2020-02-17, 16:23
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tror de flesta tycker att de två kompletterar varandra.

Men visst, du borde ju vara öppen med hur du känner, då kan ju hon själv fatta beslut hur hon vill ha det. Och fungerar det inte med din läggning så är det ju omöjligt i längden oavsett.

Denna var inte till dig utan hen som svarade efter dig. Dålig på citeringsknappen.

Det är nog detta som gäller egentligen. Öppenhet och val med alla kort på borden!
Citera
2020-02-17, 16:45
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaujau
I korta drag:
Jag är den som varit otrogen.
Min partner har valt att försöka förlåta och fortsätta vara med mig.
10 år + förhållande.
Barn finns.

Det jag nu funderar på att ta upp med min partner borde jag gjort innan det kraschade, men samtidigt är det att vara efterklok. Hade aldrig haft mod att göra det och det har med min självkänsla att göra. Problemet som föranledde det jag gjorde finns dock kvar och jag funderar på hur jag ska göra rätt denna gång..

Efter mycket grunnande så har jag kommit fram till att i grund och botten så berodde otroheten på tre saker, och då dessa i kombination:

1. Dåligt sexliv, eller inte dåligt men frekvensen var alldeles för låg för mig.
2. Dålig kommunikation. Saken har varit uppe och vänt flera gånger och inte blivit bättre. Vi har dock aldrig pratat om det på RIKTIGT.
3. Dålig självkänsla hos mig. I kombination med ovan var jag ett lätt byte (utan att ta något ansvar från vad jag gjort).

Vi är tillbaka i vardagen och den älskar jag! Vill och har aldrig velat såra henne. Jag älskar henne och vill ha allt vi har, men jag vill ha mer sex, annat sex, sex på flera etc. Är inte så laddat för mig och jag fattar inte varför vi människor inte utnyttjar denna möjlighet mer.

Jag tänder verkligen inte på att vara otrogen utan det var nog år av frustration som tog överhanden. Nu till själva frågan. Jag funderar på om en sexuellt öppen relation skulle kunna rädda oss? Många säger nog något i stil med "Du din idiot, du har fått en andra chans. Var nöjd med det och tygla dicken". Men som sagt, problemet kvarstår och det är så sjukt trist att sex ska stå i vägen för det förhållande vi båda vill ha.

Hur tar jag upp denna frågan i den situation jag är i? Vill verkligen inte såra eller sätta några ultimatum.

Skulle detta kunna vara räddningen för oss? Skulle det kunna tvinga fram den kommunikation som behövs?

Hjälp mig och skippa gärna moralkakorna! Det är jag som är boven i mitt drama och kanske är det rätt att ge fan i det, men samtidigt är det mitt sätt att försöka lösa en ohållbar situation.

Jag tror att enda sättet att ta upp det är tillsammans med en familjeterapeut. Ämnet är rimligtvis en smula infekterat efter otroheten och risken är att hon tar det som ett bevis på att du kommer vara otrogen igen, oavsett vad ni kommer överens om.

Sen är ju frågan om du är villig att vara kvar i situationen så som den är, eller inte. Dvs utan att ligga med andra. Är ert gemensamma liv värt det, eller vore det bara bekvämt att slippa vara singel?
Citera
2020-02-17, 16:46
Medlem
flingaroos avatar
Hahaha ja men fråga på, skriv här sen hur hon tog det. =)
Personligen hade jag svarat med en rak höger och letat nytt boende omgående.
Citera
2020-02-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Ursäkta men du låter som en alkis byt bara ut orden.

men jag vill ha mer sex, annat sex, sex på flera etc
men jag vill ha mer sprit, annan sprit, supa på flera etc

Tycker du verkar ha problem. Skaffa en hobby istället, tips på hobby. Träning, plastbandy, odling, lära sig språk, knyppla, virka, sticka, baka, meka.

Äh! Vem som helst kan låta hur som helst om man 'bara byter ut orden'.

Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Tycker du verkar ha problem. Skaffa en hobby istället, tips på hobby. Folkmord, tjackrace, barnporrsproduktion, slentrianmisshandel, krysta, lirka, stånka, smaka, smeka.

OnT: Detta verkar vara ett riktigt problem för er och då bör ni givetvis behandla det som ett sådant. Som någon annan skrev så går 10 år till rätt fort och det blir ju inte roligt för någon av er. Man lever kanske bara en gång. Om ett öppet förhållande är bästa läsningen vet jag inte en något måste ni göra. Att tala öppet vore ett bra första steg.

Lycka till!
Citera
2020-02-17, 16:59
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Jag tror att enda sättet att ta upp det är tillsammans med en familjeterapeut. Ämnet är rimligtvis en smula infekterat efter otroheten och risken är att hon tar det som ett bevis på att du kommer vara otrogen igen, oavsett vad ni kommer överens om.

Sen är ju frågan om du är villig att vara kvar i situationen så som den är, eller inte. Dvs utan att ligga med andra. Är ert gemensamma liv värt det, eller vore det bara bekvämt att slippa vara singel?

Tack! Det ligger nog mycket i det och jag har verkligen gjort frågan svår att ta i. Den var nog svår innan, men nu är det det värre.

