2020-02-13, 10:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Hur vore det om du FRÅGADE HONOM?

Jag själv har nekat till relationsstatus på Facebook. Det berodde på att jag är anonym på Facebook och inte ville att eventuella fiender skulle kunna leta upp saker om mig, t.ex. mitt riktiga namn, via min flickvän. Inget annat.

Fast man kan ha en relationsstatus - t.ex. "gift" - utan att det står vem man har relationen med. Då vet personer av motsatt kön att man är upptagen, om än inte med vem.
Citera
2020-02-13, 10:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Har ni ett liv utan Facebook? Jösses. Kanske ni ska Twittra lite eller lägga upp bilder på Instagram att ni är ihopa.

Seriöst. Är det viktigt att visa hela världen att man har en relation?

Stackare. Fast i den digitaliserade världen.

Fast människor som har varit förälskade, har i alla tider velat berätta för hela världen. Det har bara tagit sig olika former. För 50+ år sedan förlovade man sig, fick en ring på fingret som alla kunde se, och satte in en förlovningsannons i tidningen för alla att läsa. Därefter gifte man sig, fick en till ring, och satte in en till annons. Formerna för det har bara ändrats, nu när många dels inte tycker att äktenskap är viktigt längre, och dels finns på sociala media och har sitt "skyltfönster" mot världen där.
Citera
2020-02-13, 11:54
Medlem
salxars avatar
Tänker gå emot vinden och säga att jag har flickvän, och vi är inte officiella på Facebook. Jag tycker det är fånigt att det som designerar vårt förhållande är en status på en judisk hemsida. Dock lägger vi då samtidigt inte upp några bilder heller, någon av oss.

Förstår om det ringer varningsklockor i ditt huvud, men du kanske borde prata med honom?
Citera
2020-02-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauveur1
Är tillsammans med en kille som absolut inte vill ha en relationsstatus på Facebook. Vet att många ser relationsstatusar som fånigt vilket jag delvis kan förstå. Samtidigt kan det vara ett bevis på att man faktiskt är officiella och andra som är intresserade fattar att man är upptagen. Tom. flera som frågat mig om vi faktiskt är tillsammans eller om vi slutat dejtat eftersom vi inte har varandra på Facebook. Detta stör mig.

Så hur ska jag tolka att han absolut inte vill ha en status?
Det får mig grubblig eftersom han i övrigt är öppen av sig på Facebook och delar inlägg, lägger upp bilder från vardagen osv, så inte så att han är väldigt privat på nätet om nu det skulle vara en ursäkt. Skäms han över vår relation eller vad är felet? Vill finnas öppen för andra tjejer?

Du oroar dig för mycket för betydelsen av facebook, om han nu skiter i facebooksaken så borde det inte betyda något för dig

jag menar... Jag tar det att både dina och mina föräldrar var ihop/är ihop utan facebook, (ja de är äldre, men inte behövde de facebook status för att hålla ihop?) så behöver ni det?
Citera
2020-02-13, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Hur vore det om du FRÅGADE HONOM?

Jag själv har nekat till relationsstatus på Facebook. Det berodde på att jag är anonym på Facebook och inte ville att eventuella fiender skulle kunna leta upp saker om mig, t.ex. mitt riktiga namn, via min flickvän. Inget annat.

Vi har pratat om ämnet. Jag har sagt att vi borde ändra men fick då till svar att han absolut inte vill det, bl.a. för att det är fånigt. Men däremot tyckte han att jag borde ha en status ”i förhållande” men förslagsvis utan hans namn så att singelkillar fattar att jag är upptagen. Jag sa att det nog inte är någon vits då, och då fick jag i princip inget svar.
Citera
2020-02-13, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Hur länge har ni varit ihop?

Snart 1 år.
Citera
2020-02-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberkartoffel
Du oroar dig för mycket för betydelsen av facebook, om han nu skiter i facebooksaken så borde det inte betyda något för dig

jag menar... Jag tar det att både dina och mina föräldrar var ihop/är ihop utan facebook, (ja de är äldre, men inte behövde de facebook status för att hålla ihop?) så behöver ni det?

