2020-05-17, 01:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Ja, tydligen någon som behöver pengar då, men du kanske kan ställa upp och donera för att rädda alla dessa behövande från fattiga länder?

Hon står med stor sannolikhet under kontroll av hallickar. De behövande i fattiga länder räddas dessutom inte genom att bjuda ut sig till kriminella torskar på illegala lägenhetsbordeller i Sverige.

Citat:
Det är troligt att hon är från Rumänien.

Och traffickerad.

Citat:
Du är en kacklande höna från avloppet som bara repeterar samma fördomar hela tiden. Ditt kackel är inprogrammerat från media. Det kallas för propaganda och det är något du inte förstår.

På samma sätt är många torskar och prostitutionvänliga skribenter programmerade att upprepa samma utslitna klyschor där de gång på gång tjatar om fattiga kvinnor som behöver pengar och de "räddande änglarna" är då de labila torskarna. Tröttnar aldrig dessa störda individer på att försvara sina sexköp?

Citat:
Är det inte konstigt att journalister inte försöker kartlägga människohandel och faktiskt söker kontakt med dom här kvinnorna för att fråga dom om hur det ser ut?

Sexköp är fortfarande kriminaliserat och så också koppleri, varför frågar inte du torskarna varför dom köper sex av traffickerade kvinnor? Du kan ju börja med TV-kändisen som åkte fast

Citat:
Varför denna TYSTNAD i denna fråga?

Var inte tyst då! Konfrontera sexköparna som utnyttjar kvinnorna istället för att gnälla.

Citat:
Jag tycker det är verkligen intressant att få en objektiv bild av hur det ser ut när det handlar om vem som är ett offer för vad vi skulle kalla för orättvisa förhållande och vem som bara gör detta frivilligt för att tjäna pengar.

Detta evinnerliga tjat om frivillighet, fråga dig själv istället varför det finns torskar som inte kan respektera sexköpslagen?

Citat:
Varför är tystnaden och journalisternas ointresse att undersöka så stort?

Kontakta journalisterna istället för att tjata här.

Citat:
I fallet nu med Paolo Roberto hade det varit intressant att få veta om kvinnan är sexslav eller "trafikerad". Men det verkar itne som någon vill ta tag i att utreda detta.

Men du kan väl försöka utreda det själv? Det är alltid någon annan som ska göra grovjobbet åt typer som dig.
Citera
2020-05-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebbins
bestrid boten lagen europadomstolen 8 14 eftdrsom lagen bara slar mlt man och manlig sexualitet kommer ga bra
Citat:
kanske qt118 men svart for enskild svensk pdrson att driva pga klibbiga statssponsrade stigmatisdringen som lawnmovertorsken visar prov pa o ingen onskar spektakularitdten manliga sexkopare pdrspektiv demoniseras i debatten naer dt som pungslas pa resurser genom lagskapad sexuell utpressning mentalistig lrvad
Citat:
antar dt qt118 om man kan annars kunde man lika garna statt upp for sig sj o processat kanske kunde fatt ett diplom iaf

Håller med. Hade jag blivit anklagat för sexkontrollbrottet i BrB 6:11 hade jag bestridit den så långt som möjligt med hänvisning till att den sexuella relation som jag ersatt nödvändigtvis inte vore tillfällig så vitt mig anbelangade. Även om jag kanske därmed hade förnekat mig mer än vad jag tycker skulle behövas i en perfekt värld.

Hade jag trots detta blivit dömd för brottet hade jag provat med att fylla i och sända in formuläret hos europadomstolen. Kanske med hänvisning till att mitt privatliv kränkts på ett direkt diskriminerande vis pga mitt kön, precis som du föreslår Stebbins, 8, 14. Även ett sådant avslag hade jag gjort ett konstverk av.

Det hade precis som du antyder varit trevligt med en lämplig förening att stötta mig i processen men det är nog för mycket att hoppas på i det i mycket korrupta föreningssverige.
Citera
2020-05-17, 20:00
Medlem
Om jag har förstått uppgifterna i media rätt så grep polisen 11 personer vid den senaste razzian (den där en kändis åkte fast) – 10 erkände sexköp och godtog ett strafföreläggande medan den 11:e nekade. Det skulle vara intressant att följa ärendet och se om åklagare för ärendet vidare till domstol eller om ärendet läggs ner i brist på bevis innan det kommit till domstol. I allmänhet är det ju svårt att bevisa sexköp om inte den prostituerade ställer upp som vittne (vilket hon har laglig rätt i detta fall att göra) och vittnar mot kunden. Såvitt jag förstår så är det många mål som läggs ner när den misstänkte har nekat för att man inte har bevis som bedöms hålla i tingsrätten och i de fall som förs till tingsrätten så förekommer frikännanden därför att bevisningen är svag. Jag har läst om ett fall där mannen dömdes i tingsrätten för sexköp, men belv frikänd i hovrätten för den prostituerade hade åkt hem till sitt hemland vilket gjorde att det inte fanns något vittne och därmed ingen bevisning.
Citera
2020-05-18, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Om jag har förstått uppgifterna i media rätt så grep polisen 11 personer vid den senaste razzian (den där en kändis åkte fast) – 10 erkände sexköp och godtog ett strafföreläggande medan den 11:e nekade. Det skulle vara intressant att följa ärendet och se om åklagare för ärendet vidare till domstol eller om ärendet läggs ner i brist på bevis innan det kommit till domstol. I allmänhet är det ju svårt att bevisa sexköp om inte den prostituerade ställer upp som vittne (vilket hon har laglig rätt i detta fall att göra) och vittnar mot kunden. Såvitt jag förstår så är det många mål som läggs ner när den misstänkte har nekat för att man inte har bevis som bedöms hålla i tingsrätten och i de fall som förs till tingsrätten så förekommer frikännanden därför att bevisningen är svag. Jag har läst om ett fall där mannen dömdes i tingsrätten för sexköp, men belv frikänd i hovrätten för den prostituerade hade åkt hem till sitt hemland vilket gjorde att det inte fanns något vittne och därmed ingen bevisning.

