2020-02-17, 19:42
Medlem
Svårt att svara på, men självklart får du aldrig veta något om du inte frågar henne. Frustrationen inom dig kommer dock växa, så jag tror det bästa för dig vore att gå ifrån förhållandet
Citera
2020-02-17, 19:49
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Uppenbarligen är sex viktigt för dig, så viktigt att du svek din partner sen 10 år tillbaka.

Avsluta detta förhållande för ni har inte samma syn på något som är otroligt viktigt för dig.

Sex är jätteviktigt för mig och flera gånger har jag försökt förändra min partner men när jag insett att vi inte längre hade samma syn på sex har förhållandet börjat krångla.

Jag har aldrig varit otrogen men som sagt avslutat när jag inte längre fått ligga. Diska, städa, tvätta och ta hand om barnen kan jag fixa själv men något att stoppa i alla mina kroppsöppningar behöver jag hjälp med.

Ja men hur skenheligt det än låter så är inte otroheten något jag gillar. Där har nog jag partnern samma syn. Vi älskar varandra och det jag önskar är att sex inte var anledningen att det inte kan vara så. Om du bra visste hur många gånger jag önskat att jag kunde ta bort all sexlust. Går säkert om jag verkligen skulle vilja men det känns mer fel än att ha den..
Citera
2020-02-17, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Men vad skall du med henne till om det bara är sex du är ute efter, knullar andra bakom hennes rygg, SAMT efter 10+ år inte ens kan säga att du vill knulla andra och ha henne som trygghet där hemma samtidigt...Du gör nog er båda en tjänst att lämna förhållandet och att leva som singel istället. Det finns många kåta brudar där ute! Du lever bara en gång.

Noterat din syn på det. Ja, jag var ett as som gick bakom ryggen på henne. Men nu är frågan inte om att fortsätta göra det. Om vi skulle göra detta skulle det handla om att det skulle vara något bra för oss, både individuellt och tillsammans!
Citera
2020-02-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaujau
Noterat din syn på det. Ja, jag var ett as som gick bakom ryggen på henne. Men nu är frågan inte om att fortsätta göra det. Om vi skulle göra detta skulle det handla om att det skulle vara något bra för oss, både individuellt och tillsammans!

Ja men fråga henne då? Det kan inte vi på Flashback svara på.
Citera
2020-02-17, 19:54
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
Nä, släpp det där.
Hon har förlåtit dig och valt att fortsätta, se det som en andra chans, du kunde suttit i skiten men nu gör du inte det, hon verkar ju verkligen älska dig så ta vara på det.

Är ni någorlunda unga så kommer ni genom åren kunna läka dessa sår, det värsta är väl nu i början.
Är ni gifta? Förlovade?

Något borde du göra för att bevisa din kärlek till henne.

Alla kan ”fucka upp”, ibland är det missbruk, depressioner eller andra ”utomstående” saker som får en att i en period bli helt vrickad, jag har själv varit där och nosat och lyckades stanna och vända helt.

Lita aldrig på dig själv i stunder där du är frustrerad/stressad/deprimerad/sörjande, man gör bättre i att avvakta.

Ta vara på det du har nu istället, visa hur mycket du älskar henne!!

Du har rätt i mycket du säger och det finns yttre omständigheter som antagligen (helt säkert) som gjorde att jag gjorde det här.

Problemet är att jag inte kan ändra mig själv i grunden på den nivån att jag kan känna mig tillfreds med sex 1 gång i kvartalet och då mest för att det var länge sedan.

Som sagt, mitt mål med detta är inte för att jag ska få ligga mer, då hade jag kunnat lämna och få det, jag vill leva med min partner och vill inte att sexet ska komma ivägen för det.
Citera
2020-02-17, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av Pilskflicka
Svårt att svara på, men självklart får du aldrig veta något om du inte frågar henne. Frustrationen inom dig kommer dock växa, så jag tror det bästa för dig vore att gå ifrån förhållandet

Nä det är ju så! Hoppades på lite tips, erfarenheter och sånt här! I slutändan är ju frågan det enda som kan svara på det!