Är ju just det. Kan jag leva i det eller kommer ser bli misär då. Där är frågan.. Handlar egentligen inte om något är värt det andra. Älskar mitt liv och min partner. Men kan inte bortse från mina behov.
Citera
2020-02-17, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo
Hahaha ja men fråga på, skriv här sen hur hon tog det. =)
Personligen hade jag svarat med en rak höger och letat nytt boende omgående.

Lovar att jag inte ska fråga dig!
Citera
2020-02-17, 17:28
Medlem
flingaroos avatar
Citat:
Lovar att jag inte ska fråga dig!

Nej men ok, jag tror att det krävs en väldigt speciell sorts kvinna för ett sådant upplägg. Känner en person som levde i ett polyförållande i 6 år, men då var ju båda med på noterna från början sas.
Jag hade, om jag var du, börjat med något snällare. Om du verkligen vill fortsätta med henne dvs. Leksaker, kanske nån trekant.

Tror att dom allra flesta skulle reagera med ilska, inte nog med att du varit otrogen, nu vill du ha tillåtelse att ligga med andra också. Men det är du som känner henne, även om du skriver att kommunikationen är kass och att ni faktiskt inte pratat om problemet på riktigt.
Citera
2020-02-17, 17:42
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo

Nej men ok, jag tror att det krävs en väldigt speciell sorts kvinna för ett sådant upplägg. Känner en person som levde i ett polyförållande i 6 år, men då var ju båda med på noterna från början sas.
Jag hade, om jag var du, börjat med något snällare. Om du verkligen vill fortsätta med henne dvs. Leksaker, kanske nån trekant.

Tror att dom allra flesta skulle reagera med ilska, inte nog med att du varit otrogen, nu vill du ha tillåtelse att ligga med andra också. Men det är du som känner henne, även om du skriver att kommunikationen är kass och att ni faktiskt inte pratat om problemet på riktigt.

Ja kanske! Men samtidigt går typ 50 % av alla äktenskap åt skogen och folk är otrogna i stor utsträckning. Tror det är lite problematiskt med monogami faktiskt och jag tror rädslan är mycket i stigmat över det.

Många har nog missförstått min agenda med detta. I ärlighetens namn, om vi skulle komma överens om detta kommer nog hon få ligga betydligt mer. Handlar inte om att jag ska ligga runt medans hon är olycklig hemma. Då är det ju inte ömsesidigt!

Men tipset om att börja lite mindre dramatiskt är vist!
Citera
2020-02-17, 18:36
Medlem
joyces avatar
Uppenbarligen är sex viktigt för dig, så viktigt att du svek din partner sen 10 år tillbaka.

Avsluta detta förhållande för ni har inte samma syn på något som är otroligt viktigt för dig.

Sex är jätteviktigt för mig och flera gånger har jag försökt förändra min partner men när jag insett att vi inte längre hade samma syn på sex har förhållandet börjat krångla.

Jag har aldrig varit otrogen men som sagt avslutat när jag inte längre fått ligga. Diska, städa, tvätta och ta hand om barnen kan jag fixa själv men något att stoppa i alla mina kroppsöppningar behöver jag hjälp med.
Citera
2020-02-17, 18:39
Medlem
Tror inte det är lätt och speciellt inte som kvinna att leva i ett öppet förhållande, och det krävs en speciell typ kvinna för att klara av det där. Tycker verkligen att ni ska jobba på era kommunikationsproblem innan du kommer med något sådant. Du kanske ska prata med henne om din otrohet först och få reda på hur hon verkligen känner för det verkar du knappt ha koll på.

Sen tycker jag att du kan åsidosätta dina behov och istället försöka göra sexet mer spännande med henne i första hand.
Citera
2020-02-17, 18:48
Medlem
Citat:
Moralkakorna haglar men det får man väl köpa med topicen...

Ett beroende som jag delar med de flesta människor och djur. Ser inget konstigt eller farligt med mycket sex om det är ömsesidigt och skyddat. Dina höga hästar fattar jag inte riktigt.. Monogami är ju (förutom i religion) något allsmäktigt.

Hade jag velat ha städhjälp och sex hade jag ju vetat vad jag skulle göra. Säger mer om din kvinnosyn än min..

Men vad skall du med henne till om det bara är sex du är ute efter, knullar andra bakom hennes rygg, SAMT efter 10+ år inte ens kan säga att du vill knulla andra och ha henne som trygghet där hemma samtidigt...Du gör nog er båda en tjänst att lämna förhållandet och att leva som singel istället. Det finns många kåta brudar där ute! Du lever bara en gång.
Citera
2020-02-17, 19:32
Medlem
Nä, släpp det där.
Hon har förlåtit dig och valt att fortsätta, se det som en andra chans, du kunde suttit i skiten men nu gör du inte det, hon verkar ju verkligen älska dig så ta vara på det.

Är ni någorlunda unga så kommer ni genom åren kunna läka dessa sår, det värsta är väl nu i början.
Är ni gifta? Förlovade?

Något borde du göra för att bevisa din kärlek till henne.

Alla kan ”fucka upp”, ibland är det missbruk, depressioner eller andra ”utomstående” saker som får en att i en period bli helt vrickad, jag har själv varit där och nosat och lyckades stanna och vända helt.

Lita aldrig på dig själv i stunder där du är frustrerad/stressad/deprimerad/sörjande, man gör bättre i att avvakta.

Ta vara på det du har nu istället, visa hur mycket du älskar henne!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in