2020-02-13, 06:48
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauveur1
Är tillsammans med en kille som absolut inte vill ha en relationsstatus på Facebook. Vet att många ser relationsstatusar som fånigt vilket jag delvis kan förstå. Samtidigt kan det vara ett bevis på att man faktiskt är officiella och andra som är intresserade fattar att man är upptagen. Tom. flera som frågat mig om vi faktiskt är tillsammans eller om vi slutat dejtat eftersom vi inte har varandra på Facebook. Detta stör mig.

Så hur ska jag tolka att han absolut inte vill ha en status?
Det får mig grubblig eftersom han i övrigt är öppen av sig på Facebook och delar inlägg, lägger upp bilder från vardagen osv, så inte så att han är väldigt privat på nätet om nu det skulle vara en ursäkt. Skäms han över vår relation eller vad är felet? Vill finnas öppen för andra tjejer?

Hur vore det om du FRÅGADE HONOM?

Jag själv har nekat till relationsstatus på Facebook. Det berodde på att jag är anonym på Facebook och inte ville att eventuella fiender skulle kunna leta upp saker om mig, t.ex. mitt riktiga namn, via min flickvän. Inget annat.
Citera
2020-02-13, 07:34
Medlem
kalkryggars avatar
För mig är inte Facebook något jag lägger massa tid på och bryr mig inte om vad jag har för relationsstatus inskrivet där.

Men om en kvinna som jag har förhållande med tycker det är viktigt så skulle jag naturligtvis skriva att vi var ett par i den rutan. Spontant känner jag att om jag inte skulle vilja det så är det något som inte stämmer med förhållandet.

Skaffa en riktig man är mitt råd.
Citera
2020-02-13, 07:39
Medlem
Står det att han är singel eller har han ingen status alls?

Själv har jag aldrig haft någon relationsstatus på fb. Jag vill inte att någon ska uppmärksamma om jag går in eller ur en relation och att behöva ha ett samtal med min partner om det är dags att ändra status känns bara otroligt barnsligt. Han kanske känner likadant? Men står han fortfarande som singel förstår jag att du reagerar...

Det viktiga är dock ändå hur han är mot dig i verkliga livet. Känns det som om det är ni så lägg ned oron om fb-statusen. Är du tveksam så har ni kanske större problem.
Citera
2020-02-13, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauveur1
Är tillsammans med en kille som absolut inte vill ha en relationsstatus på Facebook. Vet att många ser relationsstatusar som fånigt vilket jag delvis kan förstå. Samtidigt kan det vara ett bevis på att man faktiskt är officiella och andra som är intresserade fattar att man är upptagen. Tom. flera som frågat mig om vi faktiskt är tillsammans eller om vi slutat dejtat eftersom vi inte har varandra på Facebook. Detta stör mig.

Så hur ska jag tolka att han absolut inte vill ha en status?
Det får mig grubblig eftersom han i övrigt är öppen av sig på Facebook och delar inlägg, lägger upp bilder från vardagen osv, så inte så att han är väldigt privat på nätet om nu det skulle vara en ursäkt. Skäms han över vår relation eller vad är felet? Vill finnas öppen för andra tjejer?

Har ni ett liv utan Facebook? Jösses. Kanske ni ska Twittra lite eller lägga upp bilder på Instagram att ni är ihopa.

Seriöst. Är det viktigt att visa hela världen att man har en relation?

Stackare. Fast i den digitaliserade världen.
Citera
2020-02-13, 08:24
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
För mig är inte Facebook något jag lägger massa tid på och bryr mig inte om vad jag har för relationsstatus inskrivet där.

Men om en kvinna som jag har förhållande med tycker det är viktigt så skulle jag naturligtvis skriva att vi var ett par i den rutan. Spontant känner jag att om jag inte skulle vilja det så är det något som inte stämmer med förhållandet.

Skaffa en riktig man är mitt råd.

Mycket bra! Håller helt med. Ibland blixtrar du till kalkryggen(det mesta från dig är ju snömos förstås, men så får du till det ibland - ett bra inlägg då och då)!

TS, din killes feghet/rädsla för att inte ändra sin status på fb visar att han inte är en trygg och självdistansierad person.