Det är väl en riktig liten fegis som inte vågade erkänna sexköp eller försök till detta i den omtalade sexköpsrazzian tidigare i veckan på Östermalm, kändisen som åkte fast har ju så mycket ryggrad så att han tom offentligt har erkänt sitt brott.

Med detta sagt så borde alla torskar som besöker illegala lägenhetsbordeller acceptera att dom begått en handling som inte är förenlig med den svenska sexköpslagen.
Citera
2020-05-18, 02:14
Medlem
wmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qt118
Håller med. Hade jag blivit anklagat för sexkontrollbrottet i BrB 6:11 hade jag bestridit den så långt som möjligt med hänvisning till att den sexuella relation som jag ersatt nödvändigtvis inte vore tillfällig så vitt mig anbelangade. Även om jag kanske därmed hade förnekat mig mer än vad jag tycker skulle behövas i en perfekt värld.

Hade jag trots detta blivit dömd för brottet hade jag provat med att fylla i och sända in formuläret hos europadomstolen. Kanske med hänvisning till att mitt privatliv kränkts på ett direkt diskriminerande vis pga mitt kön, precis som du föreslår Stebbins, 8, 14. Även ett sådant avslag hade jag gjort ett konstverk av.

Det hade precis som du antyder varit trevligt med en lämplig förening att stötta mig i processen men det är nog för mycket att hoppas på i det i mycket korrupta föreningssverige.

Du har många bra poänger i det du skriver, qt118, men det hade blivit svårt att få upp målet i europadomstolen på det sätt som du beskriver här, eftersom rekvisitet med tillfälliga förbindelser är ganska tydligt.

https://lawline.se/answers/vad-inneb...-ar-tillfallig
Citera
2020-05-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är väl en riktig liten fegis som inte vågade erkänna sexköp eller försök till detta i den omtalade sexköpsrazzian tidigare i veckan på Östermalm, kändisen som åkte fast har ju så mycket ryggrad så att han tom offentligt har erkänt sitt brott.

Med detta sagt så borde alla torskar som besöker illegala lägenhetsbordeller acceptera att dom begått en handling som inte är förenlig med den svenska sexköpslagen.

För en gångs skull kanske jag håller med dig på sätt och vis – det skulle faktiskt vara befriande om alla de som köper sex, eller har köpt sex, offentligt erkände det. Det skulle visa att det inte är någon liten, som du påstår, labil minoritet utan en mycket stor grupp. Det skulle visa att personer på alla nivåer i samhället köper sex varav många är mycket betrodda personer. Jag känner personligen till att det har köpts sex på partiledarnivå (det är inte Palme jag tänker på).

Moralpoliser har i alla tider av och till försökt bekämpa prostitution, och i alla tider har moralpoliserna också misslyckats. Anledningen är mycket enkel eftersom det är ett "brott" där det i allmänhet inte finns något brottsoffer, utan det handlar i allmänhet om frivilliga överenskommelser vilket gör att ingendera av parterna vill att "brottet" ska bli upptäckt. Jag menar att inte ens, till exempel, vid inbrott så klarar polisen och åklagare av att lagföra mer än en bråkdel av brotten och i det fall vill ju verkligen brottsoffret (utom vid försäkringsbedrägerier) att det ska klaras upp.

