Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmovertorsken2011
Men hur vet du att de du köper sex av inte är offer för trafficking och människohandel?
Det finns ju knappast någon certifiering av de prostituerade på lägenhetsbordellerna?
Du verkar inte heller förstå att sexköpslagen och kopplerilagen är två skilda ting.
Sexuell samvaro med motsatta könet är ingen mänsklig rättighet precis som att rikedom inte heller är det, du kan ju inte sitta här och gråta ut bara för att inte du får något sex utan att betala för det, acceptera istället sexköpslagen och försök göra något åt din desperata situation där du är tvingad att betala för att motsatta könet ska vilja umgås för om kvinnor inte vill idka intimt umgänge med dig utan en motprestation i form av pengar så kan ju inte det på långa vägar kallas diskriminering?
En legal miljö ger ett mycket bättre skydd mot ofrivillig sextrafficking och andra risker, för personer som tillhandahåller sexuella tjänster. Vi har redan befintlig lagstiftning mot brott mot frid och frihet i BrB 4:1, vilken ju naturligtvis hade kunnat efterlevas mycket bättre om inte de som kommer i kontakt med personer som erbjuder sexuella tjänster (kunder, kollegor) hade varit kriminaliserade genom de förtryckande sexkontrollslagarna, BrB 6:11,12.
Självklart är möjligheten till tillfredsställande sexuella upplevelser en mycket viktig del av livet, vilket bekräftas av bl.a WHO. Den här typen av tillfälliga privata relationer med samtyckande vuxna, som vi pratar om när vi diskuterar sexkontrollslagen, BrB 6:11, är den som för tillfället är mest meningsfull och tillfredsställande för mig. Den innefattar ett utbyte av resurser och tjänster, vilket är en helt normal mänsklig förteelse, och jag menar att jag som man blir diskriminerad när jag ingår den, genom den svenska lagstiftningen.
Jag har en rätt till privatliv enligt europakonventionen artikel 8, vilket inkluderar mitt sexliv. Se t.ex Norris vs. Ireland, 1988.