Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-05, 15:55
  #6205
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, visst känner man sig lite skadeglad nu..?! (Fast det är synd om vanligt folk som drabbas, såklart.)

Japp. Men detta är verkligen spiken i kistan för bolaget: varumärket är nu smittat hos alla som skyndade sig iväg på första post-covid-utlandssemestern.

Hade det där vanliga folket läst Flashback och bojkottat woke-företag hade de kommit iväg på/hem från sina semestrar. Här finns en viktig lärdom att dra.
Citera
2022-07-14, 08:47
  #6206
Medlem
UT64s avatar
SAS valde sämsta tänkbara timing för sin ökända reklamfilm. Just när pandemin tog fart och alla flygbolag fick problem, men det brydde sig SAS inte om. Huvudsaken för dem var att visa att de var woke. Så gick det som det gick. Videon är en av Youtubes mest dislikade någonsin och hela världen gjorde en kollektiv facepalm över SAS.
Citera
2022-11-13, 16:31
  #6207
Medlem
Pitschkas avatar
SAS förnekar sig inte.

Man skulle kunna tro att wokeidioterna fan VILL sänka sitt eget företag.
Jag gick förbi Odenplan i Stockholm häromdagen och på en jättebanner på en husvägg har SAS sin
logga på en bild där två blattebrudar bär i färd att hångla upp varandra.

Fy fan vad jag hatar SAS.
Citera
2022-11-13, 17:04
  #6208
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
SAS förnekar sig inte.

Man skulle kunna tro att wokeidioterna fan VILL sänka sitt eget företag.
Jag gick förbi Odenplan i Stockholm häromdagen och på en jättebanner på en husvägg har SAS sin
logga på en bild där två blattebrudar bär i färd att hångla upp varandra.

Fy fan vad jag hatar SAS.

Det knasigaste är att dom inte känner sin målgrupp för fem öre. Det är ju normalt det första man gör när man ska skapa ett marketing concept: att lära känna sin målgrupp och ta reda på vad just DOM skulle ta intryck av!

Och de få människor som skulle uppskatta blattebrudar som hånglar upp varandra - reser inte med SAS. Dels för att de inte har råd att flyga reguljärt, och dels för att de inte flyger alls då klimatfrågorna (tyvärr enligt mig) ligger i vänsterpaketet politiskt.

De som har råd att flyga och inte bryr sig så mycket om klimathotet, kanske rentav tror att det är fejk - röstar borgerligt, och har konsverativa, nationalistiska åsikter. Det absolut sista de vill bli förknippade med, är blattebrudar som hånglar upp varandra.

Jag kan faktiskt inte förstå hur det har kunnat gå så här snett? EN person kan ha hjärnsläpp, men sådana här beslut måste ju gå genom flera beslutsfattare.
Citera
2022-11-14, 17:08
  #6209
Medlem
En riktig skandinavisk jojk skulle ju SAS ha satsat på
Citera
2022-11-14, 17:12
  #6210
Medlem
EnlitenUgglas avatar
SAS är infiltrerat av en grupp wokemuppar vars agenda är att sänka företaget omedvetet. Dom tror dom gör nåt bra
Citera
2022-11-14, 17:25
  #6211
Medlem
Bomullsvantens avatar
Undvikit SAS sedan den förskräckliga reklamfilmen.
Aktien verkar ju inte vara något vidare. Hur långt ifrån är de en konkurs?
Citera
2022-11-15, 16:26
  #6212
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det knasigaste är att dom inte känner sin målgrupp för fem öre. Det är ju normalt det första man gör när man ska skapa ett marketing concept: att lära känna sin målgrupp och ta reda på vad just DOM skulle ta intryck av!

Och de få människor som skulle uppskatta blattebrudar som hånglar upp varandra - reser inte med SAS. Dels för att de inte har råd att flyga reguljärt, och dels för att de inte flyger alls då klimatfrågorna (tyvärr enligt mig) ligger i vänsterpaketet politiskt.

De som har råd att flyga och inte bryr sig så mycket om klimathotet, kanske rentav tror att det är fejk - röstar borgerligt, och har konsverativa, nationalistiska åsikter. Det absolut sista de vill bli förknippade med, är blattebrudar som hånglar upp varandra.

Jag kan faktiskt inte förstå hur det har kunnat gå så här snett? EN person kan ha hjärnsläpp, men sådana här beslut måste ju gå genom flera beslutsfattare.
SAS hade lite oflyt med timingen. Stora investerare typ Blackrock, men även många andra har använt sig av Blacksrocks verktyg "Aladdin" för att värdera var man skall investera. Den judiske VD'n Larry Fink har pushat hårt för sk. ESG. Så alla som använder sig av Aladdin för att utvärdera vad man skall investera i tar stor hänsyn till hur "inkluderande" företaget är. Hur mycket kvotering, minoriteter i styrelsen osv. Men även saker som antal negrer i reklamen har spelat stor roll om man skulle få tillgång till kapital.

