2020-03-26, 12:37
Medlem
Boonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Fast så borde de alla resonera. Men det är som att de själva vet att de är luffiga personer som ingen gillar. Men de alla verkar fatta att Sami kommer gå långt. 🙃

Fast bevisligen gör dem inte det, Sami är nog en av få som skulle VILJA sitta löst enbart för att få veta. Tror du Stapelfeldt och Mergim skulle riskera?
2020-03-26, 12:37
Medlem
Det bästa som kan hända nu är att sami vinner immunitet idag,
då hänger lennie,jasse,viccan (glasman/julia)
Sami/frida vinner makten och räddar glasman/julia
Jasse/lennie räddas av tittarna
Drömmen vore jo ifall jasse satt mot viccan. tror alla har övertag på viccan när det gäller omröstningar av tittare av alla de som kommer hänga löst
2020-03-26, 12:38
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Det är fascinerande hur Alex beskriver enkla maträtter och desserter som om det vore något helt revolutionerade! SMÅ DONUTS UTAN HÅL? FÅR MAN VÄLJA VILKEN SMAK MAN VILL? Nä, dra mig baklänges, Alex!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyryder
Jag har faktiskt missat just hennes tugg om Frida, så kan inte säga något om det. Men tycker överlag att de i rosa rummet + Martin och Jassa har pratat elakt om Frida, vilket jag inte tycker hon förtjänar. Dock tror jag inte att någon av dem snackar såhär mycket skit i verkligheten! Tror att man tär på varandra något fruktansvärt där inne och de har all tid i världen som då läggs på att snacka skit, finns ju inte så mycket att prata om. Jag kan också förstå att Frida är en typ av person många hade börjat störa sig på i deras situation..

Humor är ju väldigt individuellt, så att det är 0% humor i något för dig betyder inte att det är detsamma för alla. Med det menar jag inte att jag själv tycker det är roligt att höra någon vara elak, men Amilia kanske tycker det är skitkul.
Ändå en bedrift att missa, eftersom det är allt de pratar om på kvällarna
Självklart kommer man störa sig på varandra i den situation de är, men jag personligen förstår inte hur man kan prata om andra som de gör. Just Frida har blivit otroligt utsatt för skitsnack. Varför? För att hon är positiv och är glad. Hon har inte gjort någonting mot någon av dem (förutom att välja att inte hänga med dem), ändå avhandlar de henne i sin skitsnackarcirkel varenda. jävla. kväll. Om de snackar lika mycket skit utanför huset är ju svårt att säga, men jag tycker ändå det säger någonting om dem som personer (och då menar jag inte bara Amilia utan alla) att de kan förmå sig att prata ned andra på det sättet, utan att tycka att det är fel eller reagera över sitt eget beteende.

Givetvis, men det finns ju en gräns mellan att skämta på andras bekostnad med glimten i ögat och att vara direkt elak. Och jag tror ändå att alla med någorlunda sunt förnuft har en känsla för den gränsen, även om man uppfattar olika saker som humor. Amilia kan ju ofta inte ta att folk skämtar på hennes bekostnad och jävlas med henne, men hon kan gå runt och göra sig lustig över andra hela tiden.
Medlem
Honeyryders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boonk
Bra inlägg!

Tristessen påverkar psyket enormt. Se bara när folk här inne blir förbannade och pissar på husets kockar för att dem lagar mat långsamt. Det är för att det inte finns något annat att göra.

Därav EXTRA kudos till dem i programmet som inte är intresserade av att prata skit över huvud taget - typ Lennie.
Jag tror dock att Amilia är sån här i verkligheten också, mycket tyder på det.

Håller helt med, Lennie är fantastisk som står emot det med tanke på hur många gånger han hade kunnat hålla med i vad andra säger. Även Sami tycker jag om mycket pga att han inte snackar mycket skit, och den skit han snackar känns mer som han säger för Glasmans skull.

Men jag har fortfarande förståelse för att det blir skitsnack, även fast jag inte tycker om det.
2020-03-26, 12:39
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Fast bevisligen gör dem inte det, Sami är nog en av få som skulle VILJA sitta löst enbart för att få veta. Tror du Stapelfeldt och Mergim skulle riskera?
Det skulle bli en ära för Sami att sitta på elstolen på måndag. Jan skulle gå lös på det.
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Nä, absolut inte. Speciellt Amilia verkar vara väldigt nervös. Men snart är det D-day även för henne.
Medlem
Citat:

nej dem fattar ju inte det därför som jag sa att det kommer bli ett sånt jävla statement från sami om tittarna väljer honom och inte jassa för en 4 raka gång dem andra i huset kommer bajsa ner sig vickan kommer vara som ett plåster på sami
2020-03-26, 12:40
Medlem
1c9r5s avatar
Hade Amilia varit lika hatad om hon hade samma kropp som Julia?
2020-03-26, 12:41
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Här hör vi Amilias logik. Hon säger att hon varit rökfri en vecka, men lägger till att hon rökte när hon väntade vid akuten.
2020-03-26, 12:42
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Utan tvekan. Se bara på Frida; hon är också fet. Men de flesta här skiter i det.
2020-03-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Ja, det hade hon. Man ogillar inte Amilia för hennes kropp, utan för hennes personlighet.

Förstår din poäng, men just här gick inte hissen hela vägen upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in