2020-02-25, 18:40
Medlem
Livet är skört 👍
Citera
2020-02-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vet man ännu varför det skett?

Orkar inte läsa tråden, men jag har provat kinafälgar på en starkare bil, och bilfan blev inte bra, ormade sig och man fick vara på sin vakt mest hela tiden, funderar om det kan spela in.
Tror att det gick för fort tyvärr...
Citera
2020-02-25, 19:33
Medlem
"Himlen har fått två nya änglar“. Varenda gång låter det så. Ärligt, jag önskar inte att det hände personerna men jag måste hålla med. Ointressant nyhet. Ingenting nytt. Gå vidare. Nära och kära har säkerligen frågor men det har nog ganska många föräldrar när unga dör. Big whoopte-doo.
Citera
2020-02-25, 21:51
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeistheseason
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opQkym/fyra-doda-efter-allvarlig-krasch-pa-e20

Kunde icke hitta någon tråd angående ämnet, hur kan det komma sig att alla dödsfallen bekräftas så sent?

Jag totalkvaddade min bil där 1991 (det var extremt halt denna dag).
Två andra bilar körde av vägen samtidigt (det dog 2 personer denna dag (enligt vad jag läste i tidningen dagen efter), de fick ont i nacken och jag försökte hjälpa dem ). Har också nära vänner som kört MC där och där en av dem avlidit.
Hoppas jag inte bryter mot moderatorns regler.
Citera
2020-02-26, 04:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Jag läste en artikel om den här olyckan i Expressen och blev konfunderad till varför man skriver om det. Fyra invandrarungdomar kör in i en betongvägg och dör - det är väl knappast en nationell nyhet?

Därefter tittade jag här på Flashback för att se om jag hittade mer och ser en tråd på 115 sidor!

Så min fråga är - är de här personerna kända, eller varför har det blivit så uppmärksammat?

Invandrarungdomar kör alltid för snabbt och vårdslöst. Lite då och då krockar de, ibland tar de med sig oskyldiga svenskar in i döden, ibland är det bara de själva som dör.

Vad är speciellt den här gången? Är tjejerna i bilen kända för något?
Dödsolyckan är den allvarligaste i Göteborgsområdet på 2000-talet, sett till antal döda.

Hur ofta läser du om om dödsolyckor i trafiken i Göteborg där 4 unga dör?
Citera
2020-02-26, 09:18
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen66
Warsame-efternamnet verkar inte vara SÅ ovanligt! Hur kan ni här inne tro er veta att ni hittat på Eniro????

Warsame är ett förnamn. Somalier använder faderns förnnamn som efternamn och eftersom många har Warsame som förnamn så blir det också vanligt som efternamn.

Dock är det troligt att de tillhör samma klan för somalierna bor i regel klanvis i varje stad.

När det gäller utredningen så lär vi snart få reda på vilken hastighet bilen hade när polisen nu läst av airbag-loggarna.
Citera
2020-02-26, 11:14
Medlem
Hur kommer det sig att polisen inte vet vem som satt bakom ratten?
Det borde ju vara den som sitter närmast ratten?

Citat:
"Polisen har en arbetshypotes om vem av de fyra personerna det var som körde, men det är ännu inte helt klarlagt."

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/d%C3%A4rf%C3%B6r-utreds-skuldfr%C3%A5gan-i-d%C3%B6dskraschen-p%C3%A5-e20-1.24185629
Citera
2020-02-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Hur kommer det sig att polisen inte vet vem som satt bakom ratten?
Det borde ju vara den som sitter närmast ratten?

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/d%C3%A4rf%C3%B6r-utreds-skuldfr%C3%A5gan-i-d%C3%B6dskraschen-p%C3%A5-e20-1.24185629

Det där är ett rätt vanligt förfarande, man vill helt enkelt inte gå ut med vem som körde förrän hela utredningen är klar.
Citera
2020-02-26, 11:41
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det där är ett rätt vanligt förfarande, man vill helt enkelt inte gå ut med vem som körde förrän hela utredningen är klar.

Nja .. Om du har sett hur en allvarlig olycka gör med kropparna om bälte inte används så är det jävligt svårt ,person som körde kan tex ligga i baksätet och en från baksätet ligger nu i förarsätet.

Kropparna flyger runt jävligt bra.

www.kaotic.com kan du titta in på och se lite krockar.
Citera
2020-02-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Nja .. Om du har sett hur en allvarlig olycka gör med kropparna om bälte inte används så är det jävligt svårt ,person som körde kan tex ligga i baksätet och en från baksätet ligger nu i förarsätet.

Kropparna flyger runt jävligt bra.

www.kaotic.com kan du titta in på och se lite krockar.

Enligt tidigare uppgift om jag inte missminner mig, så användes bilbälten och krockkuddar utlöstes.
Men visst är det så att kropparna kan ha rumlat som i en torktumlare, bland utlösta krockkuddar. Även om det lär vara trångt.

Dock tror jag fortfarande att polisen inte går ut med vem som körde, förrän hela utredningen är klar.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-02-26 kl. 11:55.
Citera
2020-02-26, 13:00
Medlem
Ytterligare en tiggande donationsvädjan. Börjar bli löjligt. Varför är folk så giriga och törstiga efter pengar o gör allt för att mjölka ut pengar ur vadsomhelst.

https://imgur.com/GVHT87j

”Insamlingen går till otroligt fina saker såsom bidrag till fattiga barn”

Patetiskt
Citera
2020-02-26, 13:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Ytterligare en tiggande donationsvädjan. Börjar bli löjligt. Varför är folk så giriga och törstiga efter pengar o gör allt för att mjölka ut pengar ur vadsomhelst.

https://imgur.com/GVHT87j

”Insamlingen går till otroligt fina saker såsom bidrag till fattiga barn”

Patetiskt
Hade dessa tjejer barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här