Detta fungerade när Blackrock & andra stora investerare kunde få gratis pengar från sina kompisar & släktingar i centralbanken.
Nu är räntorna på väg upp & den festen är över. Tech-bolagen sparkar tiotusentals kvoterade oduglingar & det är en annan tid.

Detta gäller givetvis även för SAS, man har alienerat många av sina traditionella kunder och det går inte att få gratis pengar längre med hjälp av negrer & anti-vit reklam.

Så kan det gå.

Jag har flugit SAS en gång sedan pandemin, till en ort dit ingen annan flyger.
Citera
2022-11-25, 07:30
  #6213
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det knasigaste är att dom inte känner sin målgrupp för fem öre. Det är ju normalt det första man gör när man ska skapa ett marketing concept: att lära känna sin målgrupp och ta reda på vad just DOM skulle ta intryck av!

Och de få människor som skulle uppskatta blattebrudar som hånglar upp varandra - reser inte med SAS. Dels för att de inte har råd att flyga reguljärt, och dels för att de inte flyger alls då klimatfrågorna (tyvärr enligt mig) ligger i vänsterpaketet politiskt.

De som har råd att flyga och inte bryr sig så mycket om klimathotet, kanske rentav tror att det är fejk - röstar borgerligt, och har konsverativa, nationalistiska åsikter. Det absolut sista de vill bli förknippade med, är blattebrudar som hånglar upp varandra.

Jag kan faktiskt inte förstå hur det har kunnat gå så här snett? EN person kan ha hjärnsläpp, men sådana här beslut måste ju gå genom flera beslutsfattare.

Helt enig, bra skrivet.
Citera
2022-11-25, 07:34
  #6214
Medlem
Kebbabturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
En riktig skandinavisk jojk skulle ju SAS ha satsat på

Önsketänkande. Rasistiskt i dagens Sver… Swerabia.
Citera
2022-11-25, 13:25
  #6215
Medlem
Sqeptisks avatar
Sas, återigen ett flagrant exempel på "get woke, go broke"
Citera
2022-11-27, 12:50
  #6216
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det knasigaste är att dom inte känner sin målgrupp för fem öre. Det är ju normalt det första man gör när man ska skapa ett marketing concept: att lära känna sin målgrupp och ta reda på vad just DOM skulle ta intryck av!

Och de få människor som skulle uppskatta blattebrudar som hånglar upp varandra - reser inte med SAS. Dels för att de inte har råd att flyga reguljärt, och dels för att de inte flyger alls då klimatfrågorna (tyvärr enligt mig) ligger i vänsterpaketet politiskt.

De som har råd att flyga och inte bryr sig så mycket om klimathotet, kanske rentav tror att det är fejk - röstar borgerligt, och har konsverativa, nationalistiska åsikter. Det absolut sista de vill bli förknippade med, är blattebrudar som hånglar upp varandra.

Jag kan faktiskt inte förstå hur det har kunnat gå så här snett? EN person kan ha hjärnsläpp, men sådana här beslut måste ju gå genom flera beslutsfattare.
Precis detta du beskriver - som i princip innebär att man biter inte den hand som föder dig. Men jag misstänker att SAS och många andra bolag har massa jävla värdegrundstjafs som gått på tok för långt, detta tillsammans med att många som jobbar just på reklambyråer är supervänster.

Men visst så är jag lite fundersam över att inte någon slagit näven i bordet och sagt ifrån "att detta är lite väl uttalat och det passar inte vår huvudsakliga kundkrets". Jag är nog rätt säker på att en och annan som varit med och godkänt förslaget tänkte "detta kommer inte gå väl" men att de inte vågade opponera sig - för vem orkar vara "rasisten" på jobbet.

Nu reser vi inte jättemycket med jobbet, men det händer och jag brukar se till att det blir bokat och fixat. När man pratar med den avdelning som har hand om utlandsbokningar så brukar man få flera flygförslag och jag väljer alltid bort SAS, jag har även sagt till henne som har hand om detta med resor och bokningar att välja bort SAS i möjligast mån. Som argument har jag framfört att det ofta varit bekymmer med anslutningar och förseningar vilket faktiskt var sant - men då jag känner kvinnan i fråga väl som sköter dessa bokningar och frågade mig om reklamen som var nylanserad då inverkade i mitt beslut, vilket jag erkände. Hon sa att hon fattade - men att hon nog var tvungen att hålla sig till första förklaringen när hon redovisade uppåt.

Ett annat lysande exempel som fullständigt gick överstyr var ju när Audi anlitade vänstermostret "Kakan Hermansson" för si då där fem år sen. Där fick ju faktiskt Audi pudla lite. Undrar hur många av deras kunder som försvann till andra märken? (FB) Audi väljer Kakan Hermansson till PR-kampanj - möts av kritikstorm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback