Citat:
Vem kapade den? Jag ska ha tillbaks den! 😆Jag är inte terf. Terf är deras benämning. Dom får tycka att kön är vad dom vill. Jag behöver inte hålla med. Men jag får ju säga att transrörelsen är lika svårt att ifrågasätta som invandrare Så fort man inte håller med eller ställer fel fråga så är man rasist. Om man inte vill inkludera transkvinnor precis överallt så man terf. Det är även synd att feminismen skulle behöva hamna på en sån fittmössenivå.
Mina idéer delas inte av antifeministen här hemma. Vi har olika åsikter om precis allting i dessa frågor. Men vi respekterar varandras olika åsikter. Vi har mycket annat gemensamt. Hela livet handlar inte om politiska åsikter eller olika ideologier. Jag ser honom som den människa han är, inte vilka åsikter han har. Vi är nämligen helt och hållet jämlika utan att ens behöva tänka på vad jämlikhet är. Och utan att dela åsikter. Så det går. Även om andra inte får det att funka.
Jag engagerar mig i första hand i frågor som handlar om mäns våld mot kvinnor. På många olika plan. Det får räcka som information.
Mina idéer delas inte av antifeministen här hemma. Vi har olika åsikter om precis allting i dessa frågor. Men vi respekterar varandras olika åsikter. Vi har mycket annat gemensamt. Hela livet handlar inte om politiska åsikter eller olika ideologier. Jag ser honom som den människa han är, inte vilka åsikter han har. Vi är nämligen helt och hållet jämlika utan att ens behöva tänka på vad jämlikhet är. Och utan att dela åsikter. Så det går. Även om andra inte får det att funka.
Jag engagerar mig i första hand i frågor som handlar om mäns våld mot kvinnor. På många olika plan. Det får räcka som information.
Då kanske du ändå är feminist, eller ja inte enligt andra feminister,
Tycker du att kvinnors våld mot män är okej?
Är det rimligt att prioritera skattemedel och platser på kvinnohem/skyddande boenden till våldsamma kvinnor över misshandlade icke aggresiva män som terroriseras av sin partner?