2020-02-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Poste Restante tyder väl på det, kanske Rubinvägen är där han bodde tidigare?

Kan inte svara på det tyvärr.
Citera
2020-02-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Ja du hade rätt. Södra delen av ladan.

Exakt. Du får lyssna på mig! :-)

Men om vi släpper all prestige så kan du väl hålla med om att det är en "något udda" mordutredning där polisen släpper på viktiga avspärrningar redan efter ett dygn, dörrknackningarna verkar endast ha varit under en dag (måndag), att man hämtat in massa folk och haft mängder med förhör finns det ingenting som talar för heller, någon polis har inte funnits runt platsen nu idag vad som framkommit, polisen har inte uppdaterat sitt pressmeddelande sedan samma morgon larmet kom.

Tycker du det brukar vara såhär vid mord och mordutredningar? Om du tar denna utredningen och jämför med vad PUG:en säger, så är det ju inte många rätt precis...
Citera
2020-02-19, 00:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Han liv verkar onekligen tagit en lite tragisk vändning mot slutet.
Ingen fast adress sedan i somras, amfetamindom, troligtvis indraget körkort.
Jag lämnar frågan öppen, kan varit en tillfällig svacka, som han mycket väl kunnat ta sig ur.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-02-19 kl. 00:32.
Citera
2020-02-19, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Exakt. Du får lyssna på mig! :-)

Men om vi släpper all prestige så kan du väl hålla med om att det är en "något udda" mordutredning där polisen släpper på viktiga avspärrningar redan efter ett dygn, dörrknackningarna verkar endast ha varit under en dag (måndag), att man hämtat in massa folk och haft mängder med förhör finns det ingenting som talar för heller, någon polis har inte funnits runt platsen nu idag vad som framkommit, polisen har inte uppdaterat sitt pressmeddelande sedan samma morgon larmet kom.

Tycker du det brukar vara såhär vid mord och mordutredningar? Om du tar denna utredningen och jämför med vad PUG:en säger, så är det ju inte många rätt precis...

Nej jag tycker inte den är så udda. Tekniker var på plats och tiden för en avspärrning ger inga indikationer på graden av brottet. Ett omklädningsrum vet man att det figurerat ett 30 -40 tal personer ishockey spelare ledare. Där av blir det tekniska arbete fokuserad på "detaljer" och då framför allt det färska spåren, och det tordes inte behöva ta allt för lång tid. Likaså platsen där kroppen hittades. En skola hur mycket människor har inte rört sig där, det gäller samma sak där, fokus blir på det man anser kan vara "nytt" förstå mig rätt. Här blir vittnes uppgifter och andra "spaningsuppdrag" viktigare. Man knackade dörr redan i söndags, och skickade ut ny patrull för dörr knackning i måndags, samt att man skulle plocka in personer som kände mannen för förhör, med syfte att bilda sig en uppfattning om mannen. Polisen är knapphändig i sin information till allmänheten med all rätt tyder inte på att inget allvarligt brott begåtts, nåstan mer tvärtom. Det här var ju dömt från början att bli ett spaningsuppdrag. Jag skulle tro att vi under onsdagen får höra mer av polisen.
Citera
2020-02-19, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Tack då kan vi spekulera vidare på hur mannen attackerats i fortsättningen.
Får hoppas polisen går ut med denna info så snabbt som möjligt för att kunna börja jakten på gärningsmän.

Eftersom mannen var kraftigt nerblodad gick det ej att se vilken typ av skador det var. Kan vara misshandel eller med vapen inblandat.
Citera
2020-02-19, 05:17
Medlem
Har jag förstått att teorin om självmord här i tråden skulle vara.

Skär och skadar sig själv i omklädningsrummet, tar sig ut och "traskar" ca 100 meter för att sedan falla ihop och avliva. Han gjorde det väl knappast för att någon skulle hitta honom, det hade man ju gjort i omklädningsrummet i så fall. Påkörd/smitningsolycka skulle kunnat vara aktuell om inte det funnits blod i omklädningsrummet. För mig är självmord väldigt långt borta. Män bruka ofta vara mer drastiska i sina tillvägagångssätt vid självmord.
Senast redigerad av Grannen007 2020-02-19 kl. 05:22.
Citera
2020-02-19, 10:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Har jag förstått att teorin om självmord här i tråden skulle vara.

