Citat:
Ursprungligen postat av
Smugumin
För att osäkra män tål inte se att det går bättre för kvinnor när de får samma möjligheter som män
Pff, ingen skulle bli mer glad än jag om hustrun drog in tillräckligt för att göra mig hemmaman.
Hon har företag, och om än skämtsamt har vi pratat om det 🤣
Att jag hatar feminismen har inget att göra med det.
Man måste fråga sig, hur kommer det sig att män missbrukar och tar livet av sig i mycket större utsträckning än kvinnor? Feminismen tror att problemet löser sig genom att försöka kuva mansrollen, sheama.
Problemet är att vilken vidrig feminist som helst vill ha kvar den del av mansrollen som passar deras intressen. Hur många feminister ser du skotta av garagetaket när det håller på att rasa in? Eller river ut köksinredningen för att själv byta ut köket, och allt vad det innebär med att kontakta leverantörer, pruta på priser, fråga sakkunniga om råd etc. De finns kanske, men hur många femenister avlastar mannen om denne varit hemma föräldrarledig, låter denne ta ett glas vin i badet i två timmar för att själv handla , fixa middag och allt som förväntas av mannen i ombytta roller?
Alltså dagens feminism gör mansrollen än mer svårtolkad, sätter unga män under enorma förväntningar. Man ska BÅDE vara familjeförsörjare( kanske inte längre ekonomiskt, men när det krisar är det ändå mannens ansvar att rädda upp) , sköta det praktiska , OCH laga mat , vabba, vara en närvarande far etc etc i all oändlighet.
Det enda femenismen gör är att fördumma sina döttrar och driva sina söner till självmord!
Jag hatar innerligt feminismen och allt den står för. Men jag är för jämnställdhet och kvinnans roll likställd med mannens, det feminismen tror sig göra men arbetar bort ifrån på sikt