2021-11-05, 05:48
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiketFaller
Att den här rörelsen för ett fullständigt krig mot pojkar i skolan, män ute i samhället och manlighet som helhet är ingen överraskning med tanke på vilka deras ledande gurus är.

Denna plåga måste fysiskt tas bort ifrån vårt samhälle. Jag föreslår internering på specialbyggda anstalter runt om i periferin dit feminister skickas iväg för "rehabilitering".

Om vi bara hade låtit bli att låtsas som att kvinnor är eller borde vara "lika bra" som män och fortsatt som vi gjort tidigare hade vi sluppit det här politiska missfostret kallat feminism.

Det bästa är att acceptera den naturliga hierarkin som existerat mellan män och kvinnor. Det har trots allt alltid funnits en anledning till att män och kvinnor vara ömsesidigt intresserade av varandra; kvinnan ville att mannen skulle ta hand om henne, medan mannen ville ha kvinnans reproduktiva förmåga. Eftersom mannen tog hand om kvinnan hade han även auktoritet över henne.

Befolkningstillväxten var stark, familjestrukturen var stark och kvinnor gjorde det de är bäst på: att skaffa barn och ta hand om dem. Saker och ting fungerade finfint!

Internering på specialbyggda anstalter är inte ens nödvändigt. Det räcker med att män sätter ner foten och säger till dessa bortskämda "barn" att leken är över och att de ska återgå till köket. Kvinnor är bra som de är och de beter sig som de alltid betett sig; skillnaden är bara att män tillåtit dem att göra vad de vill. Män kan absolut stoppa kvinnorna från att bete sig så här illa (finns exempel på det här i forumet). Män är trots allt starkare än kvinnor och barn av en anledning.
Citera
2021-11-05, 08:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Vad jag vet så står inte vanliga feminister för något radikalt.
Vad jag vet, stod inte vanliga SS, Gestapo och Hitler Jugend för judehatet...
Eller de sovjetiska bolsjevikerna för Stalins utsvältning av Ukrainare vid Holodomor, kinesiska arbetare hade inget ansvar för massdöden i det stora språnget, eller vanliga Khmerer för dödens fält i Kambodja.

Men de hade inte fått någonting av det gjort utan dessa nyttiga idioter.
Utan dem, hade det bara varit en massa galna idéer i huvudet på en handfull psykopater.
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-11-05 kl. 08:10.
Citera
2021-11-05, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Bokstavligen allt du nämnde — utom att fler kvinnor har en möjlighet att försörja sig med hjälp av staten — är en slutprodukt av det moderna samhället och inte feministerna. Du försöker att få ansvarslös vänsterpolitik att låta attraktivt, eller som jag skulle kalla det: du försöker polera en bit skit.

Som flera andra redan visat går det varken att ta dig eller dina argument på allvar.

Här är ett exempel på en av många "självständiga" kvinnor som vår feministiska politik skapat:

"Shukri Mohamed Hassan, 34, kom från Somalia till Åmål för åtta år sedan. Med sig hade hon tre barn och en fyrårig skolutbildning.
Hon tycker att det svenska språket är svårt, men pratar ändå ganska bra och kan göra sig förstådd.
I dag är hon sexbarnsmamma, skild och ensamstående och har tidigare försörjt sig och sina barn på bidrag.
– Jag har fått 32 000 kronor i månaden. Sverige är ett bra land, säger hon.
" (Expressen 2021, Shukri hade fått lika mycket pengar med bidrag – jobbar ändå)

Nej allt jag skrev är ett resultat av aktiv politisk feminism.
Citera
2021-11-05, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Men ditt krav på att män klär och beter sig traditionellt maskulint har inte ett dugg med sexism eller kontrollbehov att göra?

Vadå "mitt "krav? jag har inga sådan "krav" på män.
Citera
2021-11-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vadå "mitt "krav? jag har inga sådan "krav" på män.
Jo, dessa punkter inom feministdoktrin:
Den manliga könsrollen har bara fördelar
Den kvinnliga har noll fördelar
De striktare klädkoderna för män, både socialt och på arbetsplatsen, är inte exempel på könsspecifik orättvisa

Med din egna logik så är du sexist och manshatare
Citera
2021-11-05, 14:21
Medlem
Jag hatar feminister för jag anser att dom inte är riktiga feminister.

Dom hatar män, rasister mot vita, älskar muslimer som hatar kvinnor, pga av att dom är konservativa det går liksom inte ihop.
Sen hycklar dom även om skillnader mellan män, ena stunden så finns det inga skillnader men när det passar dom så finns det skillnader.