Du sätter fingret på det lite. Frustrationen kommer inte försvinna och det blir inte bra. Skiljer mig dock i det andra, vill testa att rädda der vi har istället för att avsluta. Förstår att jag framstår som ett as här och att svaren är utifrån det, men i verkligheten är jag inte så jävlig. Tro det eller ej!
Citera
2020-02-17, 20:00
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Ja men fråga henne då? Det kan inte vi på Flashback svara på.

Lovar att jag aldrig trodde att ni skulle svar på det. Du har ju försökt men inte riktigt lyckats!
Coola ner lite. Förstår om du målat upp mig som årets as i ditt huvud. Är här och söker lite tips och erfarenhet, inte sanningar. Då är jag sjukt fel ute!
Citera
2020-02-17, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av T-1000
Ni har varit tillsammans länge och sexet kommer inte att bli bättre. Har det redan gått 10 år så lär det gå 10 år till och vem vet vilken ångest du kommer drabbas av. När du skriver så låter det lite som att ha den där känslan av att "dö nyfiken". Sen vill jag fråga om du porrsurfar mycket? En annan grej som är jobbig är att du är "låst" med barn och inte kan röra på dig lika mycket. Har du ekonomiska problem som gör att ditt sexbegär förstärks?

Missade dig! Sorry!

Ja det är ju det! Jag borde gjort något för 5 år sedan (så mycket skit som inte hänt) och jag borde göra något innan det går 10 år till. Men det där är lätt att säga och svårt att göra.

Porrsurf - nja jag är nog ett normal i det. Kanske mer under vissa perioder.
Ekonomiska problem - denna hänger jag inte med på! Utveckla gärna!
Citera
2020-02-17, 21:50
Medlem
Jag går med på att shit happens i långa förhållanden. Jag skulle inte göra slut med min partner om han "råkade" vara otrogen någon enstaka gång och förmodligen inte han heller. Barn, vardag och det gemensamma livet tillsammans är liksom större och viktigare än det.

Men det enda du kan göra är att prata med din partner om hur du känner och tänker kring detta. Fast om jag vore du hade jag väntat lite. Stor risk att det blir för mycket om du dels varit otrogen och kort därefter börjar prata om sex med andra/öppet förhållande.

Tänk också på att du ökar risken att förlora din partner. Sex och kärlek är inte alltid så långt ifrån varandra eller kan vara svårt att skilja på i början. Om hon börjar ha sex med någon annan kanske det slutar med att hon lämnar dig.
Citera
2020-02-17, 22:51
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Jag går med på att shit happens i långa förhållanden. Jag skulle inte göra slut med min partner om han "råkade" vara otrogen någon enstaka gång och förmodligen inte han heller. Barn, vardag och det gemensamma livet tillsammans är liksom större och viktigare än det.

Men det enda du kan göra är att prata med din partner om hur du känner och tänker kring detta. Fast om jag vore du hade jag väntat lite. Stor risk att det blir för mycket om du dels varit otrogen och kort därefter börjar prata om sex med andra/öppet förhållande.

Tänk också på att du ökar risken att förlora din partner. Sex och kärlek är inte alltid så långt ifrån varandra eller kan vara svårt att skilja på i början. Om hon börjar ha sex med någon annan kanske det slutar med att hon lämnar dig.

Nä det är en jäkla soppa jag satt mig i. Hade ju underlättat att göra det i rätt ordning

Självklart finns ju risken att känslor blir inblandade om man börjar ha sex med andra. Men då tänker jag att då är det meningen. Kanske har en naiv syn på detta och jag är kanske extrem, men jag fattar inte varför alla inte ligger med alla överallt! För mig är trygghet och den typen av känslor som man har till en partner något annat än grymt sex. De kan sammanfalla men behöver inte det.
Citera
2020-02-22, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaujau
Lovar att jag aldrig trodde att ni skulle svar på det. Du har ju försökt men inte riktigt lyckats!
Coola ner lite. Förstår om du målat upp mig som årets as i ditt huvud. Är här och söker lite tips och erfarenhet, inte sanningar. Då är jag sjukt fel ute!

Okej då taggar ner.. Haha , du verkar ändå trevlig i övrigt! Har tyvärr ej erfarenheter utav just det här scenariot, men ett tips är väl att lägga lita (oskyldiga) hintar om din önskan och se hur hon reagerar. T.ex -Undra hur det hade varit om....
Citera
2020-02-22, 01:17
Viktigt med fasaden va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in