2022-05-31, 20:03
Medlem
SAS pissade med reklamen på vita, vithet, svenskhet. Nu tigger man 30 miljarder av aktieägarna för att inte gå i konkurs.

Samtidigt; Norwegians reklamfilmer hyllar det norska och skandinaviska.
Och nu köper man 50 nya Boeing 737r.
Citera
2022-05-31, 20:14
Medlem
Fejkits avatar
Nu tror jag ju inte den där reklamfilmen har något med saken att göra, men man kan ju alltid hoppas.
Citera
2022-06-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ja, den var faktiskt rätt kul och skrattretande, antagligen på ett oavsiktligt sätt. Exempelvis när den flinande negern pratar om ”our viking ancestors”. Rätt kul att se hur ett kommersiellt företag medvetet förstör sitt anseende. Ja, förutom hos PK-imbecilla hjon som du förstås.

Otroligt vilka töntiga lättkränkta snöflingor det är i denna tråd. Säkert desamma som inte tillåter etniciteter som varit förtryckta i hundratals år att reagera på fula epitet. Filmen är bra, kul fyndig helt enkelt. Var inte såna crybabies.
Citera
2022-06-06, 21:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Otroligt vilka töntiga lättkränkta snöflingor det är i denna tråd.
Jag kan inte minnas att du skrev något hånfullt om att blattar var töntiga & lättkränka snöflingor i samband med Paludan-demonstrationen.

Olika måttstockar känns det som.

Varför uppskattar du förnedringsritualer mot svenskar? Är du kanske inte svensk själv?
Lägg upp en bild på näsan.
Citera
2022-06-07, 12:27
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Otroligt vilka töntiga lättkränkta snöflingor det är i denna tråd. Säkert desamma som inte tillåter etniciteter som varit förtryckta i hundratals år att reagera på fula epitet. Filmen är bra, kul fyndig helt enkelt. Var inte såna crybabies.

Vem är det som gråter? Inte jag i alla fall…
Citera
2022-06-07, 22:20
Medlem
Helvete vad fint att SAS konkar så det skriker om det. Det var längesedan jag hörde sådana goda nyheter. Tror fan detta gjorde mig mer glad än när min dotter föddes.

Detta ska firas med ett par fina öl medan den vithatande ledningen pissar ned sig av panik. Tack SAS
Citera
2022-06-07, 23:34
Medlem
Svärjes avatar
Låt SAS gå i konkurs. Får hoppas att även klimatförnekarna SD inser det.
Citera
2022-06-08, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Nu tror jag ju inte den där reklamfilmen har något med saken att göra, men man kan ju alltid hoppas.
SAS grundläggande affärsidé var att främst serva affärsresenärer och högre tjänstemän när dessa flyger internationellt. Den kundkretsen har till stora delar schappat eller försvunnit de senaste 25 åren - dels reser de med andra bolag, dels finns det mycket mindre behov av att hela tiden resa fram och tillbaka för fysiska möten eftersom internet och smartphones har gjort att många möten och kontakter kan skötas på distans/virtuellt.

SAS har steg för steg blivit tvungna att förlita sig på semestrande familjer ich singlar, de är sedan länge den dominerande kundgruppen. Då kan man inte lägga biljettpriserna lika högt, och i vilket fall är det svårt att undvika att många av dem flyr till Ryanair, Easyjet, Norwegian och andra lågprisbolag istället. SAS själva affärsmodell är litet antikverad..
Citera
2022-06-09, 14:51
Medlem
F.Hansens avatar
Dags för det antiskandinaviska flygbolaget att dö. Piloter går ut i strejk, nekat bidrag och på randen till konkurs.

Dö. ”What is truly scandinavian, inte sas i alla fall.”
Citera
2022-06-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
SAS grundläggande affärsidé var att främst serva affärsresenärer och högre tjänstemän när dessa flyger internationellt. Den kundkretsen har till stora delar schappat eller försvunnit de senaste 25 åren - dels reser de med andra bolag, dels finns det mycket mindre behov av att hela tiden resa fram och tillbaka för fysiska möten eftersom internet och smartphones har gjort att många möten och kontakter kan skötas på distans/virtuellt.

SAS har steg för steg blivit tvungna att förlita sig på semestrande familjer ich singlar, de är sedan länge den dominerande kundgruppen. Då kan man inte lägga biljettpriserna lika högt, och i vilket fall är det svårt att undvika att många av dem flyr till Ryanair, Easyjet, Norwegian och andra lågprisbolag istället. SAS själva affärsmodell är litet antikverad..

Efter att ha följt SAS sen 70-talet och varit i resebranschen sen dess så
kan jag bekräfta att du har helt rätt. Inför EuroClass och skrota PLUS är
en nygammal möjlighet tex.
Citera
2022-07-05, 15:31
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så det kommer att bli ett stålbad för flygbolagen oavsett hur snabbt Coronakrisen går över. Bolag kommer att slås ut & varje procent kommer att kunna vara skillnaden mellan överlevnad eller konkurs.

Att i det läget ha alienerat en hyfsat stor kundgrupp kommer inte vara till gagn för SAS, när det börjar bli dags att slås om de kvarvarande marknadsandelarna, som väl alla förstår.

Allt detta visste givetvis inte SAS när man släppte igenom reklamfilmen, men... karma is a bitch.

Quoted for truth.

Så kan det gå! Get woke, go broke! What is SAS? Absolutely nothing!
Citera
2022-07-05, 15:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Quoted for truth.

Så kan det gå! Get woke, go broke! What is SAS? Absolutely nothing!

Ja, visst känner man sig lite skadeglad nu..?! (Fast det är synd om vanligt folk som drabbas, såklart.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in