Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-12, 05:08
Medlem
kansascityshuffles avatar
[quote=Haajib|70241372]
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
SAS sa att mina köttbullar kommer från Kina.

Jag hatar SAS [/Q

Köttbullen som koncept är inget unikt, precis som att spjut och yxor har blivit uppfunna på flera ställen runt om i världen.

Dock är den skandinaviska köttbullen unik om du tittar på andra länders recept kommer du se vilken skillnad det är.

Har en italiensk tjejkompis som gick i taket när hon såg pizza-menyerna.

IKEAs köttbullar säljs internationellt och det är ju inte samma i alla länder.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-02-12 kl. 05:14.
Citera
2020-02-12, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Såg den nyss. Vad tittade jag nyss på? Varför är det bara Sverige och andra länder inom Skandinavien som försöker utrota sin egen kultur?

Det är helt sinnesjukt hur mycket man förtrycker sitt eget folk i sitt egna land på alla sätt man kan. Statligt ägda bolag gör verkligen allt i sin makt för att radera den Svenskenheten ur Svenskarna. Vidrigt!
Citera
2020-02-12, 05:11
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Jag skickade in tips till alla finska större tidningar om reklamvideon alldeles nyss. Bifogade även videon. De lär nappa på en skam som detta är. Radera Svenska flaggan från era maskiner, ni är Inte värda att bära den. SKAM!

Good work. Finland är ett land som skulle ge respons med reklam av det rätta virket.
Citera
2020-02-12, 05:17
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Det är helt sinnesjukt hur mycket man förtrycker sitt eget folk i sitt egna land på alla sätt man kan. Statligt ägda bolag gör verkligen allt i sin makt för att radera den Svenskenheten ur Svenskarna. Vidrigt!
. d
jadu, allt började rätt tidigt, redan då wallenberg släppte in massa judar. sen kom frankfurtskolan, spectre och alla dessa idioter. hitler skulle ha förintat alla dessa jävlar. vad fick vi istället? allierade med rotschild i spetsen. dom vill utplåna oss alla vita

det förstod jag redan 20 år sen.. för fan!

edit: råttbarnen har legat bakom i nästan alla krig, vill minnas det är i över 200 år eller mer. och folk inte lär sig av, som att ge några mynt till rumänska tiggarna.
Senast redigerad av EastClintfood 2020-02-12 kl. 05:26.
Citera
2020-02-12, 05:19
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flying-pig
'
Här är reklamen i relativt hög upplösning (720p)

Borde man ladda ner den via någon sida som clipconverter.cc innan censurapparaten sätter igång för fullt? 🤨

Om upplösningen känns viktig så var i alla fall den andra speglingen som nämndes här i 1920x1080.
Citera
2020-02-12, 05:21
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texture
Det är bara vissa kulturer man nagelfar på detta vis inom PK. Aldrig följande: ”vad är egentligen kurdiskt? Har de verkligen någon eget? Kommer inte allt deras egentligen utifrån?”

Stämmer säkert, men det kan väl också tolkas så att vi i Skandinavien vågar göra detta och har kommit så långt i upplysningen att vi kan anta det här perspektivet.
Citera
2020-02-12, 05:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Kåldolmar kommer från Turkiet, det hörs på namnet. Knappast köttbullar.

Jajaja strunt samma det var i alla fall exemplet som kom från Turkiet för att visa samarbetet med Turkish Airlines som var poängen med det hela.
Citera
2020-02-12, 05:24
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Jo men det görs i en översittar ton. Man hade gärna kunna gjort samma message men med positiv ton. Mindre, "ni trodde detta men ni har fel" och mer "fortsätt och utforska och låna som vi alltid gjort"

Kanske det. Känns hursomhelst som filmen kanske inte riktigt får den effekt som bolaget förväntar sig, men vem vet. All reklam är bra reklam, osv, men det är en sanning med modifikation.
Citera
2020-02-12, 05:32
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Inte fan skulle väl jag vilja åka till Italien om jag fick höra att all deras kultur är stulen och lånad! Hur kan SAS tro att det här ska funka? Jag förstår verkligen inte!

Italiens - eller vilket annat land som helst - är väl vad det är. Det är väl mixen som är speciell för Italien, men inte har ju kulturen uppstått i ett vakuum, utan i kontakt med yttervärlden t.ex. via resor.

Sedan är det en annan sak att det kanske finns nån där ut som tänker "inte fan åker jag till Skandinavien om all deras kultur är stulen och lånad" men då missar de poängen att det är likadant överallt. (Samtidigt kan jag tycka på att en del av svensk kultur faktiskt är att vara bra att suga åt sig intryck från omvärlden och paketera om det bra, som i det svenska "popundret".)
Citera
2020-02-12, 05:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jajaja strunt samma det var i alla fall exemplet som kom från Turkiet för att visa samarbetet med Turkish Airlines som var poängen med det hela.

vinbladsdolmar för helvete hade turkarna, vi från norden kör med vitkål
Citera
2020-02-12, 05:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Kanske det. Känns hursomhelst som filmen kanske inte riktigt får den effekt som bolaget förväntar sig, men vem vet. All reklam är bra reklam, osv, men det är en sanning med modifikation.

Gillette: Låt oss göra den sämsta reklamfilmen någonsin.

SAS: Hold my beer.
Citera
2020-02-12, 05:35
Medlem
pite-palt? surströmming? kast med liten kärring? dynamiten? tetran? blixtlåset? skiftnyckeln? kylskåpet? cirkel-kullagret? RESPIRATORN? nobelpriset?

några av dessa visste jag själv men efter att ha googlat lite så hittade jag en rätt imponerande lista.

"Pacemakern" uppfunnen av Rune Almqvist, 1953.

här finns en wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Katego...a_uppfinningar

kullagret, säkerhetsbältet. wow. hade jag inte sett SAS film så hade jag aldrig googlat o lärt mig detta. tack SAS för att ha gjort mig lite mer rasistisk.

skiftnyckeln.

nu vet vi vad vi har att förlora om sverige försvinner. inga nya geni-drag i klass med kylskåpet, skiftnyckeln, eller respiratorn kommer uppfinnas i framtiden.
Senast redigerad av fr0g 2020-02-12 kl. 05:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in