2020-02-18, 17:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vore intressant att veta om hans kompiskrets ( den nazistiska ) vet om att han är halv arab.
Är väl som att undra om Jackie Arklövs nazistiska kompisar visste om att han var neger? Förlåt men jag kunde inte låta bli!
Har varken sett Big brother eller Raggarjävlar så vet inget, skulle väl inte uttala mig men kunde som sagt inte låta bli.

Har han tatuerat över svastikan och så så bör de låta han vara, har nog inte haft det helt lätt kan jag tro..
Citera
2020-02-18, 18:11
Medlem
Kobolds avatar
Utan att veta något annat om snubben än att han har en 1488-tatuering och förnekar att han är nazist så är min mest välvilliga tolkning av situationen att han i sin ungdom varit okunnig och/eller lite edgy.
Citera
2020-02-18, 19:48
Medlem
gsonjuniors avatar
Ett jävla tjat om att han är halvarab här inne.

Araber har en tendens att INTE gilla judar.

Nazisttatueringar = hat mot mycket, exempelvis judar.

Så ni kanske ska tänkta två steg längre innan ni hetsar om att han är halvarab och hålla er till ämnet, då hans ursprung inte spelar speciellt stor roll.
Citera
2020-02-18, 19:48
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Ny medlem här. *vinkar*

Sami är onekligen intressant. Man undrar ju vart han egentligen står. Men oavsett vad känns det aningen puckat av programledarna att inte göra sin research, om det nu är så att de är känsliga för diverse politiska sidor. Och vad är det de tagit avstånd ifrån? Att han inte är nazist? 😂 Det blir ett lustigt ställningstagande som de gjort. Moa Wallin verkar inte vilja haka på i alla fall.

Själv tycker jag att oavsett vad så gör den där Sami rätt rolig TV. Tycker att han är lite härligt laid back. Kan inte låta bli att hoppas att han ska bryta nykterheten någon kväll och balla ur fullständigt, åt något oväntat håll.

Har skaffat så att jag kan följa spektaklet live 24/7 (aldrig gjort det förut) och jag skäms nästan lite över hur underhållande det är att vara den där "flugan på väggen".
Citera
2020-02-18, 20:13
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Utan att veta något annat om snubben än att han har en 1488-tatuering och förnekar att han är nazist så är min mest välvilliga tolkning av situationen att han i sin ungdom varit okunnig och/eller lite edgy.
Han har täckt över sina nazisttatueringar. Det borde räcka. Om kriminella ska få göra en revansch i samhället, vilket alla godhetsknarkare står bakom, varför inte nazister också? Man kan faktiskt lämna rörelsen och bli en normie.
Citera
2020-02-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Sami Jacobsson tidigare känd från Lyxfällan och Raggarjävlar har gjort rubrik i expressen. Nu aktuell i TV programmet Big Brother

I programmet sägs han ha tatueringar och kläder med nazistiska symboler. Ett exempel är ”1488” på hans vänstra handled.

I den här tråden diskuterar vi egentligen ska tolka Sami som person, om man verkligen borde se hans nazisymboler på allvar. Är detta ett sätt för svensk TV att ta bort honom från programmet Big Brother? Varför tog de in honom från början?

Källa
Expressen
Han är välkänd som nazistjävel! Finns ingen som kan säga emot. Inte ens han själv.
Citera
2020-02-18, 20:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Ett jävla tjat om att han är halvarab här inne.

Araber har en tendens att INTE gilla judar.

Nazisttatueringar = hat mot mycket, exempelvis judar.

Så ni kanske ska tänkta två steg längre innan ni hetsar om att han är halvarab och hålla er till ämnet, då hans ursprung inte spelar speciellt stor roll.

Jo det verkar vara lite feltänk här. Hitler gillade araber, araber gillade Hitler. Att vara nasse kan gå samman med att vara halvarab. Iranier sägs väl t.ex vara de mest ariska som finns.

