2020-02-12, 07:38
Medlem
Om negern har vikingaförfäder, rätt osannolikt, så kan jag vara barnbarn till nån zulukung och göra anspråk på Sydafrika.

Det finns ingen kultur så varför måste muslimer ha sina löjliga hucklen? Moskéer? Synagogor, Israel och kippor ska självklart bort.

Finns alldeles för många flygbolag ändå, lägg ner skitbolaget SAS.
Citera
2020-02-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Nu har dom laddat upp den igen. Det såg såklart dåligt ut när den hade 4,5 tusen tumme ner mot 126 tumme upp. Nu (i skrivande stund) efter att dom nollat den har den bara tummats ner 1,7 tusen gånger mot 76 tumme upp.

Alla i tråden, gå in på länken i trådstarten och tumma ner igen!

Dom jävlarna ska inte tro att dom skall kunna komma undan detta.

Det är inte SAS konto som har klippet i trådstartens länk, utan vad ser ut att vara en privat användare.
Citera
2020-02-12, 07:39
Medlem
softmyntets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Fast det där är ju ett helt annat budskap., att ta till sig av sådant som är positivt och berikande från andra delar av världen, på sina egna premisser, är något helt annat.

Koppla samman dom är lika infantilt, som att hävda att Sverige blir Nordkorea, om vi inte fyller landet med afrikaner och araber.

Jo men man hade förväntat sig en ursäkt...

OnT: Ska bli kul och se hur det går på börsen idag.
Citera
2020-02-12, 07:40
Medlem
henrikos avatar
Perserna och danskarna bygger nästan likadant!

https://i.redd.it/ze8apzillh931.jpg

https://cdn.offshorewind.biz/wp-content/uploads/sites/2/2018/05/29104849/mhi-vestas-marks-v164-turbine-milestone.jpg
Citera
2020-02-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
”Go woke and go broke”, SAS gör en Gilette. Vilka jävla nollor det är som jobbar på svenska reklambyråer. Och vad heter den chef som släppt igenom detta på SAS? Odugling!!

Ibland tänker jag att globalisterna offrar företag för sin propaganda och flytta gränsen lite ytterligare.
Citera
2020-02-12, 07:41
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Klart dom ska ha en tumme ner. Det råder full panik inom vissa SAS avdelningar. Får se vad som händer när cheferna vaknat till.

Paradigmskifte. Jag har tryckt mitt livs första tumme ner på YT. Nu ska jag avinstallera appen oxå.

Hoppas det blir krismöten och avskedningar.

De här pissluffarna kan ju aldrig ha gjort lumpen eller haft en blond flickvän eller varit engagerade i svenskt föreningsliv.
Citera
2020-02-12, 07:42
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmT
Kollade den utan ljud eftersom jag är i tyst avdelning. Men förklara gärna, vad är grejen med filmen ? Ni som reagerar så hårt, klarar ni ens av att äta Oreos?
Skulle snarare kalla det friskhetstecken att fortfarande reagera på såna här saker. Att du själv redan gett upp / inte kan hantera verkligheten får stå för dig.

Eller du kanske är så cool att du klarar dig bra utan en svensk kultur att förhålla dig till?
Citera
2020-02-12, 07:44
Medlem
Skillys avatar
Missen som PR-byrån gjorde var att de underskattade folks dumhet. Filmen kräver tydligen för mycket av tittaren. Väldigt många förstår inte filmen, vilket är uppenbart bara i denna tråd.

Däremot så är filmen mästerlig i att visa hur omfattande dumheten är spridd.
Citera
2020-02-12, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Filmen är ju helt makalöst dålig. Om man nu bortser från två stora problem med filmen som var och ett är stort nog för att inte släppa den
- att filmen innehåller direkta sakfel och en ohederlig historieskrivning
- att filmen är ett politiskt ställningstagande av rang som man sällan ser kommersiella bolag göra

Om man nu bortser från bägge dessa saker (vilket SAS ledningen så klart inte borde ha gjort) så är det helt sanslöst att ett bolag som har ordet ”Scandinavian” i företagsnamnet går ut och säger att ”Scandinavian” betyder ”absolut ingenting”.
Hur kan man ens komma på den tanken?

En gång i tiden hade SAS monopol och behövde inte oroa sig. Sen blev det avregleringar och SAS fick bygga upp en ny image baserad på högklassig service och affärsresenärer.

Över tid har dock servicen blivit allt sämre och även affärsresenärerna har börjat använda billigare konkurenter så är det inte så jäkla lätt att vara SAS längre. Men man har alltid ETT trumfkort man kan spela på - det skandinaviska! Det tilltalar trots allt fortfarande dels många Skandinaver som tycker det är ”deras” flygbolag och dels folk från övriga världen som haft en generellt positiv bild av Skandinavien. I det läget tycker då SAS att det är läge att gå ut och säga att att det skandinaviska betyder - ingenting alls...

Blir intressant att följa efterspelet - kan se framför mig folk som påstår att SAS tvingades plocka bort videon pga ”näthat” och krönikor i medierna om hur SAS egentligen har rätt och hur inskränkta människor är som inte accepterar att få tusen år av historia och arv likställt med noll. Internt på SAS kan jag tänka mig att huvuden kommer att rulla. Att producera en sådan video är inte gratis och behöver man då plocka ner den inom 24h har man uppenbarligen inte gjort sitt jobb speciellt bra.

Du har verkligen en poäng.

Det finns inget skandinavisk enligt SAS, samtidigt som de heter Scandinavian Airlines. De måste haft hjärnsläpp på SAS kommunikationsbyrå.
Citera
2020-02-12, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmyntet
Jo men man hade förväntat sig en ursäkt...

OnT: Ska bli kul och se hur det går på börsen idag.

Det är väl del i en damage control. "det var ju så här vi menade"

Lite som att filmen ligger uppe igen. Damage controll.
Den ligger ju uppe ändå och har vi tagit ner den, då inser vi ju att vi totalfumlat med bollen.

Det är ändå fascinerande att man kan jobba med reklam och vara så totalt djävla lost om vad som gäller.

Hade en annan gjort en sas reklam, så hade man väl fokuserat på det tryggt och ordningssamma nordiska.
Citera
2020-02-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Missen som PR-byrån gjorde var att de underskattade folks dumhet. Filmen kräver tydligen för mycket av tittaren. Väldigt många förstår inte filmen, vilket är uppenbart bara i denna tråd.

Däremot så är filmen mästerlig i att visa hur omfattande dumheten är spridd.

Vad kräver filmen? Försök inte köra med ägarmentalitet på FB. Då blir du rätt snabbt nerplockad. Berätta vad som är så fantastiskt med filmen som vi andra inte förstår, men du som ser dig själv som världens geni kan se. När man försöker spela smart blir det lätt att man blir dum.
Citera
2020-02-12, 07:48
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Fan vilken stel reklam.

Men det ligger väl i tiden med sådana budskap, anser de som tycker sig förstå sig på dagens samhälle.

I slutet är det resenärer som betalar för biljetten som avgör om SAS får leva eller inte. Och det har väl inte gått sådär fantastiskt bra för SAS senaste tiderna med det. Kanske lever SAS mest på företag föresten?

Sist jag flög med SAS var det väl inget utöver det vanliga så, förutom de sedvanligt glada i besättningen (ironi).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in