Skär och skadar sig själv i omklädningsrummet, tar sig ut och "traskar" ca 100 meter för att sedan falla ihop och avliva. Han gjorde det väl knappast för att någon skulle hitta honom, det hade man ju gjort i omklädningsrummet i så fall. Påkörd/smitningsolycka skulle kunnat vara aktuell om inte det funnits blod i omklädningsrummet. För mig är självmord väldigt långt borta. Män bruka ofta vara mer drastiska i sina tillvägagångssätt vid självmord.
Givet så är det här sällan den rimligaste förklaringen när någon hittas skadad och avliden utomhus, men i det här fallet så tycker jag som sagt att det skulle kunna passa in. Det är inte alltid som självmord är "traditionella" med självmordsbrev och hopp framför tåg etc.
Citera
2020-02-19, 10:20
Medlem
Citat:
Kan inte svara på det tyvärr.

Tyder på att personen inte har en fast adress. Jag hade samma typ av adress när jag var mellan boenden för ett gäng år sen(I mitt fall bytte jag ort och fick kåken såld utflyttad 1 månad innan jag fick tillgång till min nya kåk)

Tragiskt detta:
Citera
2020-02-19, 12:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mantalsskrivning.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Poste Restante tyder väl på det, kanske Rubinvägen är där han bodde tidigare?
Flyttade tydligen ut för 32 veckor sedan.
https://mrkoll.se/person/Bjrn-Gunnar...aQsqqkmUxauerA

En person mantalsskriver sig inte utan anledning på Poste Restante.

Det finns alltid en orsak till att göra så. Förr i tiden så användes postens postboxar och även privata till detta ändamål. Alltså mannen i fråga hade en anledning till den här mantalsskrivningen och kan mycket väl ha berott på att han blev bostadslös.
Citera
2020-02-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du tror alltså det är fullt normalt att släppa avspärrningen efter 1 dygn i en lokal där blod, DNA, fingeravtryck och övriga bevis skall hittas och analyseras? Du tror alltså det är fullt normalt att släppa avspärrningarna på en av dom mest centrala/viktigaste platserna i utredningen INNAN man ens hunnit klart med dörrknackningen i området?

Dessutom har det inte stått någonstans (inte här på Flasback eller sociala medier, inte på kommunens hemsida, inte på Vänersborgs HC:s hemsida, inte på ttela, inte på P4 Väst) att ishallen/omklädningsrum skulle vara stängd och avspärrade. Det har heller inte framgått någonstans att polis eller kriminaltekniker funnits vid ishallen eller omklädningsrummen? Tycker inte du att det är lite märkligt?

Det här ryktet om blod i omkl-rum är nog en "flashback-anka". Som vanligt.
Citera
2020-02-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafVanheden
Det här ryktet om blod i omkl-rum är nog en "flashback-anka". Som vanligt.

Det verkar så... Om någon random användare säger "så här är det för jag vet" så kan man lämna det därhän. Folk kan utge sig för att vara allt möjligt. Det var till exempel ett pucko i en annan tråd som hävdade att han minsann hade bott i Göteborg i femtio år och i nästa inlägg skrev han att både Svingeln och Lilla Bommen låg "innanför vallgraven".

Jag har försökt snoka runt lite men det verkar inte finnas någon som helst ny information. Polisen verkar inte bara ha lagt locket på utan svetsat fast det. Vänersborg är väl inte jättestort så någon borde ju ha fått nys om någonting. Sedan får man ju ta det för vad det är om det bara är rykten men det är misstänkt tyst. Att det skulle vara ett "vanligt" våldsbrott börjar ju bli mer och mer osannolikt.
Citera
2020-02-19, 20:49
Medlem
L1g1sts avatar
Ingen misstanke om brott, enligt senaste nyhetssändning på P4 Väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in