2020-02-21, 09:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag har nyss förklarat ingående varför det absolut inte är så, i vissa fall är det tvärtom raka motsatsen.

Du verkar oförmögen att ta in fakta som inte gillar.

Nä, du har snackat om hyckleri och cancer och att det finns orättvisor i vårdnadstvister och övergrepp i hemmet. Jag har påpekat att ingen feminist påstått att allt är jämställt och att det är fritt fram att kavla upp ärmarna och engagera dig. Det förändrar inte det faktum att ekvivalism = feminism även m du föredrar att använda den första termen.
Citera
2020-02-21, 09:24
Medlem
Pga deras ideologier. Genus"pedagogik"
Citera
2020-02-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Många feminister är präktiga moraltanter som ska läxa upp folk om hur de ska tycka och tänka.

Tyvärr använder många inkompetenta personer den feministiska ideologin som ett egoverktyg för att släta över det faktum att de själva misslyckats med sina liv.
Nej de är inte motarbetade, patriarkatet har inte hindrat dem på något sätt. De är helt enkelt för lata/ointelligenta för att utbilda sig, skapa en karriär, hitta en bra man.

Dessutom blir många väldigt ointresserade av feminister som börjar babbla om sina teorier.

Håller helt med, det är en för stor mix av feministerna och dom jobbigaste hörs och syns mest (Som med allt) därför har jag slutat lyssna att order i sin helheten.

Jag är dock "jämställdhetsivrare" som Paolo Roberto sa så bra.
Citera
2020-02-21, 09:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej, jag tycker givetvis att stödet till folk som blir våldsutsatta i sina nära relationer ska vara såpass starkt och självklart att det inte behövs något tillägg i lagen för att garantera att diverse myndigheter kan fånga upp dem.
Ja vem önskar inte att man slapp dela in folk efter gener?
Citat:
Jo, att jag inte tror att det är 50/50 när det gäller våld i nära relationer i Saudiarabien. Använde Saudi som exempel eftersom kvinnor har ovanligt dåligt rättsligt stöd där.
Jaha. Jag antar att det hade med något att göra?

Ett argument mot de över 200 undersökningar jag länkade till?
Citera
2020-02-21, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja vem önskar inte att man slapp dela in folk efter gener?

Jaha. Jag antar att det hade med något att göra?

Ett argument mot de över 200 undersökningar jag länkade till?

Precis.

Jo, det var det. Tittar man på Sverige så verkar det vara ca 50/50 en jag är skeptisk till att det är det globalt sett. Dina undersökningar täcker ju USA men i Mexico åker 2/3 av kvinnor på spö i hemmet. Tror knappast det är 50/50 i Saudi heller.
Citera
2020-02-21, 10:13
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?

NEJ!

Feminister är de som mest rabiat kämpar för att den kravlösa mansinvandringen till Sverige ska fortsätta.

Feminister är de som arrangerar demonstrationer mot "rasism" när någon svensk kvinna blivit utsatt för gruppvåldtäkt.

Osv, ja, det finns många skäl att se sk feminister som den svenska nationens dödgrävare - om vi icke-PK inte stoppar dem!
Citera
2020-02-21, 10:58
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Mycket bättre förr i tiden när fäder bara pump and dump.....kivnnor och barn på gatan.
Är inte detta uppenbart falskt med tanke på de kulturella krav som fanns på en man som gjorde en kvinna gravid att ta hand om henne och barnet? Är det inte så att vi idag ser betydligt mer av "pump and dump" än vad vi gjorde 100 år sedan?
Citera
2020-02-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Många feminister är präktiga moraltanter som ska läxa upp folk om hur de ska tycka och tänka.

Tyvärr använder många inkompetenta personer den feministiska ideologin som ett egoverktyg för att släta över det faktum att de själva misslyckats med sina liv.
Nej de är inte motarbetade, patriarkatet har inte hindrat dem på något sätt. De är helt enkelt för lata/ointelligenta för att utbilda sig, skapa en karriär, hitta en bra man.

Dessutom blir många väldigt ointresserade av feminister som börjar babbla om sina teorier.

Word hur mycket prat one “ slut-shaming” “ body shaming “ handlar egentligen om sina egna problem som man aldrig löser på grund av den feministiska ideologin
Citera
2020-02-21, 11:18
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Men säger man samma så är det samma. Det är ju inte samma om det är olika.
Problemet är väl när praktik möter teori så faller tankarna om jämställdhet fort. Exempelvis är cirka 90 procent av alla som sitter i fängelse män. En feminist borde givetvis jobba för att förändra både normer och lagar så att lika många kvinnor som män döms till fängelse och att fängelsestraffen i medel är lika långa.

Ett annat exempel är högre utbildning där kvinnor idag utgör en betydande majoritet. Trots detta hörs det aldrig något om hur vi ska öka andelen män eller minska ner antalet kvinnor på högre utbildningar.

Ett tredje exempel är medellivslängd där kvinnor lever flera år längre än män. En feminist borde i ett sådant läge argumentera för att förstärka vården för just män. Kalla det "mansmiljarden". Istället är det uteslutande vården för kvinnor som det fokuseras på.

Ett fjärde exempel är ofrivillig barnlöshet där män är drabbade i 2-3 gånger så hög utsträckning som kvinnor. Och detta är ingen liten skitfråga utan en av de mest grundläggande frågor som berör en människa. Återigen, hur ofta kommer feminister med förslag som kan hjälpa till att minska ner denna klyfta? För än så länge verkar ju alla siffror peka åt fel håll.
Citera
2020-02-21, 11:31
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?

Nej, män och kvinnor är inte jämlika. Vi är så jävla olika, mer än folk tror. Kvinnor i politiken är dårskap, t.ex.
Citera
2020-02-21, 11:33
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Dåtidens feminister BEHÖVDE stå upp för oss kvinnor.

De första feministerna, suffragetterna, hetsade män till att dö i första världskriget.
Citera
2020-02-21, 11:35
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Vad jag vet så står inte vanliga feminister för något radikalt.

Det är radikalt att kräva att känslostyrda kvinnor ska få ta del av politiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in