2020-05-10, 14:35
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Bara för att han säger att han är neger betyder inte att han är svart. Ser inte honom som svart. Han har väl en vit mamma?

Rodney är en Afropean, varken svart eller vit. Du har ju rätt i att han inte är svart men en legendar i BBs historia.
2020-05-10, 14:36
Medlem
Hvorfor er det frida og jasmine der rengör . Medan dom andre er i poolen.
2020-05-10, 14:38
Medlem
I vilken värld är Rodney svart? Jämför hans hudfärg med Alex eller Sonia så ser ni att han inte är svart. Bara för att han har lite mörkare hudfärg gör honom inte svart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Bara för att han säger att han är neger betyder inte att han är svart. Ser inte honom som svart. Han har väl en vit mamma?
Ja, kanske mamma var vit och papsen kolsvart. Då betecknas han som svart. Är det nåt dåligt med det eftersom vissa har såna problem? Rodney är neger och det har han själv sagt. Dom flesta i BB verkar ju vilja vara negrer också och ser ut som skitkorvar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ja, kanske mamma var vit och papsen kolsvart. Då betecknas han som svart. Är det nåt dåligt med det eftersom vissa har såna problem? Rodney är neger och det har han själv sagt.
Då är han mulatt. Inte svart.
I vilken värld är Rodney svart? Jämför hans hudfärg med Alex eller Sonia så ser ni att han inte är svart. Bara för att han har lite mörkare hudfärg gör honom inte svart.
2020-05-10, 14:42
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomra
Lennie har berättat just detta för Mergim för ett par dagar sedan i ett långt samtal, dock osäker på om det hjälpte

Jag vet inte, Lennie får göra ett nytt försök och kanske förklara att.-När du gör så här? Då känner jag så här! Alltså rakt men pedagogiskt och tar inte Mergim in det?
Då ligger det nog på ett djupare plan och då är det bara Mergim själv som kan få ordning på det genom att lära sig självinsikt genom en ordentlig självanalys för det finns inga genvägar.

Han måste gå till sig själv för att kunna utröna var svårigheten ligger när det gäller det sociala samspelet. För om han inte gör det så finns risken att de negativa tankar som han kanske har och som ofta inte stämmer med verkligheten göra att den här osäkerheten etsar sig fast ännu starkare och det kommer att genomsyra/spegla relationerna han har till andra.

De i sin tur kommer kanske att dra sig undan för att det blir för energikrävande att alltid ge 100% av sig själv till någon som aldrig får nog! Ju mer Mergim går omkring med de här hjärnspökena och ältar negativa scenarion så blir det till slut en verklighet för honom och av det kommer konflikter och misstänksamhet som inte ens är realistiskt eller ens sanning.

Så dessa hjärnspöken som fladdrar runt måste Mergim lära sig att tygla. För vad gäller Lennie så blir han också lidande av detta. Tycker dock att han måste försöka våga prata om känslor och hur han känner sig i detta för det är ju tydligt att de inte riktigt når fram till varandra ändå fast de är så nära.
Senast redigerad av Mouchino 2020-05-10 kl. 15:21.
2020-05-10, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jag tror Mergim bara är 21 år. Ja jag håller helt med! Mergim har här läget att få de bästa tipsen av en fin mentor, men han skulle ha behövt få höra precis det du säger! istället för att han bara tar allt. Blir jättesvårt för Mergim att förstå alla olika signaler.

Ja vi har FATTAT att du tycker så nu! Sluta svara likadant åt alla, tråden blir riktigt dryg att läsa när du ska upprepa samma svar till alla.

I övrigt står jag fast vid att Mergim behöver få professionell hjälp när han kommer ut. Hur svartsjuk tror ni han kommer bli när Lennie äntligen ska få umgås med sitt ex? Åh herrejävlar
2020-05-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tycker Mergim måste respektera Lennies behov och inte vara på honom precis hela tiden. Jag skulle bli galen om jag hade en svans efter mig precis hela tiden som ropar på mig, sen när jag går dit så var det ingenting viktigt han ville. Lennie är alldeles för tolerant och skulle behöva säga till Mergim på skarpen och visa vart gränsen går. Han borde gjort det för längesen tycker jag.

Min tolkning: De är båda modersberoende och har inte klippt av navelsträngen känslomässigt, deras relationsmönster är symbios, de är ännu inte två individer psykiskt i relation till varandra. Den som spelar barnets roll i en sådan relation hänger besatt i hälarna och modern sätter inga gränser. Modern kräver inte egen tid och klipper inte av navelsträngen, hon vill ha ett efterhängset barn, de båda vill ha en symbiotiskt relation. Eftersom ingen av dem har en erfarenhet av en relation där man gjort sig självständig vet de inte hur man klipper av. De av oss som har inte har symbios som relationsmönster störs av deras symbios.
2020-05-10, 15:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jag tror Mergim bara är 21 år. Ja jag håller helt med! Mergim har här läget att få de bästa tipsen av en fin mentor, men han skulle ha behövt få höra precis det du säger! istället för att han bara tar allt. Blir jättesvårt för Mergim att förstå alla olika signaler.