Sen andra saker som dom listar som kvinnofientliga anser jag är helt tvärtom. Som ex att dom vill ha fördelar som kvotering osv. Sådana där saker anser jag är kvinnofientligt.
Citera
2021-11-05, 14:28
Medlem
Citat:
Vad jag vet så står inte vanliga feminister för något radikalt.

Så vad gör de för att förhindra att radikala feminister påverkar saker och ting?

(Klassar allasom grupoerar könstillhörighet med makt som radikalt). Dvs de som säger att en uteliggare har mer makt än kvinnor om han är en man tex).
Citera
2021-11-05, 23:12
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Nej allt jag skrev är ett resultat av aktiv politisk feminism.

Att folk lever längre och att hälsan förbättrats är bokstavligen ett resultat av vårt moderna samhälle och vetenskapens utveckling. Dina resonemang är skrattretande.

Du är den typen av person som säger att en ökad försäljning av glass leder till en ökning antal hajattacker, när det i själva verket är det varma vädret som skapar en ökning av båda fenomen.
Citera
2021-11-06, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Att folk lever längre och att hälsan förbättrats är bokstavligen ett resultat av vårt moderna samhälle och vetenskapens utveckling. Dina resonemang är skrattretande.

Du är den typen av person som säger att en ökad försäljning av glass leder till en ökning antal hajattacker, när det i själva verket är det varma vädret som skapar en ökning av båda fenomen.

Det är också förändringar i normer och sociala krav. Män idag stressar mindre, för de slipper bördan av att försörja en hel familj ensam, vilket även leder till att de har fått bättre hälsa, en hälsa som för övrigt män av idag tar bättre hand om, eftersom män i en breddad mansnorm kan börja bry sig om sig själv, sina känslor och sin kropp.
Citera
2021-11-08, 13:24
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Det är också förändringar i normer och sociala krav. Män idag stressar mindre, för de slipper bördan av att försörja en hel familj ensam, vilket även leder till att de har fått bättre hälsa, en hälsa som för övrigt män av idag tar bättre hand om, eftersom män i en breddad mansnorm kan börja bry sig om sig själv, sina känslor och sin kropp.

För att försörja en familj behövdes bara en lön på den tiden.
Så det är inte tydligt på vilket sätt just den ordningen ska ses som en "börda" man önskar slippa.

Din "breddade mansnorm" låter mer som en narcissistisk prinsessa än en man som tar ansvar för sitt liv.
Men visst, att uppmana unga män till att bli prinsessor är ett sätt att revoltera mot patriarkatet.
Hoppas att du blir nöjd med resultatet, vilket det än blir.
Citera
2021-11-08, 15:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?
Feminister hatar män.
Är det så konstigt att män hatar feminister?
Citera
2021-11-08, 17:13
Medlem
Empresss avatar
Citat:
¨

•Ni slipper försörja era fruar, mödrar eller ogifta döttrar och systrar, de försörjer sig själva idag.

Visst det var dåtidens feminister som lobbade för detta. Dock så skulle det inte skett om de styrande männen höll med om att det var en bra idé..

•Ni har därmed sluppit massa stress som tidigare i historien gjorde att de flesta män dog betydligt tidigare än idag.

Då det rådde bondesamhälle i Sverige så försörjde både kvinnor och män familjen. Dock så blundar många feminister för arbetet kvinnor gjorde. Har ännu inte sett en enda feminist upphöja och hylla det kvinnliga hantverket. Utan bara krävt att kvinnor skall få plats på det som kallas för "traditionella manliga" områderna.

På den tiden det begavs med hemmafruar (inledande på industrialiseringen och några decennium fram) så krävdes det en lön och mannen fick faktisk skattelättnader då han hade en familj att försörja. Fast på den tiden så fanns det många hemmafruar som valde att jobba deltid, och gjorde detta när barnen började i skolan.

•Ni sköter er hälsa bättre.

Vad har detta med feminismens framgångar att göra?

•Ni mår bättre idag (i vår del av världen) än vad ni förmodligen någonsin gjort bak i historien.

Jasså, ändå är det 3ggr mer män (idag) som begår självmord, än kvinnor.
Mens emotionella hälsa tas inte på samma stora allvar som kvinnors emotionella hälsa.
Du hävdar att du vill jobba även för männen och hjälpa männen. Då bör du ju ha en idé på hur samhället bör bemöta männen med emotionella ohälsa.

Många kvinnor (feminister i synnerhet bara skrattar åt män som mår psykisk dåligt och ber dem "rycka upp sig", och så marginaliseras detta och så vänds debatten över till "kvinnoproblemen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in