2020-02-12, 18:01
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det intressanta är ändå att din reaktion är en viktig och planerad del av reklamkampanjen.

Därför drogs den tillbaka? Tänk efter innan du gissar. Rena idiotier är inte bra reklam, det bevisar detta.
Citera
2020-02-12, 18:02
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
tyvärr tror jag hatet mot sas här på flashback kommer från människor som aldrig flyger (enligt expressen är ni ryska troll som skriver här på fb ) .. i övrigt gick SAS aktie plus idag ingen avbokar sin biljett pga lite backlash.
Som vanlig sitter ni här på FB och sväljer ert eget gift patetiskt

Vad menar du ? Får man inte kritisera reklamfilmer längre eller, är du Gestapo ?
Citera
2020-02-12, 18:02
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
En neger kan ju inte stå och prata om våra förfäder vikingarna, det förstår ju ett barn att han har noll kopplingar till vikingarna.

Rent teoretiskt skulle han kunna ha det. En förslavad negerkvinna skulle ju ha kunnat finnas i Konstantinopel för mer än 1000 år sedan och blivit befruktad av en av vikingarna som befann sig där. Negern i filmen skulle kunna vara en ättling till negern och vikingen.

Skojar bara! PK-trams av värsta sort är vad det är. Om SAS pissar på mig så kommer jag att pissa på dess ledning (bokstavligt).
Citera
2020-02-12, 18:03
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Gillette gjorde exakt samma sak och förlorade 80 miljarder. Du har fel. Jag vill också tillägga att vilka tror du flyger? Vänsterfjollor har oftast inte råd, har flygskam eller vill bomba SAS. Den korporativa högerkapitalisten flyger absolut mest, och det är samma människor som oftast bryr sig om sin kultur och sitt land. Något du aldrig kommer att kunna förstå eftersom du haft en trasig uppväxt och projicerar ditt självhat på dina egna.

Ёб твою мать Hälsa Putin
Citera
2020-02-12, 18:04
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaligulasTeacher
Reklamen blir bara konstigare ju mer man tänker på det. Andemeningen skall alltså vara att resa ger oss nya intryck och upplevelser att ta med oss hem.

Hade kunnat presenteras på ett mycket bättre sätt än spy galla på sin egen Kultur.

Det här är skolboksexempel på när politik står ovan syftet, definitivt beställt för detta av en lite grupp på SAS. Mediebolaget var tvungen följa omdömeslösa instruktioner.

Provokativ reklam syftar till att väcka reaktion, inte omöjligt det var syftet här
Citera
2020-02-12, 18:04
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
February 12, 2020 17:18

SAS is a Scandinavian airline that brings travelers to, from and within Scandinavia, and we stand behind the message in the film that travel enriches us. We are proud of our Scandinavian heritage. It is part of SAS’ DNA and the foundation for our existence. We are now continuing the planned campaign by publishing a shorter and clearer version.

When we travel, we influence our surroundings and we are influenced by others. The experiences we bring back from our travels inspire us as individuals, but also our society.

It is regrettable that the film is misunderstood, that some choose to interpret the message and use it for their own purpose.

The pattern in the comment sections and the volume of reactions in SAS’ social media channels suggest that the campaign was subject to an attack. We cannot accept being a platform for values that we do not share. Consequently, we decided to unpublish the film in our own channels and we have now evaluated the situation.

We are now continuing the planned campaign and we hope that it emphasizes the core message that travel enriches us.
https://www.sasgroup.net/en/sas-continues-the-campaign-what-is-truly-scandinavian/

SAS kör Linnea Claeson-försvaret. ”Jag har varit otydlig. Det är beklagligt att ni missförstod”
Senast redigerad av DannyButterman 2020-02-12 kl. 18:07.
Citera
2020-02-12, 18:05
Bannlyst
Men som sagt var. Vi ska låta pengarna tala. SAS kan förstås dra åt helvete.
Citera
2020-02-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudochhansson
Därför drogs den tillbaka? Tänk efter innan du gissar. Rena idiotier är inte bra reklam, det bevisar detta.

Den drogs tillbaka pga misstänkt koordinerad attack.
Citera
2020-02-12, 18:06
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Verkligen inte. Om man försöker få detta till att det var "smart" av SAS och de får gratisreklam så har man helt fel. Att förekomma i en så här extremt negativ kontext är aldrig bra. Att ha en film med 700 likes och 25000 dislikes på Youtube är aldrig bra.

Det är inte ryska trollfabriker som reagerar mot detta. Det är vanliga business-resenärer som gillar sitt land och är stolta över sitt land. Själv reser jag väldigt mycket till USA och UK och är växelvis guld- eller diamantmedlem på det. Ska nog tänka mig för två gånger innan jag bokar en resa med SAS igen.

Lite nervöst med svettig panna försöker man med att "äsch det var ju meningen.."

Du behöver inte fundera. Hej då SAS.
Citera
2020-02-12, 18:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
En neger kan ju inte stå och prata om våra förfäder vikingarna, det förstår ju ett barn att han har noll kopplingar till vikingarna.
Han är bortklippt i den senaste Facebookversionen SAS lagt ut.
Citera
2020-02-12, 18:08
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Roligaste när han säger det 😜

Denne afrikanske man som påtalar sitt vikingaarv måste rimligtvis också känna skuld över svenska slavar i Karibien. Skäms!
Citera
2020-02-12, 18:08
Medlem
Petermadsens avatar
I nästan vilket annat land som helst hade SAS-huvudkontoret stormats av befolkningen. I Sverige skriver vi av oss på FB (som mig själv) Svenskar i ett nötskal. Jag vill att den där gamla Vikingen i oss ska vakna. Vi får ge det 10 år till innan det brinner till i huvudet på oss Svenskar och då blir det åka av. Fy fan när vi vaknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in