• 3
  • 4
2020-02-13, 16:40
Medlem
Har inte haft relationstatus med någon på Facebook någonsin i mitt liv. Har brudarna velat det? Japp.

Frågor på det?

Vem fan bryr sig om relationsstatus på fejjan...är ni 12 år seriöst?
Citera
2020-02-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som sagt: det som gör det skumt är ju just, att han är öppen med så mycket annat av sitt liv. Lägger upp foton från sitt eget liv och så. Det skulle ha varit annorlunda, om han bara hade använt Facebook för att driva kampanj för ett politiskt parti t.ex..

Vet du själv med dig, att det kan finnas någon faktor hos dig som han kan skämmas för inför sina vänner/sin släkt? T.ex. att de är adliga medan du är en Svensson, att de är högutbildade medan du har en praktisk gymnasielinje, att de är emot invandrare och du är svart?

Förlåt, är lite seg i kolan för tillfället, vad menar du att DU skulle besitta någon egenskap/faktor som gör att han skäms? Eller frågar du om jag personligen skulle skämmas för att dra hem en viss typ av brud för mina föräldrar presentera som min flickvän??

förstår inte ditt inlägg och jag vet inte varför.
Citera
2020-02-13, 19:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberkartoffel
Förlåt, är lite seg i kolan för tillfället, vad menar du att DU skulle besitta någon egenskap/faktor som gör att han skäms? Eller frågar du om jag personligen skulle skämmas för att dra hem en viss typ av brud för mina föräldrar presentera som min flickvän??

förstår inte ditt inlägg och jag vet inte varför.

Både och, naturligtvis. Det hör ju ihop. Även om en egenskap hos en viss kvinna, som en viss man ser som skämmig, och därför inte vill visa upp kvinnan för sina föräldrar exempelvis - inte behöver anses vara skämmig av majoritetssamhället. Det finns inget generellt facit, på vilka faktorer hos en person som är skämmiga!
Citera
2020-02-14, 18:47
Medlem
Citat:
Både och, naturligtvis. Det hör ju ihop. Även om en egenskap hos en viss kvinna, som en viss man ser som skämmig, och därför inte vill visa upp kvinnan för sina föräldrar exempelvis - inte behöver anses vara skämmig av majoritetssamhället. Det finns inget generellt facit, på vilka faktorer hos en person som är skämmiga!
Jag skulle aldrig dejta någon jag skämdes för att dejta, Så nej jag kan inte se mig ta hem en brud jag skulle skämmas för.

Vad är det som gör att han skulle skämmas för dig menar du?
Citera
2020-02-14, 18:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberkartoffel
Jag skulle aldrig dejta någon jag skämdes för att dejta, Så nej jag kan inte se mig ta hem en brud jag skulle skämmas för.

Vad är det som gör att han skulle skämmas för dig menar du?

Så bra!

Det här handlar inte om mig. Det handlar om trådstartaren.
Citera
2020-02-14, 19:02
Medlem
Citat:
Så bra!

Det här handlar inte om mig. Det handlar om trådstartaren.

eeeeeeeeeeeeeh trodde du var trådstartaren halleluja trött efter jobbet

Tjalallala
Citera
2020-02-14, 22:12
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauveur1
Är tillsammans med en kille som absolut inte vill ha en relationsstatus på Facebook. Vet att många ser relationsstatusar som fånigt vilket jag delvis kan förstå. Samtidigt kan det vara ett bevis på att man faktiskt är officiella och andra som är intresserade fattar att man är upptagen. Tom. flera som frågat mig om vi faktiskt är tillsammans eller om vi slutat dejtat eftersom vi inte har varandra på Facebook. Detta stör mig.

Så hur ska jag tolka att han absolut inte vill ha en status?
Det får mig grubblig eftersom han i övrigt är öppen av sig på Facebook och delar inlägg, lägger upp bilder från vardagen osv, så inte så att han är väldigt privat på nätet om nu det skulle vara en ursäkt. Skäms han över vår relation eller vad är felet? Vill finnas öppen för andra tjejer?

En av dom bästa saker jag har gjort var att gå ur Facebook och Instagram.

Ett litet tips till dig: Ni är ett par för varandra, inte för att visa upp du för andra, få lajks, lägga upp bilder på er för andra.
Lev ERT liv, inte andras liv.
Citera
2020-02-14, 23:09
Moderator
VitKallas avatar
Om han inte beter sig som att han vill ha en relation, inte vill lägga upp en relationsstatus, men anser att du ska ha en är det ju något som är lite skevt.
Är det verkligen relationsstatusen på fb som är problemet, Ts?
Citera
2020-02-15, 02:04
Medlem
Utgår ifrån att TS inte är ett troll, men kom igen... fånigt? Är väl i så fall fånigt att ha facebook över huvud taget. Frågar du mig är det fånigt att tycka att det är fånigt att ha en relationsstatus samtidigt som man faktiskt har facebook.
Citera
2024-08-01, 16:34
Medlem
Esh det viktiga är att ni vet.

Litar ni på varandra måste inget bevisas andra utan endast er två.

Det angår ingen på fb om min relationsstatus. Undrar någon så får den fråga.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in