2022-05-28, 14:58
Medlem
F.Hansens avatar
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/norska-experten-sas-vaersta-kris-naagonsin.e8Z430ngT

Karma, efter reklamfilmen som nedvärderade nordisk kultur tittar sas ner i avgrunden.
Citera
2022-05-28, 15:36
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/norska-experten-sas-vaersta-kris-naagonsin.e8Z430ngT

Karma, efter reklamfilmen som nedvärderade nordisk kultur tittar sas ner i avgrunden.

Så det kan gå när karma slår till....
Citera
2022-05-28, 15:50
Medlem
LeCastles avatar
Att kränka etniska folkgrupper är fel.
SAS bör brinna i helvetet.
Hade nån tafsat på Finnair så hade den personen blivit inkörd så hårt i bastuaggregatet så att dennes förfäder skulle känna smärtan.

Tog inte videoreklamen borts?
Citera
2022-05-29, 16:54
Medlem
OlleLisss avatar
Riktigt vidrig film. Och då är jag en person som är för mångfald. Denna film vill hylla globalismen och döda mångfald. Vad är det för fel med att hylla svensk kultur och svenska traditioner, det gör ju alla andra länder? Som jag ser det är alla välkomna att bli en del av den svenska kulturen oavsett tillhörighet
Citera
2022-05-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Jag bumpar tråden eftersom att det är ett sån vidrigt exempel på reklamares antisvenska propaganda. Är det nån som vet vem producenten av denna antisvenska kampanj är. Vem producerande den? Vilken byrå? Jag vill ha ett namn på dom som hatar oss? Vem är det? Vem valde temat?

Är det nån som vet vem det är? Jag kommer inte spränga sönder hans hus. Utan mobba sönder honom ut ur Sverige. Jaga ut ut honom till USA, och om det är en svarting, hem till arabien/afrika med honom. Vem gjorde filmen?

herregud det var det sjukaste mest elaka jag läst någonsin. Hoppas du hemsöks av biljoner blodsugande smittsamma fästingar och vägglöss
Citera
2022-05-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fy fan vilken vidrig jävla reklam det var, har nästan glömt bort hur äcklig den var. Som att bli spottad rakt i ansiktet, som om vi i skandinavien inte har uppfunnit något alls. Vi är värdelösa i deras ögon.

Aldrig mer SAS, glöm inte det här. Never is forever.

Kollade reklamfilmen och den är ju hur bra och kul som helst. Och folk klagar på lättkränkta när det drabbar andra. Att läsa detta kommentarsfält gör att man dör av skratt. Har ALDRIG sett så många lättkränkta snowflakes. Det löjligaste jag sett ROTFL
Citera
2022-05-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Riktigt vidrig film. Och då är jag en person som är för mångfald. Denna film vill hylla globalismen och döda mångfald. Vad är det för fel med att hylla svensk kultur och svenska traditioner, det gör ju alla andra länder? Som jag ser det är alla välkomna att bli en del av den svenska kulturen oavsett tillhörighet

Vidrig? :-D :-D Jisses. Du vet inte vad vidrig betyder. Lär dig svenska. Denna filmen är så långt ifrån vidrig man kan komma. Kul, fyndig, bra känsla- Feelgood.
Citera
2022-05-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss

Vidrig? :-D :-D Jisses. Du vet inte vad vidrig betyder. Lär dig svenska. Denna filmen är så långt ifrån vidrig man kan komma. Kul, fyndig, bra känsla- Feelgood.
Citera
2022-05-30, 21:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Kollade reklamfilmen och den är ju hur bra och kul som helst. Och folk klagar på lättkränkta när det drabbar andra. Att läsa detta kommentarsfält gör att man dör av skratt. Har ALDRIG sett så många lättkränkta snowflakes. Det löjligaste jag sett ROTFL

Ja, visst är den bra och kul. Blev undergången för SAS. Både bra och kul.
Citera
2022-05-30, 21:47
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:

På vilket sätt är den kul? Jag är för att man driver med svensk kultur osv, men förstår inte varför folk vill radera ut kulturer, är inte det tvärtemot mångfald? Folk tar kultur så seriöst, förutom woke-pkister och SDare så bryr sig ingen, svensk kultur är bara ett roligt element från en svunnen tid byggd på traditioner. Idag betyder subkulturer mer för gemene man i de flesta länder, men nationell kultur har ändå ett historiskt värde. Att försöka radera ur kultur och historia är ungefär lika urbota dumt som att försöka kvotera in människor baserat på kön eller hudfärg istället för kompetens och intelligens.
Citera
2022-05-30, 23:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Men du är ju också lite eljest.

Jämför gärna med Lufthansas reklamfilmer:

https://www.youtube.com/watch?v=XUW39gQCL1U

Här lyfter man i stället fram det typiskt tyska, och i tiden för Oktoberfesten det typiskt bayerska. Kabinpersonalen kläs upp i dirndl respektive bayersk kostym. Man framhäver München, den kristna kyrkan med tvillingtornen, klockspelet, de gamla statyerna, folkdanserna, kringlorna, ölet, de stora, salta kringlorna... som något typiskt tyskt respektive bayerskt. Detta lockar, för man vill ju som turist uppleva det typiska med den kulturen man ska till, och ännu roligare blir det om upplevelsen börjar redan ombord på flyget!

Hade det varit SAS' reklambyrå, så hade det hetat: "som ni förstår är sådana här folkdräkter inget typiskt tyskt, det har i hela Europa inklusive Syd- och Österuropa förekommit liknande klänningar med snörliv och förkläden. Ölet uppstod naturligtvis inte heller i Tyskland, utan det lärde man sig redan i det gamla Mesopotamien, att man kunde jäsa en rusdryck av korn, så egentligen är det våra nya tyskar från Irak och Syrien vi ska tacka för att vi har vårt öl idag! I de trakterna bakade man även vetebröd som gjordes hållbart med hjälp av salt, så det är inget tyskt, och kringelformen på bakverk användes redan i det Gamla Rom..."
Citera
2022-05-31, 18:50
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Ja, den var faktiskt rätt kul och skrattretande, antagligen på ett oavsiktligt sätt. Exempelvis när den flinande negern pratar om ”our viking ancestors”. Rätt kul att se hur ett kommersiellt företag medvetet förstör sitt anseende. Ja, förutom hos PK-imbecilla hjon som du förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in