Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Nej, det krävs inget tvång. Många vill ha barn när de är i barnafödande ålder, men har
1. Svårt att hitta en vettig man
2. Är oroliga för försörjningen
3. Känner att de inte hunnit resa och leva
Detta kräver inte tvång, men feminismen har förvärrat mycket av detta. Män har rätt att vara otrogna (fritt sex), mammor förväntas jobba för sin försörjning och lämna ifrån sig barnen, kvinnor förväntas jobba och studera istället för att resa och leva tills de är näst intill övermogna. Dessutom beskrivs barnafödande som en kvinnofälla, inte ett kall eller något som ger mening.
Det är en falsk dikotomi: Valet står inte mellan feminism eller något helt korkat. Det finns många rörelser som har alla feminismens fördelar, men inte några av nackdelarna. Liberalism och libertarianism t.ex. Vissa gör t.o.m om feminismens kritik av samhället från förtryck av kvinnor till försvar av kvinnors intressen, t.ex. konservatismen.
Nej, det är hemmafrurollen sim beskrivits som en kvinnofälla, vilket den i allra högsta grad är. Är helt med på sambeskattning för de som vill. Det hade underlättat saken! Att de kvinnor och män som vill kunna vara hemma och lägga mer tid på sina barn ska kunna göra det är fint som snus.
Bra att du är enot alla former av förbud och tycker att folk ska vara fria att göra som de vill. Där är vi eniga!
Ja, feminismen har nog verkligen bidragit till att folk har andra val än att bara leka barnfabriker hela livet och givetvis blir utbudet mindre för folk som endast vill ha det så. Samtidigt ökar utbudet för såna som mig, som inte vill ha ett helt jävla dagis hemma. Världen blir friare för alla. Du får leva som du vill. Jag får leva som jag vill.
👏 Du får frihet!
👏 Jag får frihet!
👏 Alla får frihet!
👏 Hey!