2020-02-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Att USA världens största makt beror på deras rika naturtillgångar ..

Jaha och dessa naturtillgångar har alltså på något magiskt sätt genererat pengar till landet?

Det är ju dess enade befolkning som kämpat för The american dream, democracy, MURICA osv som gjort att de blivit #1.

Utan en enad befolkning så blir resultatet att man får vänta 18 månader på migrationsverket, 50 minuter telekö på Skatteverket och att man skäms över nationalsången samt hänga upp flaggan på balkongen, ja listan är lång på de saker som kan gå snett när stora klyftor uppstår.

Lite så som det börjar bli nu i USA när man delat befolkningen.

Problemet är inte SAS reklamen. Den är skit, och den som tänkt fram den har hål i huvudet.
Men det är inte det som är det stora problemet i lilla landet Sverige

Största problemet är kontinuerlig grunk och gormande i trådar istället för att faktiskt göra något åt saken.
Citera
Medlem
Älskar särskilt när vänsterblivna fjollor pratar om snöflingor. Ni tar till och med våra ord för att beskriva motparten. Skillnaden på våra reaktioner kontra er fjollor som växte upp med hat mot era pappor vilket förvandlades till hat mot ditt land är följande:

Vi blir arga när någon attackerar vår kultur, vårt land, vårt folk eller vår identitet. Ni, däremot, blir arga om man råkar förvirra ert 54e påhittade kön med ert 32a, om man inte tycker att det är sexigt och inne att 13-åringar knullar på skoltoaletter i feminismens namn eller om man inte riktigt anser att det är våldtäkt för att man hälsat på en tjej.

SUMMA SUMMARUM:
Citat:
Nationalister blir sura när man ljuger om dem, vänsterfjollor och globalister blir sura om man talar sanning om dem.
Senast redigerad av Avalancheking 2020-02-12 kl. 17:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Funkar i princip överallt, förutom just i Sverige där nackdelarna är fler än fördelar.

USA är byggt t.ex på invandring och mångkultur (Världens främsta stormakt).

Återigen är min poäng att där är samtliga stolta över att vifta den amerikanska flaggan och man känner en viss patriotism.

Här blir invandrarnas barnbarn kallade för tredje generationens invandrare istället för svensk.

Och svenskarna blir kallade horor, horungar och blir rånade, våldtagna och pissade på. Samt att det transfereras miljardbelopp varje år från svenskar till invandrare.
Citera
2020-02-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Haha 😂 Är det allmänbildning att Sverige uppfann kylskåpet? Det tror jag inte. Nobelpriset visst, men dedär va e rätt lång lista. Tror knappast att dom flesta känner till att respiratorn, skiftnyckeln och pacemakern uppfanns av Sverige.

Skiftnyckeln är allmänbildning och dyker ofta upp som exempel de andra är väl inte lika kända. Jag hade även koll på pacemakern.
Men reklamfilmen handlar ju enbart om att hävda att ingenting är skandinaviskt, den handlar inte om att lyfta vad vi gjort, uppfinningar är ju inte någonting som importerats via resor. Videon går ut på att svenskar ska nedvärdera sig själva sin kultur, tradition och historia. Att det går lika bra att ersätta oss med araber och afrikaner. En antivit smutsskastninngsvideo ala kulturmarxism.
Citera
2020-02-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anakin12
Var det en fejkreklam alltså? Inte från SAS?

Nej, vad snackar du om? Det är äkta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Haha 😂 Är det allmänbildning att Sverige uppfann kylskåpet? Det tror jag inte. Nobelpriset visst, men dedär va e rätt lång lista. Tror knappast att dom flesta känner till att respiratorn, skiftnyckeln och pacemakern uppfanns av Sverige.

Skiftnyckeln är allmänbildning och dyker ofta upp som exempel de andra är väl inte lika kända. Jag hade även koll på pacemakern. Att du inte kände till något av detta säger väl allt om vilken nivå som du ligger på.
Men reklamfilmen handlar ju enbart om att hävda att ingenting är skandinaviskt, den handlar inte om att lyfta vad vi gjort, uppfinningar är ju inte någonting som importerats via resor. Videon går ut på att svenskar ska nedvärdera sig själva sin kultur, tradition och historia. Att det går lika bra att ersätta oss med araber och afrikaner. En antivit smutsskastninngsvideo ala kulturmarxism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Och svenskarna blir kallade horor, horungar och blir rånade, våldtagna och pissade på. Samt att det transfereras miljardbelopp varje år från svenskar till invandrare.

Japp.

Och här sitter man och gråter över en SAS reklam
Citera
2020-02-12, 16:57
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Funkar i princip överallt, förutom just i Sverige där nackdelarna är fler än fördelar.

Återigen är min poäng att där är samtliga stolta över att vifta den amerikanska flaggan och man känner en viss patriotism.

Här blir invandrarnas barnbarn kallade för tredje generationens invandrare istället för svensk.

För du menar det finns inga motsättningar baserat på ras i USA?

Du måste skilja på medborgarskap (Citizenship) och nationalitet (Nationality).
Citera
2020-02-12, 16:58
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Vurmar ingenting. SAS har tabbat sig (typ femte gången jag skriver det nu).

Återigen OT:
Att öppna gränsen för vem som helst när man inte ha rätt verktyg eller kunskap att integrera de i samhället är en dum idé. Speciellt om man är "Världens bästa land" och misslyckas såhär hårt med att ta hand om de man tar in..

Tror du behöver låtsas vara invandrare i en vecka här i Sverige för att inse hur jävla illa det är att komma till Sverige.

Inte något annat land i världen har sån systemkollaps som vi. Och ja det finns andra länder som inte ens har bidrag osv, men sett ur det perspektivet att vi är (Obs. VAR!) världens bästa land så.

Finns ingen chans att du lär få någon insikt i det hela öht. för du är den du är och som sagt återigen så är mina förhoppningar om just dig väldigt små, det är andra snilleblixtar i tråden mina inlägg riktar sig till.
Fast du kan inte plötsligt hålla med mig och samtidigt påstå att jag inte förstår.
Varför tror du vi är så kritiska till reklamen? För vi vet vad dessa vänsterblivna har gjort med vårat land, som var världens bästa för bara några år sen. Och nu tjatar de om att vi minsann inte har någon kultur att värna om samtidigt som de vurmar för multikulti. Det är sorgligt.
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Inget kommer från Skandinavien enligt SAS, inte ens reaktionerna på reklamen är Skandinaviska tydligen. Finns Skandinaver överhuvudtaget? Finns SAS?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Mångkulturen är ju ett megafiasko i USA. Särskilt den svarta och latinamerikanska populationen.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Tråkig och seg film kan jag tycka, men den var sann till sina delar. Å andra sidan har ju SAS ingenting med det att göra även om de vill se sig som det enda genuint skandinaviska.

Men AGA-fyren och surströmming är väl skandinaviskt i alla fall eller vad säger SAS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in