2020-04-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Vem kapade den? Jag ska ha tillbaks den! 😆Jag är inte terf. Terf är deras benämning. Dom får tycka att kön är vad dom vill. Jag behöver inte hålla med. Men jag får ju säga att transrörelsen är lika svårt att ifrågasätta som invandrare Så fort man inte håller med eller ställer fel fråga så är man rasist. Om man inte vill inkludera transkvinnor precis överallt så man terf. Det är även synd att feminismen skulle behöva hamna på en sån fittmössenivå.

Mina idéer delas inte av antifeministen här hemma. Vi har olika åsikter om precis allting i dessa frågor. Men vi respekterar varandras olika åsikter. Vi har mycket annat gemensamt. Hela livet handlar inte om politiska åsikter eller olika ideologier. Jag ser honom som den människa han är, inte vilka åsikter han har. Vi är nämligen helt och hållet jämlika utan att ens behöva tänka på vad jämlikhet är. Och utan att dela åsikter. Så det går. Även om andra inte får det att funka.

Jag engagerar mig i första hand i frågor som handlar om mäns våld mot kvinnor. På många olika plan. Det får räcka som information.

Då kanske du ändå är feminist, eller ja inte enligt andra feminister,

Tycker du att kvinnors våld mot män är okej?

Är det rimligt att prioritera skattemedel och platser på kvinnohem/skyddande boenden till våldsamma kvinnor över misshandlade icke aggresiva män som terroriseras av sin partner?
Citera
2020-04-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej tyvärr inte.

De som kontrollerar media ser inte till mäns välmående och därför så försämras mäns position.

Nästan rätt, de vill vara den sämsta sortens ”män” , de som redan föraktas, stötts bort och exluderas av män. Och så undrar de varför feminister idag föraktas av såväl män som kvinnor , medans kvinnor bara blir olyckligare för vart år som går.

De är helt enkelt ruttna människor med en mer demonisk än mänsklig insida...
Citera
2020-04-05, 14:15
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Då kanske du ändå är feminist, eller ja inte enligt andra feminister,

Är det rimligt att prioritera skattemedel och platser på kvinnohem/skyddande boenden till våldsamma kvinnor över misshandlade icke aggresiva män som terroriseras av sin partner?

Alltså andra definierar inte någonting om mig. Det är bara jag som bestämmer vad jag är och inte är. Ingen annan. Så andra feminister kan tycka vad fan dom vill om mig. Eller så accepterar dom mig som jag är. Där ligger ribban.

Herregud. NEJ absolut inte. Och det hoppas jag innerligt att ingen annan heller gör.

Nej det är inte rimligt att prioritera någon som utsätts för våld av något slag, före en annan som utsatt för våld av något slag. Oavsett kön. Våld är våld oavsett. Ingen skillnad. Jag hoppas jag förstod frågan rätt. Annars får du ställa den igen. Ok.
Citera
2020-04-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Alltså andra definierar inte någonting om mig. Det är bara jag som bestämmer vad jag är inte är. Ingen annan. Så andra feminister kan tycka vad fan dom vill om mig. Eller så accepterar dom mig som jag är. Dör ligger ribban.

Herregud. NEJ absolut inte. Och det hoppas jag innerligt att ingen annan heller gör.

Nej det är inte rimligt att prioritera någon som utsätts för våld av något slag, före en annan som utsatt för våld av något slag. Oavsett kön. Våld är våld oavsett. Ingen skillnad. Jag hoppas jag förstod frågan rätt. Annars får du ställa den igen. Ok.

Nä jag tror att du resonerar som en human människa, och inte en feminst, i dagsläget så prioriteras stöd och skattemedel till våldsamma kvinnor över misshandlade män, det legitimerar samtidigt kvinnors våld mot barn.

Det är behjärtansvärt att stötta och hjälpa misshandlade kvinnor, men i sverige görs det på misshandlades mäns bekostnad och det är definitivt feminism (och har så varit sen de allra första skyddande boende uppkom, något som femister gjorde klart från dag 1)
Citera
2020-04-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?
vill dom om dom skulle solklara orättvisor och inte försöka förstöra för att män
Citera
2020-04-05, 16:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Feminister skapar ett helvete. Den här artikeln hittade jag på en annan plats på flashback.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/02/03/nagra-rodmarkta-datum-blev-kvar-som-minne-av-kenny-i-usa-okar-sjalvmorden

Att just medelålders vita män tar livet av sig beror på att feministerna har inriktat sitt hat mot dem.

Att stödja feministerna är som att stödja nazisterna fast i själva verket värre eftersom , nazisterna har ingen makt i varken media eller skolväsendet ,det har därmed feministerna ,de dominerar media och skolan.

Feministerna dödar med ord och teorier.

Kvinnor borde fatta detta !
Läste du artikeln, eller såg du bara rubriken i mitten?
Citat:
De nya könsrollerna har lämnat män, framförallt i medelåldern, med en känsla av att de är på efterkälken.

Afroamerikanska män har fortfarande sämre tillgång till finansiella resurser och ligger ekonomiskt efter sina vita motsvarigheter. Ändå tar de inte livet av sig i samma utsträckning.
Självmordsstatistiken har blivit det stora undantaget till den vita medelåldersmannens tronstol i samhällshierarkin – ett fenomen där privilegiet snarare tycks ha skapat fallhöjd.

Ekonomiska faktorer kan trigga ett självmord men i slutändan handlar det om ett förfall av människors sociala och andliga liv, konstaterar Deaton i en intervju om hans teorier. Han pekar på bland annat ökningen av otrygga anställningar, samhällets individualism och den vita mannens förlorade status.

