2024-08-03, 13:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enkelt, kvinnor, eller andra s.k. minoriteter måste få lov existera i sin egen rätt och inte som nån form av attribut till någonting annat ex. manlig sexualitet.

och detta finns det ett test för, bechdeltestet.

Vad är det för fel på att vara attribut till något annat? Det är ju fiktion/konst, varför sätta regler på det?
Citera
2024-08-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad är det för fel på att vara attribut till något annat? Det är ju fiktion/konst, varför sätta regler på det?

?!
Ja vad tror du kan vara fel med att ett kön enkom betraktas som attribut till ett annat kön och aldrig får lov existera, synas i egen rätt?

Varför ska vi ha de ”reglerna”? kan jag ju returnera frågan till dig.
Citera
2024-08-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Jag gillar inte dessa intersektionella idéer om "jämställda filmer" och allt vad det heter för problemet är att minoriteter då fortsatt är accessoarer, men då istället för intersektionella feminister på universiteten.

Jag tycker ärligt inte detta (representation av minoriteter i film/tv-spel) längre är ett särskilt stort problem.

Ehh?
Nu blandar du hej vilt helt olika begrepp.

Och nej det är inte längre speciellt stort problem just för att man medvetet inom div. kultur m.m arbetat med dessa frågor,

Problemet nu är alla dessa snubbar som inte klarar av titta på ex. en film om där existerar en kvinna/ svart/ muslim/ homosexuell i egen rätt .
Citera
2024-08-03, 13:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
?!
Ja vad tror du kan vara fel med att ett kön enkom betraktas som attribut till ett annat kön och aldrig får lov existera, synas i egen rätt?

Varför ska vi ha de ”reglerna”? kan jag ju returnera frågan till dig.

Det kan aldrig vara fel för det är inte på riktigt, det är fiktion.

Du kan göra en film där männen bara betraktas som attribut till kvinnorna om du vill, varför inte?
Citera
2024-08-03, 13:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ehh?
Nu blandar du hej vilt helt olika begrepp.

Och nej det är inte längre speciellt stort problem just för att man medvetet inom div. kultur m.m arbetat med dessa frågor,

Problemet nu är alla dessa snubbar som inte klarar av titta på ex. en film om där existerar en kvinna/ svart/ muslim/ homosexuell i egen rätt .

Om personen är där i egen rätt så är det få som klagar, det är kvoteringen folk stör sig på.

Wesley Snipes i Blade eller Sigourney Weaver i Alien till exempel, uppenbarligen inte inkvoterade till skillnad från kärringarna i Ghost Busters eller hjältinnorna i Marvelfilmerna.
Citera
2024-08-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag tror att hatet beror på feministernas intellektuella inkompetens, som är extremt irriterande. Att höra deras halva resonemang är som kinesisk dropptortyr.

År efter år efter år hör man samma tugg, som aldrig utvecklas. Män är onda, kvinnor är goda, män ska flytta på sig för kvinnor, jämställdhet är enkelt att fixa osv.

Myten om det sk patriarkatet är extra vidrig. Den är stendum men recyclas till vansinne.

Under 99% av världshistorien har livet varit stenhårt och varje dag har utformats med tanke på grundläggande fysiska förutsättningar = kroppsarbete för män och barnafödande för kvinnor.

Ska alla kvinnor föda 5-10 barn och leva utan el och industrier, finns det inte plats för någon feminism.

Allt handlar då om överlevnad.

I en sådan situation fastnar kvinnor i hemmet.
Men det är inte för att män är onda patriarker.

Försök få en svensk feminist att fatta det.

Aaaaarrrgh.

Ja.

Men glöm inte dubbelmoralen, rovdriften, egoismen, hatet, sjukliga kontrollbehovet, oacceptansen för andra mm.

Problemet är för övrigt väl inte vad feminister vill, problemet är vad de gör.
Citera
2024-08-03, 13:56
Medlem
Citat:
Det kan aldrig vara fel för det är inte på riktigt, det är fiktion.

