2020-02-15, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
De ljuger alltså i filmen om köttbullen samt om pappaledigheten som också kommer från Sverige. Problemet är dock hur SAS tycker ursprunget är det viktiga. Som att påstå att Volvo inte är del av svensk kultur för att bilen minsann kom från USA...

SAS tjänar självfallet på att vara ett globalt bolag....alla företag tjänar på att ha en öppen global marknad. Det är inte samma sak som att Svenska skattebetalare tjänar på att bli globala.....och se sin levnadsstandard bli mer jämlik~globalt snitt.

Men ni är inte smartare än så här....tyvärr..

Att ge var er giv.....så hur känns det att ge bort er utav generationers hårda arbete?

Ingen kommer tacka dig eller tycka synd om dig, är ord jag lärt mig utav min far....oavsett frimurare eller inte. Naturen är brutal emot de som inte vill värna om sitt.

🦁
Senast redigerad av SeferRaziel 2020-02-15 kl. 00:58.
Citera
2020-02-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
De ljuger alltså i filmen om köttbullen samt om pappaledigheten som också kommer från Sverige. Problemet är dock hur SAS tycker ursprunget är det viktiga. Som att påstå att Volvo inte är del av svensk kultur för att bilen minsann kom från USA...

Nja, köttbullen är inte svensk. Parental leave är inte synonymt med pappaledighet.
Jag tycker inte ursprung är särskilt viktigt, men jag förundras över att en reklam som denna kan väcka såna känslor.
Citera
2020-02-15, 00:55
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Vad är maxism för något? Jag känner heller inte till något som heter centrist.

Du är högerextremist och verkar ha vissa definitionsproblem. Du hade lika gärna kunnat blivit islamist, vänsterextremist eller gängmedlem. Ni har samma gemensamna nämnare. Du kan fundera på vad det är för något

Visst. Men jag är inte efterbliven och behöver ha svar på enkla frågor som centrism.

https://www.google.com/search?q=centrist&oq=centrist&aqs=chrome..69i57j0l 7.252j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Vassego, Lasse. Snyt dig och ta en prilla till.
Citera
2020-02-15, 00:56
Medlem
Citat:
Vad är maxism för något? Jag känner heller inte till något som heter centrist.

Du är högerextremist och verkar ha vissa definitionsproblem. Du hade lika gärna kunnat blivit islamist, vänsterextremist eller gängmedlem. Ni har samma gemensamna nämnare. Du kan fundera på vad det är för något

Du är verkligen en äcklig liten människa, varför skulle någon som är kritisk till dagens dysfunktionella Sverige har något gemensamt med islamister, vänsterextremister och gängmedlemmar.
Jag tycker att du ska ta och hålla käften din lilla lort.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-02-15 kl. 01:01.
Citera
2020-02-15, 00:58
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nja, köttbullen är inte svensk. Parental leave är inte synonymt med pappaledighet.
Jag tycker inte ursprung är särskilt viktigt, men jag förundras över att en reklam som denna kan väcka såna känslor.

Det gör du givetvis inte på riktigt. Din klan brukar inte skämmas det minsta för att stå bakom dylika alster.
Citera
2020-02-15, 01:00
Medlem
Citat:

Haha i vilket annat land gör man köttbullar som våra?
Att båda föräldrarna kan var hemma med barnen var Sverige först med 1974, det är unikt.

Du är överbevisad och sitter bara och relativiserar och ljuger som vanligt.
Citera
2020-02-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Sverige var t.ex först i världen med föräldraledighet för båda föräldrarna 1974.
Köttbullarna är inte från Turkiet det är en myt.

Sen så har vi ju otroligt många uppfinningar men det tar man inte upp utan allting ska framställas som kopiering och stöld.

Nu handlade det väl om att köttbullarna inte är svenska och att vi inte var först ut med föräldraledighet.

Det som inte tas upp i form av uppfinningar kan väl inte vara lögn, kopiering eller stöld?

Intressant när du säger 'vi har" du har ju knappast någon del i ingenjörskap och uppfinningar i Sverige. Du hade möjligen fått putsa skor åt förmännen när det begav sig.
Citera
2020-02-15, 01:02
Bannlyst
Citat:
Haha i vilket annat land gör man köttbullar som våra?
Att båda föräldrarna kan var hemma med barnen var Sverige först med 1974, det är unikt.

Du är överbevisad och sitter bara och relativiserar och ljuger som vanligt.

Det är klart hens ljuger......varför skulle hens tala sanning till just dig?

Varför skulle någon tala sanning till dig?

För det är rätt? den tröskeln är lätt att förråda.....som du ser.
Senast redigerad av SeferRaziel 2020-02-15 kl. 01:05.
Citera
2020-02-15, 01:04
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om en reklam för flygresor hävdar att den kom från Turkiet är det väl mer intressant om det stämmer än hur den kom hit?

Vi vet att den inte flögs hit.

Den rullade hit! Skämt åsido så är den turkiska varianten (som några förvirrade kallar uppkomsten av köttbullen) köfte, gjord på lamm och det är inte köttbullen i Sverige! Den är vidare avlång och inte rund.
Citera
2020-02-15, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Visst. Men jag är inte efterbliven och behöver ha svar på enkla frågor som centrism.

https://www.google.com/search?q=centrist&oq=centrist&aqs=chrome..69i57j0l 7.252j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Vassego, Lasse. Snyt dig och ta en prilla till.

Centrism och marxism är bekanta begrepp. Du pratade om maxism och centrist. Inte så lätt att veta du försöker få sagt. Vad det nu har med reklamen att göra.
Oaktat är du en extremist och det gör att det är lönlöst att resonera med dig.
Citera
2020-02-15, 01:12
Medlem
Citat:
Du är verkligen en äcklig liten människa, varför skulle någon som är kritisk till dagens dysfunktionella Sverige har något gemensamt med islamister, vänsterextremister och gängmedlemmar.
Jag tycker att du ska ta och hålla käften din lilla lort.

Du bekräftar bilden av en extremist. Obenägen att bemöta kritik utan att tappa fattningen och bli vulgär. Inget skiljer dig från en islamist eller kommunist. Det är samma gapiga retorik, oavsett om man ifrågasätter stalin, profeten eller köttbullens svenskhet.
Citera
2020-02-15, 01:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Centrism och marxism är bekanta begrepp. Du pratade om maxism och centrist. Inte så lätt att veta du försöker få sagt. Vad det nu har med reklamen att göra.
Oaktat är du en extremist och det gör att det är lönlöst att resonera med dig.

Du är ju själv en extremist, så vad är problemet? Du är en centristisk marxist. Det är mycket extremt.

Klart att det är lönlöst att diskutera med någon som är vassare än du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in