Och just eftersom att det i regel inte finns några brottsoffer vid sexköp så kommer bara en liten bråkdel av alla de sexköp som görs i Sverige att lagföras så kommer de flesta sexköpare och sexsäljare "protestera" mot lagen i tysthet genom att fortsätta köpa och sälja sex, medan moralpoliserna kommer att sitta och gotta sig hur förträfflig sexköpslag vi har i Sverige. Och som i alla tider så kommer man även i Sverige misslyckas med bekämpa förekomsten av prostitution just eftersom det är frivilliga överenskommelser mellan vuxna människor där kontrahenterna inte vill bli upptäckta!
Citera
2020-05-18, 08:35
Avstängd
thaimans avatar
Detta jävla sossesamhälle
Antingen förbjuder man prostitution helt, eller så tillåter man.
Att ge tillstånd för att sälja men förbud mot köp är fan som hätat ur Grönköping dagblad
Citera
2020-05-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wmut
Du har många bra poänger i det du skriver, qt118, men det hade blivit svårt att få upp målet i europadomstolen på det sätt som du beskriver här, eftersom rekvisitet med tillfälliga förbindelser är ganska tydligt.

https://lawline.se/answers/vad-inneb...-ar-tillfallig

Varför det? Rekvisitet till lagen kan väl kvitta om jag inte erkänner lagens legitimitet eftersom brottsbalken är underställd europakonventionen enligt regerinsformen, och jag anser det som min rätt att inte bli diskriminerad pga min könstillhörighet när jag söker tillfredsställande sexuella upplevelser med samtyckande vuxna, vilket jag tycker är en viktig del av mitt privatliv.
Citera
2020-05-18, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Detta jävla sossesamhälle
Antingen förbjuder man prostitution helt, eller så tillåter man.
Att ge tillstånd för att sälja men förbud mot köp är fan som hätat ur Grönköping dagblad

Nu håller jag med dig för en gångs skull, att aktivt uppmuntra andra människor att begå brott borde också vara kriminaliserat.

Det finns ju redan en lag mot att främja och möjliggöra prostitution, denna borde få påbackning av ett totalt förbud mot att bjuda ut sig och ta betalt för sexuella tjänster.

Istället för att enbart lagföra torskarna under tillslagen på Södermalm och Östermalm så skulle man göra exakt samma sak med de prostituerade pga anstiftan till brott.
Citera
2020-05-18, 15:16
Medlem
wmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qt118
Varför det? Rekvisitet till lagen kan väl kvitta om jag inte erkänner lagens legitimitet eftersom brottsbalken är underställd europakonventionen enligt regerinsformen, och jag anser det som min rätt att inte bli diskriminerad pga min könstillhörighet när jag söker tillfredsställande sexuella upplevelser med samtyckande vuxna, vilket jag tycker är en viktig del av mitt privatliv.

Jaha. Ja, du hade fått bestrida med hänvisning till t.ex din, i europakonventionen stadgade, rätt till privatliv, för att få till stånd en lagprövning.
Citera
2020-05-18, 17:35
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu håller jag med dig för en gångs skull, att aktivt uppmuntra andra människor att begå brott borde också vara kriminaliserat.

Det finns ju redan en lag mot att främja och möjliggöra prostitution, denna borde få påbackning av ett totalt förbud mot att bjuda ut sig och ta betalt för sexuella tjänster.

Istället för att enbart lagföra torskarna under tillslagen på Södermalm och Östermalm så skulle man göra exakt samma sak med de prostituerade pga anstiftan till brott.
Njaa, hallickarna är dom som ska åka fast i första rummet, de tjejer som är tvingade att delta i skiten ska fan inte åtalas.
Tänk dig själv, du har inte mat för dagen, då kommer "den räddande ängeln" och erbjuder dig arbete om du följer med till Sverige där aset har förberett med lägenhet och allt. Då de kommer hit tar han av dom passet och TVINGAR DOM till att sälja sig. Sådana jävla äckel ska låsas in och nyckeln ska kastas åt helvete.
Men så finns ju de som gör detta av fri vilja, och detta har jag inga som helst synpunkter påp
Citera
2020-05-18, 17:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Njaa, hallickarna är dom som ska åka fast i första rummet, de tjejer som är tvingade att delta i skiten ska fan inte åtalas.
Tänk dig själv, du har inte mat för dagen, då kommer "den räddande ängeln" och erbjuder dig arbete om du följer med till Sverige där aset har förberett med lägenhet och allt. Då de kommer hit tar han av dom passet och TVINGAR DOM till att sälja sig. Sådana jävla äckel ska låsas in och nyckeln ska kastas åt helvete.
Men så finns ju de som gör detta av fri vilja, och detta har jag inga som helst synpunkter påp

Självklart ska traffickerade kvinnor och offer för människohandel inte löpa risk att lagföras men då ska det också finnas övertygande bevisning att dom varit tvingade.

Det är mer den här jämlikheten inför lagen som jag tänkte på, de prostituerade som öppet saluför sexuella tjänster som är förbjudna att köpa ska inte kunna göra det ostraffat eftersom det är anstiftan till brott.

Sverige borde också ha mer kontroll över vilka människor som kommer hit och varför, dvs hur de ska livnära sig här och hur länge.

Det var förresten ett ny sexköpsrazzia idag mot en illegal bordell i form av en massagesalong. Två personer är gripna för grovt koppleri. Din åsikt om detta?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m-polis-gripen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in