2020-02-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafVanheden
Det här ryktet om blod i omkl-rum är nog en "flashback-anka". Som vanligt.

Nej det är det inte!
Citera
2020-02-19, 21:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L1g1st
Ingen misstanke om brott, enligt senaste nyhetssändning på P4 Väst.
Jaså, har du länk?
Citera
2020-02-19, 21:50
Medlem
L1g1sts avatar
https://sverigesradio.se/avsnitt/1456235
Citera
2020-02-19, 22:13
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Mannen självskadar sig med kniv och stapplar omkring innan han kollapsar och förblöder. "En del fynd" har jag inte läst om men kan ju vara kniven. Väldigt tyst från polisen, ingenting om tips om iakttagelser etc vilket gör att det känns polisiärt uppklarat. Obduktion och utlåtande från teknikerna är det som saknas.
Citat:
"Det finns inte längre någon misstanke om brott i samband med den man som hittades i närheten av torpaskolan i Vänersborg i förra veckan, och som senare avled. Det står klart när obduktionen av mannen nu är färdig säger Sten-Rune Timmersjö på polisen. Enligt den preliminära obduktionsrapporten finns det inget som pekar på att dödsfallet är orsakat av någon annan person."
https://sverigesradio.se/avsnitt/1456235

Så var det med det.
Citera
2020-02-19, 22:19
Medlem
Men kniven eller vad han har använt måste ju var utländsk, eller?
Citera
2020-02-19, 22:21
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Men kniven eller vad han har använt måste ju var utländsk, eller?

Självklart! Den var nog från MENA
Citera
2020-02-19, 22:24
Moderator
blomvattnares avatar
Rubriken uppdaterad med att brott inte misstänks.

/Mod
Citera
2020-02-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Varför ska det slängas in? Polisen har gjort vissa fynd. Polisen har gjort en "offensiv" idag mer dörr knackningar, samt börjat höra med människor runt BO. Varför lägga ner allt detta vid ett självmord. Det yttre våldet som finns har dom naturligtvis redan en hypotes om. Vi pratar om kraftigt yttre våld. Skulle han sprungit in i en vägg flera gånger??

Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Skärp dig. Mannen är död och du pratar om drogsmissbruk, psykisk ohälsa och självmordstankar! Visa lite respekt. Inget du säger har vi något bevis för.
Polisen misstänker mord/dråp. Inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Polisen misstänker mord/dråp för att de inte pekar på något annat. De misstänker inte olycka eller självmord. Och nej du är inte respektfull genom att påstå massa saker om offret som vi inte vet något om.
Bengtsfors och Hjortmossen var inte blodiga offer med grovt våld som detta.

Då kanske vi har lärt oss nått?
Citera
2020-02-19, 22:57
Medlem
Ett väldigt konstigt fall minst sagt. Själva självmordet måste va ett av de ovanligaste jag hört, en man skadar sig själv med kniv, tar av sig tröjan går ut i stormen och sen lägger sig utanför en skola mitt i natten, finns väl lättare sätt att ta livet av sig...
Kanske inte överraskande med tanke på vad han verka ha gått igenom den senaste tiden men fortfarande ett märkligt självmord enligt mig.
Citera
2020-02-19, 23:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Tragiskt, hans liv borde kunnat vända till det bättre, så hopplöst verkade ju inte vara.
Han var nog deprimerad och förmådde inte se någon ljusning.

Vila i frid Gunnar.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-02-19 kl. 23:28.
Citera
2020-02-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shtshampus
Ett väldigt konstigt fall minst sagt. Själva självmordet måste va ett av de ovanligaste jag hört, en man skadar sig själv med kniv, tar av sig tröjan går ut i stormen och sen lägger sig utanför en skola mitt i natten, finns väl lättare sätt att ta livet av sig...
Kanske inte överraskande med tanke på vad han verka ha gått igenom den senaste tiden men fortfarande ett märkligt självmord enligt mig.

Att det var självmord är väldigt förvånande. Vi har aldrig sett sådana skador självorsakade på någon patient innan. Endast misshandel eller mord.
Citera
2020-02-20, 06:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SluttyPumpkin
Att det var självmord är väldigt förvånande. Vi har aldrig sett sådana skador självorsakade på någon patient innan. Endast misshandel eller mord.
Det är väldigt ovanligt men förekommer, det finns några fallstudier om du googlar. Horisontala sticksår istället för vertikala, så kallade "hesitation wounds" (som man även hittar på folk som skär sig i handleden), och avsaknad av avvärjningsskador på händer - jag tror det är såna detaljer som man har hittat vid obduktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in