Människor är olika, men visst ringer det lite klockor. Jag tycker alltid att det är lite misstänkt, när folk inte på något sätt nämner att de är upptagna på sociala media. Ingen relationsstatus, aldrig ens i förbigående något om att "igår gjorde Lotta och jag det-och-det - ja Lotta är ju min fru". Om personen är mycket aktiv på plattformen, och denna radiotystnad om partnern pågår i månader och år. Man kan inte låta bli att undra, om han (för det är vanligen en han - kvinnor brukar vara för snabba i stället med att ändra relationsstatus när de träffar någon) håller tentaklerna och agnarna ute...
(Ett undantag är förstås personer, som enbart skriver sakliga inlägg om seriösa ämnen som politik eller vetenskap, och aldrig berättar något annat om sitt övriga privatliv heller. Samt inte interagerar med vänner på forumet i termer av skoj, flirt, mer personliga konversationer o.s.v.. De vill inte röra ihop sitt privatliv med sin "sak" och det får man förstå.)
Citat:
Ursprungligen postat av
GastonLeMan
Det här är inte svar på din fråga, men hur hade du ställt dig om han inte hade facebook?
Nu frågade du inte mig, men det är väl självklart att det är en helt annan sak, om en person tagit avstånd från sociala media helt och hållet, redan innan han och jag träffades? Då kan jag inte begära, att han ska starta upp ett konto någonstans med det enda syftet, att kunna lägga upp att han är tillsammans för mig.