Du kan göra en film där männen bara betraktas som attribut till kvinnorna om du vill, varför inte?

Film skildrar nu verklighet i form av normer m.m även om det är fantasy.
Och jag tror inte du hade velat leva i en matriarkal kultur där män enkom betraktas som sexobjekt för kvinnor.
Citera
2024-08-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja.

Men glöm inte dubbelmoralen, rovdriften, egoismen, hatet, sjukliga kontrollbehovet, oacceptansen för andra mm.

Problemet är för övrigt väl inte vad feminister vill, problemet är vad de gör.

Ja det är flera osunda attityder och beteenden som ryms under det feministiska paraplyet.
Att feminister är hopplösa dubbelmoralister är ett faktum. Ännu ett skäl till att de är hatade av många.
Inte bara män utan också kvinnor har börjat hata feminister, vilket jag inte tror att de har fattat.

Meeto höll på att göra mig knäpp. För kvinnor gör ju exakt det som män anklagas för. Kvinnor tafsar och kränker fysiskt på massor av sätt. De kladdar på både män och kvinnor. Men det är aldrig ett erkänt problem.

Ja, problemet är såklart mest vad de gör.

De aliener män bla. Män tröttnar på kvinnor. På riktigt.

Jag har växt upp med den svenska feminismen i ryggraden men nu kräks jag på den.
Citera
2024-08-03, 13:57
Medlem
Citat:
Om personen är där i egen rätt så är det få som klagar, det är kvoteringen folk stör sig på.

Wesley Snipes i Blade eller Sigourney Weaver i Alien till exempel, uppenbarligen inte inkvoterade till skillnad från kärringarna i Ghost Busters eller hjältinnorna i Marvelfilmerna.
det är just detta jag säger!
Citera
2024-08-03, 13:58
Medlem
Citat:
Där är vi 100% eniga. Sjukt cringe är dem.
Citera
2024-08-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja det är flera osunda attityder och beteenden som ryms under det feministiska paraplyet.
Att feminister är hopplösa dubbelmoralister är ett faktum. Ännu ett skäl till att de är hatade av många.
Inte bara män utan också kvinnor har börjat hata feminister, vilket jag inte tror att de har fattat.

Meeto höll på att göra mig knäpp. För kvinnor gör ju exakt det som män anklagas för. Kvinnor tafsar och kränker fysiskt på massor av sätt. De kladdar på både män och kvinnor. Men det är aldrig ett erkänt problem.

Ja, problemet är såklart mest vad de gör.

De aliener män bla. Män tröttnar på kvinnor. På riktigt.

Jag har växt upp med den svenska feminismen i ryggraden men nu kräks jag på den.

Nej kvinnor tafsar inte på män alls i samma systematiska grad som män gör det.
Liksom just därför det inte dyker upp något manligt # Metoo.
Sexuellt våld mot kvinnor är strukturellt dvs inbyggt i det patriarkala samhället det är inte motsatsen.
Citera
2024-08-03, 14:09
Medlem
Citat:
Nej kvinnor tafsar inte på män alls i samma systematiska grad som män gör det.
Liksom just därför det inte dyker upp något manligt # Metoo.
Sexuellt våld mot kvinnor är strukturellt dvs inbyggt i det patriarkala samhället det är inte motsatsen.

Jag skrev att de GÖR det, inte att de var lika vanligt.
Men kvinnors sexuella/fysiska/verbala gränslöshet är absolut ett ständigt problem, för både män och kvinnor. Men när kvinnor kladdar på män och kvinnor och vräker intim information över människor som de inte känner, tycker de inte att de gör nånting, precis som när kvinnor slåss.

Det är detta jag menar med dubbelmoralister. Dubbelmoralismen får folk att hata feminister.
De påstår att de vill ha jämställdhet men det vill de inte alls ha.

Om män startade ett manligt Meeto-drev, skulle de bli lika hånade och utskrattade som män som blir misshandlade av kvinnor.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-08-03 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in