2022-04-24, 09:52
Medlem
Smugumins avatar
För att osäkra män tål inte se att det går bättre för kvinnor när de får samma möjligheter som män
Citera
2022-04-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Bara de delarna av mänskligheten som anammat feminismen.

Och de delar som vägrat feminism, där går det ju utmärkt, eller hur...
Citera
2022-04-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Du fattar ju nada, om nada!! Det är det stora problemet med icke tänkande varelser som du.
Börja med att lära dig gångertabellen, därefter kan du återkomma.
Hur visste du att jag var en annan varelse? Trodde jag gömde det bra men icke. Vad har multiplikation med politik att göra?
Citera
2022-04-24, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Oj då, skrev inte ordagrant så du förstod, var mitt fel visst.

Om du tror civilisationen dör ut för en kvinna föder bara 1 barn så vet jag inte vad jag ska säga...
Om varje kvinna i en civilisation hela tiden födde ett barn per kvinna så skulle varje nästa generation halveras.

Till slut är man så få att man tvingas ta hjälp av andra civilisationer och tillslut uppgår helt i dem - man slutar existera som civilisation.

Sverige har uppgått i EU och är påväg att uppgå i Nato, vi har tvingats ta stöd av islamister som tvingar oss släppa våra demokratiska levnadssätt. Både EU och USA är åldrande befolkningar till följd av feminismen. Kina kan ta över, men även de är åldrande. Kvar är ap-civilisationerna som inavlar hej vilt och har precis ditt skräckscenario: Hemmafruar och 14 barn per kvinna.
Citera
2022-04-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hur är det en halmgubbe? Du anser alltså att alla ska få gifta- och skilja sig som de vill eller avstå ifall de hellre vill det, få skaffa så många- eller få barn de vill, knulla som de vill så länge det är med andra, samtyckande, vuxna individer, göra karriär eller stanna hemma, beroende på vad individen vill osv?

Jag får nog läsa igenom dina inlägg igen isf, för då har jag missförstått dig.
När jag säger överlevnad som civilisation verkar du läsa 14 barn per kvinna och tvångsbefruktning.
Citera
2022-04-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
När jag säger överlevnad som civilisation verkar du läsa 14 barn per kvinna och tvångsbefruktning.

Så de ska inte få leva som de vill men ändå är det en halmgubbe att påstå att du anser att folk inte ska få leva som de vill? Jag förstår
Citera
2022-04-24, 10:01
Medlem
Citat:
Hur visste du att jag var en annan varelse? Trodde jag gömde det bra men icke. Vad har multiplikation med politik att göra?
Sluta slösa på cyber-space då co2 halten ökar.
Jävla idiot!!
Citera
2022-04-24, 10:07
Medlem
Citat:
Sluta slösa på cyber-space då co2 halten ökar.
Jävla idiot!!
Vad har detta med ämnet att göra? Sen vet jag mycket väl du försöker uppröra mig genom att kalla mig mig idiot och säga att jag inte kan något, men det har motsatt effekt.
Citera
2022-04-24, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Så de ska inte få leva som de vill men ändå är det en halmgubbe att påstå att du anser att folk inte ska få leva som de vill? Jag förstår
Nej, det krävs inget tvång. Många vill ha barn när de är i barnafödande ålder, men har

1. Svårt att hitta en vettig man
2. Är oroliga för försörjningen
3. Känner att de inte hunnit resa och leva

Detta kräver inte tvång, men feminismen har förvärrat mycket av detta. Män har rätt att vara otrogna (fritt sex), mammor förväntas jobba för sin försörjning och lämna ifrån sig barnen, kvinnor förväntas jobba och studera istället för att resa och leva tills de är näst intill övermogna. Dessutom beskrivs barnafödande som en kvinnofälla, inte ett kall eller något som ger mening.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och de delar som vägrat feminism, där går det ju utmärkt, eller hur...
Det är en falsk dikotomi: Valet står inte mellan feminism eller något helt korkat. Det finns många rörelser som har alla feminismens fördelar, men inte några av nackdelarna. Liberalism och libertarianism t.ex. Vissa gör t.o.m om feminismens kritik av samhället från förtryck av kvinnor till försvar av kvinnors intressen, t.ex. konservatismen.
Citera
2022-04-24, 10:14
Medlem
Citat:
Vad har detta med ämnet att göra? Sen vet jag mycket väl du försöker uppröra mig genom att kalla mig mig idiot och säga att jag inte kan något, men det har motsatt effekt.
Jag har beställt lämplig matematisk formel, gällande ditt allmäntillstånd. Låt mig återkomma.
Citera
2022-04-24, 10:19
Medlem
Citat:
Jag har beställt lämplig matematisk formel, gällande ditt allmäntillstånd. Låt mig återkomma.
Återigen, vad har detta med ämnet att göra?
Citera
2022-04-24, 10:20
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
För att osäkra män tål inte se att det går bättre för kvinnor när de får samma möjligheter som män

Pff, ingen skulle bli mer glad än jag om hustrun drog in tillräckligt för att göra mig hemmaman.

Hon har företag, och om än skämtsamt har vi pratat om det 🤣

Att jag hatar feminismen har inget att göra med det.

Man måste fråga sig, hur kommer det sig att män missbrukar och tar livet av sig i mycket större utsträckning än kvinnor? Feminismen tror att problemet löser sig genom att försöka kuva mansrollen, sheama.

Problemet är att vilken vidrig feminist som helst vill ha kvar den del av mansrollen som passar deras intressen. Hur många feminister ser du skotta av garagetaket när det håller på att rasa in? Eller river ut köksinredningen för att själv byta ut köket, och allt vad det innebär med att kontakta leverantörer, pruta på priser, fråga sakkunniga om råd etc. De finns kanske, men hur många femenister avlastar mannen om denne varit hemma föräldrarledig, låter denne ta ett glas vin i badet i två timmar för att själv handla , fixa middag och allt som förväntas av mannen i ombytta roller?

Alltså dagens feminism gör mansrollen än mer svårtolkad, sätter unga män under enorma förväntningar. Man ska BÅDE vara familjeförsörjare( kanske inte längre ekonomiskt, men när det krisar är det ändå mannens ansvar att rädda upp) , sköta det praktiska , OCH laga mat , vabba, vara en närvarande far etc etc i all oändlighet.

Det enda femenismen gör är att fördumma sina döttrar och driva sina söner till självmord!

Jag hatar innerligt feminismen och allt den står för. Men jag är för jämnställdhet och kvinnans roll likställd med mannens, det feminismen tror sig göra men arbetar bort ifrån på sikt
Senast redigerad av TrueC 2022-04-24 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in