) som skulle kunna åtalas för skyddande av brottsling eller medhjälp men de brotten kanske är preskriberade.

Det vi med säkerhet vet är att KP inte kommer att peka på CP

https://www.expressen.se/nyheter/nya...an-losa-gatan/

Citat:
Har bilden förändrats efter alla förhör som ni har hållit?

– En person har ju åtalats och då gjorde man en bedömning av vad som skedde vid brottsplatsen. Vi har tolkat uppgifterna på ett något annorlunda sätt. Jag har tidigare gått ut och sagt att Christer Pettersson inte är intressant för oss. Det är något annat vi har tittat efter.
Citera
2020-02-27, 09:24
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Okej. Hans kroppsspråk gör mig säker på att det är något sensationellt som presenteras gällande vem som var "kring mordet" och "vem som var ansvarig för mordet". Eftersom kroppsspråk dämpas något när han jakar till att "det vore sensationellt att åtala" menar jag att han inte kan åtala. Han skärper helt enkelt till sig för att inte skicka överpositiva signaler.

Alltså: lösning kommer ges, en berättelse om vad som skedde som man vet och vad som är rimligt. Personer som är ansvariga är döda och/eller okänd. Kommer ej kunna lagföras.

Huruvida detta är skandiamannen eller Sydafrika etc Kan ni fortsätta spekulera om. Men nu vet ni vad som är rimligt att tro med anledning av kroppspråket.

Kom ihåg mitt inlägg när de droppar nyheten.
Ja, det är ungefär den här tolkningen som många gjorde när de såg intervjun. Du tycks tro att dina tolkningar är märkvärdigare än vad de är.
Citera
2020-02-27, 09:26
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Ja, det är ungefär den här tolkningen som många gjorde när de såg intervjun. Du tycks tro att dina tolkningar är märkvärdigare än vad de är.
Ursäkta, jag har inte läst mycket av tråden.
Citera
2020-02-27, 09:28
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Instämmer, kommer ej kunna lagföras p g a GM är död. Troligen kommer man inte gå ut med namnet på GM men utpekandet blir sådant att de som är någorlunda insatta i fallet lätt kan räkna ut vem det är. Kan vara så att det finns någon eller några (nu levande) som skulle kunna åtalas för skyddande av brottsling eller medhjälp men de brotten kanske är preskriberade.

Det vi med säkerhet vet är att KP inte kommer att peka på CP

https://www.expressen.se/nyheter/nya...an-losa-gatan/
Då ger jag mig in i debatten och sticker ut hakan och säger: är det skandiamannen blir jag förvånad eftersom Chevamannen menar att han kom på platsen efteråt.
Citera
2020-02-27, 09:39
  #199
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Då ger jag mig in i debatten och sticker ut hakan och säger: är det skandiamannen blir jag förvånad eftersom Chevamannen menar att han kom på platsen efteråt.
Ja Chevamannens vittnesmål känns onekligen gediget. KP kommenterade Skandiamannen så här i artikeln jag länkade till tidigare

Citat:
Du har varit väldigt intresserad av Skandia–mannen Stig Engström?
– Har jag det? Säger jag vem eller vilka som vi arbetar med föregriper jag beslutet.
Citera
2020-02-27, 09:44
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja Chevamannens vittnesmål känns onekligen gediget. KP kommenterade Skandiamannen så här i artikeln jag länkade till tidigare
"Ansvarig för mop"
Jag hänger upp mig på detta och tänker då på flera personer.

Passande är väl Sydafrika och, vad mer?
Citera
2020-02-27, 09:48
  #201
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
"Ansvarig för mop"
Jag hänger upp mig på detta och tänker då på flera personer.

Passande är väl Sydafrika och, vad mer?
I samma artikel nämner KP några teorier, bl a Sydafrika, men min tolkning är att han avfärdar dem:
"Dessa teorier är intressanta. Men ju närmare brottsplatsen man kommer desto mer spekulativa blir de."

Bland annat den här meningen gör att jag tror att den lösning han kommer att presentera kommer att kunna accepteras av de flesta.
__________________
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-27 kl. 10:01.
Citera
2020-02-27, 10:05
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
I samma artikel nämner KP några teorier, bl a Sydafrika, men min tolkning är att han avfärdar det (inkl de andra han nämner)
"Dessa teorier är intressanta. Men ju närmare brottsplatsen man kommer desto mer spekulativa blir de."

Bland annat den här meningen gör att jag tror att den lösning han kommer att presentera kommer att kunna accepteras av de flesta.
Ja, precis. Det går också ihop med vad spaningsledaren (HM) sa häromdagen om att de gjorde ett genombrott genom att inte fokusera så mycket på motivbilden utan mer på vad som hände kring brottsplatsen. HM verkade också ganska munter och avslappnad vilket är ytterligare ett indicium på att de klarat upp mordet.
Citera
2020-02-27, 10:14
  #203
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Ja, precis. Det går också ihop med vad spaningsledaren (HM) sa häromdagen om att de gjorde ett genombrott genom att inte fokusera så mycket på motivbilden utan mer på vad som hände kring brottsplatsen. HM verkade också ganska munter och avslappnad vilket är ytterligare ett indicium på att de klarat upp mordet.
Det är förståeligt om folk är luttrade efter alla turer och är allmänt skeptiska men nu känns det verkligen som det är något konkret som kommer att presenteras och inget "flum".

När KP för ett par år sedan antydde i "Veckans brott" att man gjort något slags genombrott så noterade jag att även en sådan skeptiker som GW gick igång på det (även om han försökte dölja det).
Citera
2020-02-27, 10:26
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det är förståeligt om folk är luttrade efter alla turer och är allmänt skeptiska men nu känns det verkligen som det är något konkret som kommer att presenteras och inget "flum".

När KP för ett par år sedan antydde i "Veckans brott" att man gjort något slags genombrott så noterade jag att även en sådan skeptiker som GW gick igång på det (även om han försökte dölja det).
Ja, det var anmärkningsvärt hur positiv han lät redan får några år sedan. Hoppas de håller presskonferensen relativt snart. Har svårt att sluta fundera på vem det är som de har fått på kroken, läser om olika teorier och spekulationer stup i kvarten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback