Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-26, 17:46
Medlem
På fredag är det årsdagen, det vore väl en passande dag att lägga korten på borden...
Citera
2020-02-26, 17:52
Medlem
Tror dem kommer "bevisa" att GM är någon som varit död en tid,

För att slutligen kunna lägga locket på nu när t. Ex han Claes Sandberg har jag för mig som haft flertalet föreläsningar med detta som verkar vara kloka och rimliga dvs för nära sanningen så nu måste djupa staten städa upp, peka ut någon som är död och sen ja det var han och sen avsluta fallet och gå vidare med livet
Citera
2020-02-26, 19:54
Medlem
Tycker allt tyder på att de kommer lägga ner utredningen, utan att ha något nytt att komma med.
Hade de gjort något genombrott hade de inte hintat om det innan.

Det här är damage control. Att bara plötsligt gå ut med nyheten att man lägger ner utredningen hade blivit förödande. Därför hintar man några månader innan, så folket får lite tid att vänja sig vid tanken.
Citera
2020-02-26, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hifivo
Tycker allt tyder på att de kommer lägga ner utredningen, utan att ha något nytt att komma med.

Det här är damage control. Att bara plötsligt gå ut med nyheten att man lägger ner utredningen hade blivit förödande. Därför hintar man några månader innan, så folket får lite tid att vänja sig vid tanken.

Nej.så skulle det inte ha gått till.
Man piskar först inte upp förväntningar för att sedan hålla på vad vara må i fyra månader om målet enbart är att kunna lägga ned utredningen så smidigt som möjligt.
Om inte hela PU med Petersson och Melander helt tappat hela huvudet och alla koncepter så har de åtminstone NÅGOT att komma med till slut såsom de upplever det.Vad detta något äro får vi se om fyra månader.
Melander var jäkligt självsäker.Något har de att komma med..helt otillräckligt eller inte visar sig.
Citera
2020-02-26, 21:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nej.så skulle det inte ha gått till.
Man piskar först inte upp förväntningar för att sedan hålla på vad vara må i fyra månader om målet enbart är att kunna lägga ned utredningen så smidigt som möjligt.
Om inte hela PU med Petersson och Melander helt tappat hela huvudet och alla koncepter så har de åtminstone NÅGOT att komma med till slut såsom de upplever det.Vad detta något äro får vi se om fyra månader.
Melander var jäkligt självsäker.Något har de att komma med..helt otillräckligt eller inte visar sig.

Det är inte första gången utredare och andra varit självsäkra och vetat hur det ligger till.

Det enda som är annorlunda den här gången är att folk bestämt sig för att KP och Melander är mer trovärdiga. Det kan man ju hoppas, men några garantier har vi inte. Vad de mest av allt betonat är att de med stor säkerhet kommer att lägga ned utredningen om inte någon åtalas, vilket förefaller osannolikt.

Har de något substantiellt som mordvapnet blir alla nöjda, annars kommer vi att stå där med en polisiär teori som inte alla kommer att instämma i och en nedlagd, fortsatt hemlig förundersökning.

Lägger man band på sin entusiasm måste det fortfarande vara utgångstipset.
Citera
2020-02-26, 22:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte första gången utredare och andra varit självsäkra och vetat hur det ligger till.

Det enda som är annorlunda den här gången är att folk bestämt sig för att KP och Melander är mer trovärdiga. Det kan man ju hoppas, men några garantier har vi inte. Vad de mest av allt betonat är att de med stor säkerhet kommer att lägga ned utredningen om inte någon åtalas, vilket förefaller osannolikt.

Har de något substantiellt som mordvapnet blir alla nöjda, annars kommer vi att stå där med en polisiär teori som inte alla kommer att instämma i och en nedlagd, fortsatt hemlig förundersökning.

Lägger man band på sin entusiasm måste det fortfarande vara utgångstipset.
Som jag förstått kommer man att presentera en lösning där åtal skulle väckas om GM var vid liv. Jag hoppas och tror att det inte blir en "sopa-under-mattan-lösning".
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-26 kl. 23:01.
Citera
2020-02-26, 23:27
Medlem
Osker på om detta postats forrut,
F. d. åklagare kräver att palmeutredningen läggs ner och obduktionsprotokollet frisläpps.

https://www.youtube.com/watch?v=vCAD77uQpXk
Citera
2020-02-26, 23:49
Medlem
Joe Blows avatar
Kommer någon av er att tro på det om någon som helst form av teknisk bevisning läggs fram pekande åt något som helst håll? Inte jag i alla fall.
Citera
2020-02-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Kommer någon av er att tro på det om någon som helst form av teknisk bevisning läggs fram pekande åt något som helst håll? Inte jag i alla fall.
Vad krävs för att övertyga dig?
Citera
2020-02-27, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looda
Man kommer skylla på en död person, sen kommer man slå sig för bröstet och säga vi löste det fan vad vi är bra.
Fast egentligen kan dom inte med säkerhet veta vem det är.
Enligt en som säger sig ha varit Palmes livvakt
, talade i Halmstad, var det Christer Pettersson.
Men i så fall, om det är sant, då är ju hela Palmeutredningen helt onödig.
Varför höll de på då så länge och så mycket ?
Hur mycket kostade allt ?
Citera
2020-02-27, 05:57
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonoreerejlandhopp
Vad krävs för att övertyga dig?
Ingenting skulle kunna övertyga mig. Det har gått alldeles för lång tid och jag håller det inte för uteslutet att man skulle manipulera och ljuga om vad som helst i detta ärende. Allt för att skydda politikerna, partiet och tilltron till samhället.
Citera
2020-02-27, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hifivo

Klockrent. Mina tankar också.
Det är så tragisk att detta inte gick att lösa och det beror delvis på att denna utredning är misskött från flera håll. Är det någon högt uppsatt som fått ta ansvar om man bortser från dom idioter som i perioder varit ansvariga för utredningen.
Chefens chef menar jag.
Varför pratas det så lite om detta.
GW brukar ju vara rätt kritisk mot utredningar som inte skötts.
Men är det så att den är för stor och komplex eller att folk glömmer helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in