Vad gäller Samis nazisttatueringar så verkar de mest gjorts för att bara passa in. Han verkar inte vara mycket till nasse numera.
Citera
2020-02-18, 22:48
Medlem
Wajis avatar
Tycker verkligen illa om Nazister och det är helt vidrigt att vi ska ha människor som dyrkar Hitler mm
Men frågan är hur man ska ställas sig i Sverige vad som händer.

Människor begår brott och våldtar och fortsätter göra samma sak utan konsekvenser i stor sätt. Personer som lämnar sin kriminella bana eller rättar sagt tar tillbaka in åsikter eller fördöma ska vi fortsätta stötta ut?
Tycker det blir lite dubbelmoral beroende vilka åsikter och varifrån man haft sina åsikter. Man gullar ju med IS-krigare men om du röstar SD är du inte vatten värd.

Däremot tycker jag det var fel att ta med Sami i programmet. Men jag är nästan övertygad om det var ett medvetet val för kunna få rubriker och uppmärksamhet om programmet.
Citera
2020-02-18, 22:56
Medlem
Nazist eller inte. Det är knappast han som kommer leda en statskupp.
Citera
2020-02-18, 22:56
Medlem
Osäker människa helt klart men tror faktiskt på det att han inte är nynazist

Han har ju själv zigenar bakgrund och jag gissar att tv har med honom just därför han drar tittare pga att han är så motsägelsefull

Hoppas att han vinner för övrigt
Citera
2020-02-18, 23:09
Medlem
PUBG2018s avatar
Sami Jacobsson är precis sådana skräp organismer som tredje riket avskydde. Ingen inom tredje rike skulle välkomna skräp folk som Sami J med öppna armar...Han skulle nog fått flytta till USA eller annat Neo-liberalist vasallstat.

Att kalla dessa för "nynazister" är faktiskt förolämpning mot alla som kämpade för Tredje Riket om vi talar rent historiskt.
Citera
2020-02-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Osäker människa helt klart men tror faktiskt på det att han inte är nynazist

Han har ju själv zigenar bakgrund och jag gissar att tv har med honom just därför han drar tittare pga att han är så motsägelsefull

Hoppas att han vinner för övrigt
Å fan, är han zigenare nu också? Vad är han inte i så fall, enligt folk i tråden, arab/finne/zigenare m.m, trots ett svenskklingande efternamn. Att vara zigenare och nazist är väl motsägelsefullt om något, om han nu är det. Eftersom romer gasades i parti och minut i nazityskland, det strök väl med väl uppemot en halv miljon zigenare under 30- 40-talet.

Är han rom och (f.d) nasse delar han dock den udda kombon med minst en annan person i Sverige, vilket är nästan ännu sjukare. Kim Fredriksson, mångsysslare med kopplingar till researchgruppen. Som jag för övrigt har startat en tråd om: (FB) Kim Fredriksson vänsteraktivistisk profil

Sami måste väl för övrigt nästan ha gjort en gastric bypass operation om man ser till viktminskningen i nya bilder och bilder från då han medverkade i dokumentären om raggare. Ser ju ut att ha tappat minst 70 kg.

När får vi se den första judiska nazisten?

Fan vilken intressant tråd och person att diskutera, tycker jag utan att ens ha sett en sekund av programmet han medverkar i. Skäms över att jag var så tveksam i början. Klart att det här stjärnskottet ska ha en egen tråd.

https://www.instagram.com/samijacobsson/?hl=sv Hittade ett instagramkonto. Hans klädstil är ju ett rop på hjälp känns det som. Folk som inte bryr sig ett skit om hur de ser ut på riktigt klär sig som Anders eklund (Engla-mannen). Han har en utstuderat konstig och samtidigt jävligt fåfäng och uppmärksamhetssökande klädstil, typ som en fjortonårig alttjej som lider av självskadebeteende.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-02-18 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in