Precis så Lennie har på ett sätt bäddat för denna situation då han redan från start skulle markerat vart gränsen går. Han är knepig för man vet inte vad han EGENTLIGEN tänker utan han är bara fine med allt och sen kommer det helt plötsligt från ingenstans..- NEJ inga munpussar. Ok, men hur ska Mergim i det läget veta hur snäv gränsen är från kramar, sova i samma säng, pussar på kinden då Lennie har signalerat ut i kroppsspråk att han är mottaglig för i princip allt? Då förstärks den här osäkerheten ännu mer i Mergim pga att Lennie inte är konsekvent och han känner att han inte vet vart han har honom. Antingen eller! Då kan han lika gärna säga, NEJ nu blir det inga mer pussar eller någonting som kan få Mergim att önska eller tro att hans känslor för Lennie är besvarade. Lennie kan då säga.- Nej Mergim vi måste resonera om VART vi är i denna relation för att inte missförstånd ska ske och allt vi byggt upp i 100 dagar blir förstört för kommunikationsbrist. Man får inte heller hålla på och leka med någons känslor på det viset. Visst Lennie kramas med alla men om han MÄRKER att Mergim känner något starkare och han inte kan besvara det, då lägger man ner det beteendet. Att springa och krama och pussa på Mergim gör det bara ännu mer vilseledande och inger då falska förhoppningar då Mergim läser in ett intresses från Lennie. Raka rör är det som gäller med en sån osäker kille som Mergim och har Lennie bara vänskap/bror känsla för Mergim, ja då får han fan skylla sig själv om han kör nån jävla gåta till lek!
2020-05-10, 15:14
Medlem
FarbrorAgges avatar
Frida kan nog vara det mest frånstötande och okvinnliga fruntimmer jag har sett i hela mitt liv. Tätt följd av Amilia. Otroligt ändå att båda lyckades vara med i samma säsong av BB.
2020-05-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Frida kan nog vara den mest frånstötande och okvinnliga fruntimmer jag har sett i hela mitt liv. Tätt följd av Amilia. Otroligt ändå att båda lyckades vara med i samma säsong av BB.
Håller med. Skulle inte förvåna om julgrisen vinner då det finns många s.k godhjärtade kärringar som älskar sådana.
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-05-10 kl. 15:19.
2020-05-10, 15:21
Medlem
kendallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Precis så Lennie har på ett sätt bäddat för denna situation då han redan från start skulle markerat vart gränsen går. Han är knepig för man vet inte vad han EGENTLIGEN tänker utan han är bara fine med allt och sen kommer det helt plötsligt från ingenstans..- NEJ inga munpussar. Ok, men hur ska Mergim i det läget veta hur snäv gränsen är från kramar, sova i samma säng, pussar på kinden då Lennie har signalerat ut i kroppsspråk att han är mottaglig för i princip allt? Då förstärks den här osäkerheten ännu mer i Mergim pga att Lennie inte är konsekvent och han känner att han inte vet vart han har honom. Antingen eller! Då kan han lika gärna säga, NEJ nu blir det inga mer pussar eller någonting som kan få Mergim att önska eller tro att hans känslor för Lennie är besvarade. Lennie kan då säga.- Nej Mergim vi måste resonera om VART vi är i denna relation för att inte missförstånd ska ske och allt vi byggt upp i 100 dagar blir förstört för kommunikationsbrist. Man får inte heller hålla på och leka med någons känslor på det viset. Visst Lennie kramas med alla men om han MÄRKER att Mergim känner något starkare och han inte kan besvara det, då lägger man ner det beteendet. Att springa och krama och pussa på Mergim gör det bara ännu mer vilseledande och inger då falska förhoppningar då Mergim läser in ett intresses från Lennie. Raka rör är det som gäller med en sån osäker kille som Mergim och har Lennie bara vänskap/bror känsla för Mergim, ja då får han fan skylla sig själv om han kör nån jävla gåta till lek!

Lennie gjorde exakt samma med Amilia. För henne, och jag citerar hennes egna ord "Lennie representerar ALLT utanför huset, hennes vänner syskon, poddar, ALLT som hon saknar" och Lennie tillät Amilia att känna så och fick då motta ett jävligt obehagligt beteende från Amilia där han fick ta mycket skit när han inte levde upp till hennes förväntningar att hela tiden vara där som en snuttefilt och älskare till henne.

Konsensus är att Lennie tillåter både Amilia och Mergim. Det är tre helt olika personligheter och behov, och Lennie spelar spelet inte-göra-sig-osams-med-någon och har flängt mellan dessa två krävande Mergim och Amilia som en nerdreglad snuttefilt. Vem som är sjukast, vem det är mest synd om av de tre kan jag inte sätta fingret på riktigt, men det här är något som uppstått i ett vacuum som big brother är och ute i verkliga livet tror jag att alla tre nog kommer lida av sitt eget beteende i sina backspeglar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in