2020-02-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det är väldigt ovanligt men förekommer, det finns några fallstudier om du googlar. Horisontala sticksår istället för vertikala, så kallade "hesitation wounds" (som man även hittar på folk som skär sig i handleden), och avsaknad av avvärjningsskador på händer - jag tror det är såna detaljer som man har hittat vid obduktionen.

Det tror jag också på. Vi får nog inte veta så mycket mer eftersom varken polisen eller media brukar vara speciellt meddelsamma vid den här typen av händelser.
Citera
2020-02-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Har jag förstått att teorin om självmord här i tråden skulle vara.

Skär och skadar sig själv i omklädningsrummet, tar sig ut och "traskar" ca 100 meter för att sedan falla ihop och avliva. Han gjorde det väl knappast för att någon skulle hitta honom, det hade man ju gjort i omklädningsrummet i så fall. Påkörd/smitningsolycka skulle kunnat vara aktuell om inte det funnits blod i omklädningsrummet. För mig är självmord väldigt långt borta. Män bruka ofta vara mer drastiska i sina tillvägagångssätt vid självmord.

Har Du och din jämlike helt plötsligt lämnat denna tråden, eller är ni upptagna med någon slags "second opinion-utredning"? :-D
Citera
2020-02-20, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Har Du och din jämlike helt plötsligt lämnat denna tråden, eller är ni upptagna med någon slags "second opinion-utredning"? :-D

Absolut inte. Vi har fått reda på att ingen annan person har orsakat mannens död, vilket jag helt klart var inne på, men det var fel, men vi har heller inte fått det bekräftat att det skulle varit ett självmord. Någon nämnde tidigt om olycka i tråden. Vi får se om vi får reda på vilket. Jag har inga problem med stå för mina argument utefter vad jag får till mig. Jag hade fel, har inga problem det. Borde fler inte ha här på Flashback. Du har väl haft teorier i andra trådar. Ingen är 100% 😁. Man kan väl alltid falla tillbaka och engagera sig melodifestival tråden.
Senast redigerad av Grannen007 2020-02-20 kl. 14:37.
Citera
2020-02-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

I 3 dagar hade polisen en utredning för mord/dråp, de ansåg också att de var mest logiskt.
Även sjuksköterskan som tog emot honom som inte sett någon person komma in tidigare så skadad förutom personer som hade misshandlats.
Citera
2020-02-20, 15:09
Medlem
Nu är det inte konstaterat här vilken typ av skada han hade, förutom att det var mycket blod. Så man kan väl anta någon typ av stickskada från kniv eller liknande.
Det kanske var det som fanns tillhands vid tillfället, alternativt att det var en olycka, vilket obducent borde fastslått men det får vi inte ta del av.

Var det en självskada kan han ha ångrat sig av smärtan och chocken, vilket kan va anledningen till att han vandrade ut? Alternativt att han inte ville att någon från hockeyklubben skulle hitta honom, vilket det såklart ändå kunde gjort ute. Hjärnan tänker förmodligen inte logiskt i en situation som denna.
Citera
2020-02-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emos20
I 3 dagar hade polisen en utredning för mord/dråp, de ansåg också att de var mest logiskt.
Även sjuksköterskan som tog emot honom som inte sett någon person komma in tidigare så skadad förutom personer som hade misshandlats.

Finns det bekräftat eller är det också en ”trådsanning”? Angående sjuksköterskan, menar jag då.

Jag har läst att polisen föredrar att börja med mord/dråp om de inte är säkra eftersom det ska ge bättre förutsättningar för utredningen och rubriceringen kan alltid ändras i efterhand. Nu antar jag att det läggs ner så vi får nog inte så mycket mer från officiellt håll. Är det självmord brukar policyn vara locket på och är det en olycka blir det nog bara en liten notis någonstans.
Citera
2020-02-20, 15:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Finns det bekräftat eller är det också en ”trådsanning”? Angående sjuksköterskan, menar jag då.

Jag har läst att polisen föredrar att börja med mord/dråp om de inte är säkra eftersom det ska ge bättre förutsättningar för utredningen och rubriceringen kan alltid ändras i efterhand.
Ja så är det. Det här är ju inte första gången som ett självmord eller en olycka inleder en förundersökning om mord eller dråp. Men det betyder inte att polisen ansåg att det var mest troligt i det här fallet, bara att det var oklart vid första anblick.
Citat:
- Vi vet inte hur det här gått till och därför måste vi inleda en undersökning, säger Ulla Brehm.

Sjukvårdspersonal bör förövrigt vara försiktiga med att uttala sig så som gjorts här i tråden.
Citera
2020-02-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Sjukvårdspersonal bör förövrigt vara försiktiga med att uttala sig så som gjorts här i tråden.

Jag hade missat de inläggen. Sjukvårdspersonal ska inte bara vara försiktiga utan de ska inte uttala sig alls och det borde egentligen anmälas till sjukhuset i fråga som brott mot tystnadsplikten. Den är inget man skojar bort.

Sedan är ju det här vad det är och man bör ta allt som inte kan verifieras med en nypa salt. Det händer att jag kan tycka att folk är lite väl godtrogna ibland men det är en annan sak som inte har med den här tråden att göra.
Citera
2020-02-20, 17:37
Medlem
Knut-Annes avatar
han kan helt öppnat några blodådror, det blir mycket blod, som rinner ut innan han dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in