Skiter i Facebooksaken i övrigt gör han ju däremot inte.
Är aktiv på Facebook & Messenger och skriver med folk, delar inlägg, lägger upp lite bilder m.m. Finns dock inte ett enda spår av att har han en flickvän. Inte på min heller iofs, men det beror ju på honom.
Citera
2020-02-13, 13:53
Medlem
Kan väl tycka att vissa saker kan man lämna utanför facebook.
Är redan nog så invasivt med kartläggningen av ditt liv.
Skulle kunna överväga att ta bort kontot istället för att leka med relationsstatusar.
Citera
2020-02-13, 14:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Skiter i Facebooksaken i övrigt gör han ju däremot inte.
Är aktiv på Facebook & Messenger och skriver med folk, delar inlägg, lägger upp lite bilder m.m. Finns dock inte ett enda spår av att har han en flickvän. Inte på min heller iofs, men det beror ju på honom.

Som sagt: det som gör det skumt är ju just, att han är öppen med så mycket annat av sitt liv. Lägger upp foton från sitt eget liv och så. Det skulle ha varit annorlunda, om han bara hade använt Facebook för att driva kampanj för ett politiskt parti t.ex..

Vet du själv med dig, att det kan finnas någon faktor hos dig som han kan skämmas för inför sina vänner/sin släkt? T.ex. att de är adliga medan du är en Svensson, att de är högutbildade medan du har en praktisk gymnasielinje, att de är emot invandrare och du är svart?
Citera
2020-02-13, 14:32
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast man kan ha en relationsstatus - t.ex. "gift" - utan att det står vem man har relationen med. Då vet personer av motsatt kön att man är upptagen, om än inte med vem.

Precis. Det gick jag också med på, alltså utan länk till vem - bortsett från problemet att om man är gift på riktigt och nån vet när man gifte sig så går det att spåra.

Fast jag håller med att det verkar finnas en motsägelse hos TS kille när han bortförklarar sig med att det är ”fånigt”. Då är väl hela Facebook ”fånigt” isåfall...
Citera
2020-02-13, 15:33
Medlem
Haft en fd flickvän som betedde sig nästan exakt likadant.

Hon var visserligen inte särskilt aktiv med att lägga upp bilder och inlägg på Facebook, men skrev med en del folk där både i jobbsammanhang och privat. Hon gav mig, precis som din kille, kommentaren att det är fånigt och orkar inte med att folk ska skriva grattis osv. när jag föreslog att vi skulle byta status.

I efterhand vet jag varför: hon var hela tiden på jakt efter nya killar, bekräftelse, intresserad av en del andra och ville väl inte skylta med att hon egentligen hade en pojkvän. Relationen slutade efter jag upptäckte hennes otrohet.

Säger inte att din pojkvän är otrogen men han håller helt klart dörren öppen för andra. Hade han känt till 100 procent för er relation hade han såklart bytt status när ni pratade om det och du tyckte det var gulligt, oavsett om han själv anser det egentligen vara fånigt eller inte. Spelar ingen roll om han inte är särskilt aktiv på Facebook eller inte, det är en principsak för att inte orsaka onödig osäkerhet och förvirring inför andra personer.
Senast redigerad av bazire 2020-02-13 kl. 15:37.
Citera
2020-02-13, 16:16
Medlem
xposures avatar
Citat:
Snart 1 år.

Förstår dina spekulationer.

Själv så har jag en ganska lång "prövotid" på nya flickvänner.
Som i somras exempelvis, då ville en tjej jag var tillsammans med göra det officiellt på fb efter typ 2 månader.
Jag vägra trots månader med hintande och tjat.
Men sen så tog det slut eftersom vi inte fungerade helt enkelt och våra ambitioner i livet var olika.
Då kändes det ju bra att jag ville ha is i magen så att jag inte sedan blev officiellt singel en månad senare.

Vad din kille har för intentioner med detta är svårt att säga, det kan handla om mycket, han kanske är osäker på dig, han kanske vill ha dig som sin sidechick?
Eller så kanske han bara tycker som han gör?
Jag anser också sociala medier som ett poänglöst snokande dravel.

Är han ofta iväg utan dig?
Snackar ni ofta då exempelvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in