Om du tycker det är gulligt med en fb-status som säger att ni är tillsammans så borde killen vara med på noterna. En bra kille är lyhörd för sin kvinna och är tillräckligt mentalt stark för att inte tycka det är pinsamt.

Ängsliga män oroar sig alltid om något upplevs som fånigt/töntigt i andras ögon. En trygg man ler och säger: "Självklart baby! Såklart vi ska ändra relationsstatus på fejjan"
Citera
2020-02-13, 09:03
Medlem
Majja81s avatar
En före detta kompis (dock en tjej) ville inte visa på sin facebook att hon var ihop med sin kille. Hon var otrogen mot honom flera gånger (Med personer hon var vän med på facebook)
Citera
2020-02-13, 09:20
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Officiella? Tror alla sig vara kändisar nu mera eller? Skit i Facebook för i helvete.

Hur beter han sig i vanliga livet mot dig och med dig?
Ja, jag reagerade också på användandet av ordet ’officiella’, som om det handlade om Trumps dotter eller ett av kungabarnen.

Mitt råd till TS är att göra som sin pojkvän och lägga ner CIA-spionprogrammet Facebook. Lägg ner alla sociala medier, förresten. Det är onödiga tidstjuvar som inte medför något positivt i livet för en vanlig ointressant människa.
Citera
2020-02-13, 09:24
Medlem
xposures avatar
Hur länge har ni varit ihop?
Känns det som att han älskar dig?
Citera
2020-02-13, 09:32
Medlem
Dopaminas avatar
Otroligt konstigt! Dumpa eller tagga er på aktiviteter och kolla om han låter sin vägg kladdas av dina taggar. Accar han inte taggar om att ni är på bio och glor filmen x, äter på restaurangen y eller är i landet z så kan du lämna han på en öde ö.
Citera
2020-02-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Det här är inte svar på din fråga, men hur hade du ställt dig om han inte hade facebook?

Men det är ju inte samma sak. Om man är offline, så har man ju ofta en mindre typ av nätverk som man rör sig i dagligen och har du fb med 500 "vänner" inklusive kanske 100 fina tjejer, postar flitigt bilder från gymmet och gud vet vad, så är det ju lätt att man kan få tankar över varför det skulle vara så jäkla jobbigt att tagga sin flickvän som man är i ett förhållande med henne, vilket väl på sin höjd tar 1 minut att göra.
Citera
2020-02-13, 10:38
Medlem
Merwinnas avatar
Människor är olika, men visst ringer det lite klockor. Jag tycker alltid att det är lite misstänkt, när folk inte på något sätt nämner att de är upptagna på sociala media. Ingen relationsstatus, aldrig ens i förbigående något om att "igår gjorde Lotta och jag det-och-det - ja Lotta är ju min fru". Om personen är mycket aktiv på plattformen, och denna radiotystnad om partnern pågår i månader och år. Man kan inte låta bli att undra, om han (för det är vanligen en han - kvinnor brukar vara för snabba i stället med att ändra relationsstatus när de träffar någon) håller tentaklerna och agnarna ute...

(Ett undantag är förstås personer, som enbart skriver sakliga inlägg om seriösa ämnen som politik eller vetenskap, och aldrig berättar något annat om sitt övriga privatliv heller. Samt inte interagerar med vänner på forumet i termer av skoj, flirt, mer personliga konversationer o.s.v.. De vill inte röra ihop sitt privatliv med sin "sak" och det får man förstå.)

Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Det här är inte svar på din fråga, men hur hade du ställt dig om han inte hade facebook?

Nu frågade du inte mig, men det är väl självklart att det är en helt annan sak, om en person tagit avstånd från sociala media helt och hållet, redan innan han och jag träffades? Då kan jag inte begära, att han ska starta upp ett konto någonstans med det enda syftet, att kunna lägga upp att han är tillsammans för mig.
Citera
2020-02-13, 10:42
Medlem
Varningssignal. Jag har själv varit i den situationen att jag inte ville skylta med min relation. Där och då var det för att jag var i ett förhållande som jag egentligen inte ville vara i. Hoppades på att kunna hitta en ny och enkelt byta ut den skiten jag hade. Där och då var jag också extremt osäker och livrädd för att vara ensam. Är man i ett förhållande bör man vilja och våga stå för att man är i ett förhållande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in