2020-05-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
bor i vasastan. Åkersberga..?VAD?
MARTIN bor i Åkersberga! Inte du!
2020-05-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Ja, tomheten kommer att vara enorm. Givetvis syns vi nästa år om det blir en ny säsong. Hur mycket jag än hatar mig själv för att ha lagt ner så mycket tid på den här värdelösa slutproduktionen så älskar jag tråden. För det mesta i alla fall, till det kommer någon fitta och är dryg.
Om det kommer någon kuk då😉. Skämt åsido, har sett alla BB utom det första 2001 och har aldrig varit så säker på vem som skulle vinna redan från vecka ett.
2020-05-19, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Fast jag vet ju vad min släkting betalade i skatt som var med i vem vill bli miljonär, och det var 30 procent.

Jag vet att Paow fick 175 k när hon vann 250 k när hon var med i Paradise.

Jag vet att Marcelo fick 350 k när han vann 500 i paradise hotel.

Vinstskatten är 30 procent.

Samma när du är med i vem vill bli miljonär, paradise, farmen, Big brother, Robinson, jepordy etc etc
Du behöver nog läsa på om hur det progressiva skattesystemet i Sverige fungerar. Märks att du definitivt inte är en höginkomsttagare. Som sagt, gå in på Skatteverket så får du veta det rätta svaret om du inte tror på mig.
2020-05-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Fast jag vet ju vad min släkting betalade i skatt som var med i vem vill bli miljonär, och det var 30 procent.

Jag vet att Paow fick 175 k när hon vann 250 k när hon var med i Paradise.

Jag vet att Marcelo fick 350 k när han vann 500 i paradise hotel.

Vinstskatten är 30 procent.

Samma när du är med i vem vill bli miljonär, paradise, farmen, Big brother, Robinson, jepordy etc etc
Blablabla!
NU är DET Nu! Man ska lära sig leva i verkligheten. Miljonen är Samis, inte din! Skit i vad!!!! Gå vidare. Paolos tråd är nått för dig..? Sitta och bråka. Jag säger som Jacob Dalin: SKÅÅL tamefaan!
2020-05-19, 00:58
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Fantastiskt.... Minns mest Roxy på döbelnsgatan, Serungs place🤣

Kallesnusk?!
Det var en snuskig jävel! Han sa att jag tände upp hans pedofila sidor. *spysmiley

MVH/Gnomegirl.
2020-05-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ja härbre guuuud! Nu har jag GÅS HÅR! Får inte ihop låren längre!!!😳😳😳😳😳😳😳🤣🤣🤣👍👍👍👍
Aj jävlar vad mitt gåshår står upp nu! Blev ju en riktigt livad afton här. En sista natt med gänget helt enkelt.
2020-05-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Du behöver nog läsa på om hur det progressiva skattesystemet i Sverige fungerar. Märks att du definitivt inte är en höginkomsttagare. Som sagt, gå in på Skatteverket så får du veta det rätta svaret om du inte tror på mig.

Du påstår att vinstskatten inte finns längre, när togs den bort?

Och hur förklarar du att vinstsummorna jag precis skrev?
2020-05-19, 01:00
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Har för mig att han själv sagt sig ha skulder på 900k så det skulle innebära att han inte ens blir skuldfri! rätt så jävla gött ändå nu mår jag bättre tack!

I och med att han han har skulder och staten sköter ekonomin så betalar man skatt på överskottet efter förlustavdrag. Det betyder i ekonomiska termer att vinstpengarna går till en förlust som betalas. Man kvittar vinst mot förlust. Om han han har en förlust på 800k kvittar man den mot vinsterna. Han får då 200k över som skall ses som en vinst plus hans inkomst för arbete under ett år. Han kommer delvis över gränsen för att betala statlig skatt resten är kommunalskatt. Storleken beror på vilken kommun han bor i. Killen kan då för sin vinst få säkert lite över 100k över.
2020-05-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Eller hur! En underbar scen! Och så jävla Sami fucking Jacobsson som man lärt känna honom 😂

Hoppas att någon filmade av dc under finalen, många fina moments där. Bland annat när Sami efter att hans namn ropats upp smått chockad frågar Lennie på bred västmanländska ”har jag vunnit?” eller ”vann jag?” eller vad han sa. Ljuvligt.
Magiskt.... klipp ligger ute.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Om det kommer någon kuk då😉. Skämt åsido, har sett alla BB utom det första 2001 och har aldrig varit så säker på vem som skulle vinna redan från vecka ett.
Kukar är alltid uppskattat! Samma sak här. Undrade vad det var för luffare som rullade in på sin spark men efter en vecka var jag kär och övertygad om att det var vinnaren!!!
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Blablabla!
NU är DET Nu! Man ska lära sig leva i verkligheten. Miljonen är Samis, inte din! Skit i vad!!!! Gå vidare. Paolos tråd är nått för dig..? Sitta och bråka. Jag säger som Jacob Dalin: SKÅÅL tamefaan!
Men herregud, lugna dig.
2020-05-19, 01:02
Medlem
Sami kommer få ut 700k. Tar kronofogden sin del av kakan direkt eller kan han bestämma själv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in