2020-04-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast du har ingen aning om hur mycket de har förlorat på den idiotiska propagandafilmen. För förlorat har de garanterat.
Allting bra kommer utifrån.
Citera
2020-04-29, 09:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Oavsett om Corona botas imorgon så tror jag inte att affärsresandet kommer att återgå till tidigare nivåer, för något enda bolag.

Jag ser hur många som tidigare inte velat köra videokonferens av. diverse orsaker - opersonligt, tekniskt svårt, rörigt osv. , nu börjar bli vana & tycker att det är jävligt smidigt när dom väl lär sig hur det funkar. Inte ovanligt att lite äldre chefer nu hör av sig & vill snacka lite jobb över en kopp kaffe vid datorn. Riktigt nice faktiskt. Många har också köpt bra mikrofoner så ljudet har blivit mycket bättre.

Min poäng med detta: flygbranschen kommer inte att återgå helt ut till "det vanliga" efter den här krisen. Så många kommer att ha vant sig till videosamtal via Skype, Teams, Zoom, Facetime mm. att man inte kommer att återgå till att flyga ut på morgonen, ha möte & flyga hem på kvällen. Att offra en hel dag på något man kan lösa online känns väldigt gammaldags & dyrt.

Så det kommer att bli ett stålbad för flygbolagen oavsett hur snabbt Coronakrisen går över. Bolag kommer att slås ut & varje procent kommer att kunna vara skillnaden mellan överlevnad eller konkurs.

Att i det läget ha alienerat en hyfsat stor kundgrupp kommer inte vara till gagn för SAS, när det börjar bli dags att slås om de kvarvarande marknadsandelarna, som väl alla förstår.

Allt detta visste givetvis inte SAS när man släppte igenom reklamfilmen, men... karma is a bitch.
Citera
2020-04-29, 10:49
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Allting bra kommer utifrån.

Vetefan om somalier och araber är särskilt bra. Men utifrån kommer de. Antar att SAS gillar det.
Citera
2020-04-29, 14:20
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Verkar trovärdigt. Möten online är det moderna nu.

Funderar lite på hur SAS reklam kommer att se ut framöver, och tippar på att mångkulturvinkeln är död och begraven för all framtid. Vi får nog se helt andra upplägg och även någon annan reklambyrå. Allt annat vore ekonomisk idioti.
Citera
2020-04-30, 07:16
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oavsett om Corona botas imorgon så tror jag inte att affärsresandet kommer att återgå till tidigare nivåer, för något enda bolag.

Jag ser hur många som tidigare inte velat köra videokonferens av. diverse orsaker - opersonligt, tekniskt svårt, rörigt osv. , nu börjar bli vana & tycker att det är jävligt smidigt när dom väl lär sig hur det funkar. Inte ovanligt att lite äldre chefer nu hör av sig & vill snacka lite jobb över en kopp kaffe vid datorn. Riktigt nice faktiskt. Många har också köpt bra mikrofoner så ljudet har blivit mycket bättre.

Min poäng med detta: flygbranschen kommer inte att återgå helt ut till "det vanliga" efter den här krisen. Så många kommer att ha vant sig till videosamtal via Skype, Teams, Zoom, Facetime mm. att man inte kommer att återgå till att flyga ut på morgonen, ha möte & flyga hem på kvällen. Att offra en hel dag på något man kan lösa online känns väldigt gammaldags & dyrt.

Så det kommer att bli ett stålbad för flygbolagen oavsett hur snabbt Coronakrisen går över. Bolag kommer att slås ut & varje procent kommer att kunna vara skillnaden mellan överlevnad eller konkurs.

Här är vi rörande överens. Har alltid varit en early adopter av ny teknik, men har kollegor som haft en större tröskel att ta sig över. Nu har de flesta uppgraderat sina arbetsplatser hemma och på kontoret så mötena ger mer. Alla slår på kamera t.ex.

Förhandling med extern part upplever jag blir ganska hårt i tonen, svårt att läsa av på samma sätt. Så där har vi vid några tillfällen synts fysiskt. Dock flög jag ej då.

SAS mejlade mig igår och sa att de förlänger min status, eftersom jag skulle få svårt att bibehålla den på grund av minimalt resande 2020.
Citera
2020-04-30, 14:51
Medlem
DaChiefs avatar
Sas fortsätter att hata nordbor genom att inte betala tillbaka pengar de är skyldig enligt lag att återbetala.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Opd8Qb/tusentals-sas-kunder-vantar-pa-pengar
Citera
2020-05-05, 23:30
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
SAS i pressmeddelande efter att ha fått ett nödlån garanterat av de svenska och danska regeringarna på 3,3 miljarder

Citat:
Våra skandinaviska värderingar inspirerar oss i vårt hållbarhetsarbete

https://news.cision.com/se/sas/r/sas-har-tecknat-ny-revolverande-kreditfacilitet-om-3-3-miljarder-sek,c3103764

När Fan blir gammal blir han religiös. Och när SAS står på konkursens rand är det just de skandinaviska värderingarna de tidigare förnekade existensen av som de låter sig inspireras av.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-05-05 kl. 23:35.
Citera
2020-05-06, 10:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
SAS i pressmeddelande efter att ha fått ett nödlån garanterat av de svenska och danska regeringarna på 3,3 miljarder

https://news.cision.com/se/sas/r/sas-har-tecknat-ny-revolverande-kreditfacilitet-om-3-3-miljarder-sek,c3103764

När Fan blir gammal blir han religiös. Och när SAS står på konkursens rand är det just de skandinaviska värderingarna de tidigare förnekade existensen av som de låter sig inspireras av.
När jag hör ordet "hållbarhetsarbete" så osäkrar jag min clowntuta.
Citera
2020-05-06, 18:59
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Haha! En aning ironiskt.
Citera
2020-05-12, 20:23
Medlem
Låt Kineserna köpa upp SAS.
Har man svenskar som styr så är det tydligen standard med svart man + vit kvinna som ska pissa på allt svenskt i reklamen.
Det är tydligen något mentalt fel på svenskar.
Möjligtvis mentalt men det kan även vara något i vattnet.
Senast redigerad av FASD 2020-05-12 kl. 20:25.
Citera
2020-05-13, 15:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja, nu är SAS rätt så rökta. Corona är naturligtvis den främsta orsaken, men man kan inte låta bli att se den fenomenalt dåliga tajmingen med reklamfilmen också. SAS har blivit hånade och gjorda till åtlöje när de som bäst behövt support.

Jag tittade lite på deras övriga filmer på Youtube nyss och lade märke till att i stort sett alla filmer har blivit sågade. T.o.m. neutrala filmer som t.ex. presenterar nya flygplanstyper har förkrossande övervikt med dislikes. Kommentarer är avstängda för länge sedan. De är väl för de "ryska trollen" antar jag..
När man kollar nu så är alla kommentarsfält tömda & låsta. Ända tillbaka till när SAS startade sin YT-kanal för 11 år sedan.
Citera
2020-05-13, 15:58
Medlem
Det sorgligaste med skiten är ju att hela budskapet är faktamässigt felaktigt eftersom det uppfunnits massor av bra saker i Skandinavien. Så de är rasister OCH historielösa på samma gång. Ett av företagshistoriens största felsteg. Konceptet måste kläckts under en rökig haschkväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in