Dan Blisker kallar utvecklingen manligt förfall.

- Män har värderat sig själva utifrån hur de bidrar till sin familj, till sitt land - och utan att klaga. De nya könsrollerna har lämnat män, framförallt i medelåldern, med en känsla av att de är på efterkälken. Förklaringar finns i känslor av meningslöshet, säger han.

En förklaring till varför afroamerikanska män inte drabbas i samma utsträckning är att de ofta har starkare sociala band och gemenskaper, vilket forskare menar att gäller också för kvinnor, även om forskning på bägge områden är begränsad
.

I klartext står det att männen förlorar sitt ego när kvinnor får samma möjligheter.
Citera
2020-04-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
.

I klartext står det att männen förlorar sitt ego när kvinnor får samma möjligheter.

Så om man testar din tes (i klartext) på tex sverige , så har kvinnor fått sämre möjligheter i sverige sen 1987... iochmed att självmord bland män gått ner.

Vad är det för möjligheter specefikt för de studier och den statestik jag tagit del av så är det precis tvärtom för kvinnor i sverige, men du får gärna upplysa mig, (jag läser ju inte alla statestik som existerar)
Senast redigerad av slö 2020-04-05 kl. 16:16.
Citera
2020-04-05, 16:26
Medlem
Citat:
.

Tror du på allt som står i tidningarna ,man måste vara kapabel att göra en egen analys.

Jag ska göra sammanfattande analys nedan.
Citera
2020-04-05, 16:59
Medlem
Orsak till den mentala försämringen för män i USA.

1. Allt fler kvinnor blir LGBT i USA. Att vara LGBT innebär att ha en negativ syn på män, även fast de själva och andra säger tvärtom så blir dessa kvinnor fiender till män. Det finns en undersökning som visar att barnen blir dubbelt så självmordsbenägna när de har en LGBT förälder. Skulle tro att det blir ungefär 3 gånger så mycket självmordsbenägenhet hos pojkar eftersom dessa kvinnor ofta fungerar som en förtryckare till pojkar. Dessa kvinnor agerar rent allmänt mycket dåligt mot män eftersom de ser dem som fiender. 14% av kvinnorna är LGBT men det ökar varje år med någon procent ,mycket negativt för dessa pojkar. Man kan säga att det är feminismen som drivit fram detta.

https://newsone.com/3882939/bisexuality-black-women-survey/

2. Allt fler kvinnor blir sexarbetare ,har ingen statistik på det med det är en observation. Dessa kvinnor kommer heller aldrig att på riktigt gilla män utan de kommer ha en rå syn på dem som något de ska utnyttja. De bidrar till den försämrade mentala miljön.

3. Polarisering: Män och kvinnor går allt mer isär politiskt. Kvinnor anser sig ha rätt till vad män tjänar. De har politiskt en mycket hatisk attityd mot män t.ex har det ett starkt hat mot Trump.

4. Dating: Kvinnor vill knappt dejta män längre i USA. Kan ge ett exempel:

https://www.childtrends.org/indicators/dating

De lärs tidigt i skolan att inte sätta värde på män .

5. Relationer:

Kvinnor undviker in i det längsta relationer med män.

Andelen Incels går upp för varje år och nådde 2018 27% och fortsätter uppåt.

https://incels.wiki/w/Demographics_of_inceldom

6. Skolan: Skolan är kvinnodominerad och lärarna är många feminister och ser pojkarna i skolan som fiender och detta trycker ner pojkar redan i unga år. Betygen för pojkarna är klart sämre än flickornas

7. Media är klart mansfientlig. Vad de gillar lära unga kvinnor är att de blir lyckligare utan män och att män gör dem olyckliga. Detta är så utbrett att män tror till slut att de gör kvinnor olyckliga.

https://www.google.se/search?source=hp&ei=tfGJXu48p6muBJznrJgC&q=single+ women+happier&oq=single+women+happier&gs_lcp=CgZwc 3ktYWIQAzoKCAAQgwEQRhD_AToCCAA6BQgAEIMBSi4IFxIqNDV nMTIxZzEwNmc5NWc5MGcxMDJnOTRnNzhnMTEyZ zc3ZzczZzcxZzY2Sh0IGBIZMmczZzNnMmcyZzFnMWcxZzFnMWc 1ZzdnMVDEDFjViwFgzJgBaAZwAHgAgAGRAYgB5BCSAQQyOC4ym AEAoAEBqgEHZ3dzLXdperABAA&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiu66DjxdHoAhWnlIsKHZwzCyMQ4dUDCAc&ua ct=5
Citera
2020-04-05, 17:21
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så om man testar din tes (i klartext) på tex sverige , så har kvinnor fått sämre möjligheter i sverige sen 1987... iochmed att självmord bland män gått ner.

Vad är det för möjligheter specefikt för de studier och den statestik jag tagit del av så är det precis tvärtom för kvinnor i sverige, men du får gärna upplysa mig, (jag läser ju inte alla statestik som existerar)
Nu handlade det om artikeln som du vantolkade.
Citera
2020-04-05, 17:25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Tror du på allt som står i tidningarna ,man måste vara kapabel att göra en egen analys.

Jag ska göra sammanfattande analys nedan.
Jag läste artikeln som gaylord länkade, då han ansåg svaret till mäns självmord stod där.
Jag visade på att det stod inte så.

Så skickar du på mig din drapa, nedan, om något helt annat.
Citera
2020-04-05, 17:28
Medlem
Citat:
Nu handlade det om artikeln som du vantolkade.

Jag har inte vantolkat någon artikel, men din felaktiga gissning är ju... felaktig. Du kanske ska läsa om artikel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in