Citat:
Ursprungligen postat av
HateWreck
Han lär vara finnkoling/tattare snarare än arab.
Citat:
Ursprungligen postat av
Duvhus
Njaa hans finnkolingsmamma kan mycket väl ha tagit emot arabkuk. Hon är inte nogräknad.
Citat:
Ursprungligen postat av
HateWreck
Det vet jag inget om.
Sami Jakobsson är dock inget arabiskt namn.
Finntattare, resande..
Till er ovanstående. Farsan hans är Tunisier dvs troligtvis arab om dom räknas in i det släktet. Morsan är finne.
Han är alltså mer blatte än dom flesta i BB-huset.
Det ÄR inte särskilt konstigt att man som invandrarbarn med finsk morsa och tunisisk farsa växer upp i en liten jävla byhåla där var och vareviga person hyser hat mot omvärlden, bögar och allt främmande från storstan. Där det är standard att mecka bilar och köra cruising, vifta med sydstatsflaggan och provocera oliktänkande med vulgära uttryck, pruttar och "nazism".
Tänk er växa upp i en av dessa bondhålor som halvfinne/halvarab. Det är ganska självklart att man försöker finna grupperingar och på sina mån försöka skydda sig själv från att hamna i ett utanförskap och istället identifierar sig med de grupperingar som finns tillgängliga.
Jag menar. Om Jackie Arklöv kunde bli nazist och dessutom avrätta två snutar på köpet, ja då är det inte särskilt konstigt att en halvarab lockas till lite nazistisk musik och provokativ konst.
Idag har han leopardtights och är bästa vän med en jude i BB-huset och har bestämt att han ska på pridefestivalen med en bög i huset som de diskuterade medan bögen var utklädd till kvinna i rosa peruk.
Jag skulle snarare säga att Sami är resultatet av faktiskt utanförskap som var mer annorlunda förr som person med invandrarrötter och att han gjort det som han känt varit rätt för att finna gemenskap och trygghet i sin närvaro, ett sätt att skydda sig. Det gjorde jag med.
Växte själv upp luspank i en riktig överklasstad och fick räta in mig i ledet, leka moderat och låtsas ha pengar fast morsan gick på bidrag och farsan var knegare.
Alla människor gör detta under sin ungdom. Har man bara nazister och raggare runt sig så är det det man får arbeta med. Detta förstår dock inte vänsterfolk och innerstadsbor, de kan inte förstå hur mentaliteten på mindre orter i Sverige är.
Om det är något som Sami är så är det en helt vanlig, missförstådd och vilsen människa som har mognat, tagit på sig ansvaret att förändras - dessutom är han helt ärlig med sin historia och har erkänt detta för sin judiska kompis.
Sami har aldrig i programmet yttrat sig negativt mot en enda minoritet, varit otrevlig mot någon eller på något sätt kränkt folk annat än med sin möjligen hårda jargong och humor.
Det är samtidigt två mörkhyade individer som alltså har uttryckt sig ordagrant "Asså jag hatar judar" men detta är inte skäl nog för programledarna att avgå för. Utan det är den gamla bonden med en rad tvivelaktiga beslut i bagaget som sedan sadlat om, blviit nykterist, försöker få tagi ekonomin och skapa ett namn för sig själv som blir hackkycklingen.
Han är mer äkta, mer ärlig och mer genuin än gemene svensk och jag tror inte det finns en gnutta nazism i denna mannen.