2020-05-10, 15:23
Medlem
Dags för dagisbarnens utomhustupplur hos pappa Lennie, ser jag. Aha nej nu fick han dampryck och måste springa runt i huset.
2020-05-10, 15:28
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Precis så Lennie har på ett sätt bäddat för denna situation då han redan från start skulle markerat vart gränsen går. Han är knepig för man vet inte vad han EGENTLIGEN tänker utan han är bara fine med allt och sen kommer det helt plötsligt från ingenstans..- NEJ inga munpussar. Ok, men hur ska Mergim i det läget veta hur snäv gränsen är från kramar, sova i samma säng, pussar på kinden då Lennie har signalerat ut i kroppsspråk att han är mottaglig för i princip allt? Då förstärks den här osäkerheten ännu mer i Mergim pga att Lennie inte är konsekvent och han känner att han inte vet vart han har honom. Antingen eller! Då kan han lika gärna säga, NEJ nu blir det inga mer pussar eller någonting som kan få Mergim att önska eller tro att hans känslor för Lennie är besvarade. Lennie kan då säga.- Nej Mergim vi måste resonera om VART vi är i denna relation för att inte missförstånd ska ske och allt vi byggt upp i 100 dagar blir förstört för kommunikationsbrist. Man får inte heller hålla på och leka med någons känslor på det viset. Visst Lennie kramas med alla men om han MÄRKER att Mergim känner något starkare och han inte kan besvara det, då lägger man ner det beteendet. Att springa och krama och pussa på Mergim gör det bara ännu mer vilseledande och inger då falska förhoppningar då Mergim läser in ett intresses från Lennie. Raka rör är det som gäller med en sån osäker kille som Mergim och har Lennie bara vänskap/bror känsla för Mergim, ja då får han fan skylla sig själv om han kör nån jävla gåta till lek!
Riktigt bra skrivet även denna ggn 👍
Helt säker att Lennie inte gör såhär av annat än välvilja såklart. Han gillar ju verkligen mergim så otroligt mycket och är livrädd förlora honom. Men han gör honom bara en otjänst med att inte göra som du säger. Även Frida hade kunnat säga till eller förklara ibland kan jag tycka ..för att hjälpa honom
Senast redigerad av Emmvalentine 2020-05-10 kl. 15:30.
2020-05-10, 15:30
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kendallo
Lennie gjorde exakt samma med Amilia. För henne, och jag citerar hennes egna ord "Lennie representerar ALLT utanför huset, hennes vänner syskon, poddar, ALLT som hon saknar" och Lennie tillät Amilia att känna så och fick då motta ett jävligt obehagligt beteende från Amilia där han fick ta mycket skit när han inte levde upp till hennes förväntningar att hela tiden vara där som en snuttefilt och älskare till henne.

Konsensus är att Lennie tillåter både Amilia och Mergim. Det är tre helt olika personligheter och behov, och Lennie spelar spelet inte-göra-sig-osams-med-någon och har flängt mellan dessa två krävande Mergim och Amilia som en nerdreglad snuttefilt. Vem som är sjukast, vem det är mest synd om av de tre kan jag inte sätta fingret på riktigt, men det här är något som uppstått i ett vacuum som big brother är och ute i verkliga livet tror jag att alla tre nog kommer lida av sitt eget beteende i sina backspeglar.

Jag har länge tänkt i samma banor för det verkar vara ett mönster och han kanske kör den här. "Man fångar fler flugor med honung än ättika" och detta ordspråk kanske är Lennies taktik, vem vet?
2020-05-10, 15:32
Medlem
Var det censur nyss för att BB sa åt dem att de inte fick använda brun utan sol?
2020-05-10, 15:36
Medlem
kendallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag har länge tänkt i samma banor för det verkar vara ett mönster och han kanske kör den här. "Man fångar fler flugor med honung än ättika" och detta ordspråk kanske är Lennies taktik, vem vet?

Exakt så, jag tvivlar inte ett ögonblick på att Lennie kanske faktiskt gillar Mergim (och Amilia) och därför tillåter de båda och sig själv men det där har en naturlig gräns, något som jag tror att Lennie då alltså är medveten om och tänjer på ganska iskallt. Lite narcissistiskt ego kanske, i kombination med 1 miljon pickadollar. Han är 36 goddamn år och är inte dum i huvudet.
2020-05-10, 15:40
Medlem
Jomras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Om du menar det ute på gården med Frida och dom så tror jag det handlade mer om hans reaktioner. Inte så mycket om att Lennie behöver space ibland, utan att det betyder att han gillar han mindre. Men du kanske tänkte på nån annan ggn?
Jag uppfattade det som att Lennie faktiskt pratade om just space och att han behöver umgås med andra också, som tex bada bubbel med Sami och att Mergim då inte skulle ta det negativt. Men du har rätt i att samtalet mest handlade om Mergims osäkerhet och hans reaktioner mot Lennie.
2020-05-10, 15:44
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Sami: "ska ugnen vara på?"
Lennie: "absolut inte."
Sami: "ajjemän!"
Lennie: "...stänger du av den?"
Sami: "jag vet inte hur man gör."

2020-05-10, 16:03
Medlem
xrlpyts avatar
Tydligen kommer Pink Room rösta för att få ut Jassa, i alla fall vill den s k BBPolisen det, och även Amilia. innebär det att Flashback också borde rösta på Jass..?
2020-05-10, 16:04
Medlem
Nu är röstningen igång! Det blev att man röstar ut. Alla som vill ha Sami kvar rösta nu ut Frida. Finns inget utrymme att chansa denna gång, senast när det chansades rök underbara Julia.
2020-05-10, 16:06
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Väntar ned att rösta tills jag vet hur ni andra vill ha det. Är det fortfarande Frida ut? Hur ser omröstningarna på andra ställen ut? Har Jasmine tappat borde vi kanske tänka om?

Edit: jag röstar Frida. Pink Room luras garanterat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Tydligen kommer Pink Room rösta för att få ut Jassa, i alla fall vill den s k BBPolisen det, och även Amilia. innebär det att Flashback också borde rösta på Jass..?

Absolut INTE! Det kan mycket väl vara en fint (har ryktats om en sådan). Vi måste rösta likadant om vi ska lyckas säkra att Sami blir kvar.
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Nu är röstningen igång! Det blev att man röstar ut. Alla som vill ha Sami kvar rösta nu ut Frida. Finns inget utrymme att chansa denna gång, senast när det chansades rök underbara Julia.
Då kör jag Frida!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in