Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyryder
Jag har faktiskt missat just hennes tugg om Frida, så kan inte säga något om det. Men tycker överlag att de i rosa rummet + Martin och Jassa har pratat elakt om Frida, vilket jag inte tycker hon förtjänar. Dock tror jag inte att någon av dem snackar såhär mycket skit i verkligheten! Tror att man tär på varandra något fruktansvärt där inne och de har all tid i världen som då läggs på att snacka skit, finns ju inte så mycket att prata om. Jag kan också förstå att Frida är en typ av person många hade börjat störa sig på i deras situation..
Humor är ju väldigt individuellt, så att det är 0% humor i något för dig betyder inte att det är detsamma för alla. Med det menar jag inte att jag själv tycker det är roligt att höra någon vara elak, men Amilia kanske tycker det är skitkul.
Ändå en bedrift att missa, eftersom det är allt de pratar om på kvällarna

Självklart kommer man störa sig på varandra i den situation de är, men jag personligen förstår inte hur man kan prata om andra som de gör. Just Frida har blivit otroligt utsatt för skitsnack. Varför? För att hon är positiv och är glad. Hon har inte gjort någonting mot någon av dem (förutom att välja att inte hänga med dem), ändå avhandlar de henne i sin skitsnackarcirkel varenda. jävla. kväll. Om de snackar lika mycket skit utanför huset är ju svårt att säga, men jag tycker ändå det säger någonting om dem som personer (och då menar jag inte bara Amilia utan alla) att de kan förmå sig att prata ned andra på det sättet, utan att tycka att det är fel eller reagera över sitt eget beteende.
Givetvis, men det finns ju en gräns mellan att skämta på andras bekostnad med glimten i ögat och att vara direkt elak. Och jag tror ändå att alla med någorlunda sunt förnuft har en känsla för den gränsen, även om man uppfattar olika saker som humor. Amilia kan ju ofta inte ta att folk skämtar på hennes bekostnad och jävlas med henne, men hon kan gå runt och göra sig lustig över andra hela tiden.