2020-05-10, 01:35
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
VARFÖR Skulle en svart person vilja umgås med en rasist som kallar en för gorilla och apa och kör blackface????

Han bett om ursäkt till Mergim för det han gjort men tror inte han menade det så falsk är han. Mergim är inte rasist du kan sluta med skit snacket redan nu. Jag kan inte fatta varför man stör sig på det där dom har på sig dom gillar ju att vara bruna det är väl inget negativt? Kan fotfarande inte förstå varför folk klagar på det? Folk använder sånt hela tiden och man kan köpa det om det var så rasistiskt ha på sig sånt så hade man inte kunnat köpa det.
2020-05-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Men jag fattar ändå det när Lennie sagt som han sagt hela dagen... fattar han känner sig hotad då Frida uppenbarligen är sugen på han. Tror även att Sami gillar hans närhet.

Så ja... Alla blir svartsjuka på varandra

Men lilla gumman, det är BARA Mergim som blir svartsjuk där inne. Han är en sjukt obehaglig människa och han behöver hjälp. Så, gå och lägg dig nu från ditt heltidsjobb att försvara Mergim. Bolibompa är slut för längesen.
2020-05-10, 01:39
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Förstår inte mig på alla blattetjerna som försvarar honom gång på gång. Så töntig han är.

Finns mörkhyade som använder medel för att göra sin hy ljusare är det då rasiktist mot vita? Ska man kalla det för whiteface då eller ?
2020-05-10, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle35
Han bett om ursäkt till Mergim för det han gjort men tror inte han menade det så falsk är han. Mergim är inte rasist du kan sluta med skit snacket redan nu. Jag kan inte fatta varför man stör sig på det där dom har på sig dom gillar ju att vara bruna det är väl inget negativt? Kan fotfarande inte förstå varför folk klagar på det? Folk använder sånt hela tiden och man kan köpa det om det var så rasistiskt ha på sig sånt så hade man inte kunnat köpa det.
Vet du ens vad blackface är? Det finns en gräns mellan brun utan sol och blackface. Det är väldigt kränkande mot svarta. Man kan nog börja se på ansiktet när det blir alldeles för mörkt och börja likna blackface. Julia och Mergim var definitivt blackface.
2020-05-10, 01:42
Medlem
Citat:
Finns mörkhyade som använder medel för att göra sin hy ljusare är det då rasiktist mot vita? Ska man kalla det för whiteface då eller ?
Läs lite historia kring blackface innan du yttrar dig om något sådant löjligt. Finns inget som kallas för whiteface. Det kallas självhat som svarta har när dom gör så. Läs på lite innan.
2020-05-10, 01:44
Medlem
Citat:

Håller med, Mergim är inte rasist han är bara extremt naiv och barnslig (han vet inte ens vad en rasist är) han vet bara ingenting.
2020-05-10, 01:47
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Men lilla gumman, det är BARA Mergim som blir svartsjuk där inne. Han är en sjukt obehaglig människa och han behöver hjälp. Så, gå och lägg dig nu från ditt heltidsjobb att försvara Mergim. Bolibompa är slut för längesen.
Varför skulle man vara en obehaglig människa för att man verkligen vill njuta av de sista dagarna man har ihop 🤔 fattar inte ditt resonemang. Jag lider varje sekund när jag känner hur han känner... Även om lennie inte menar något illa. Blir såååå mycket större för Mergim.
2020-05-10, 01:48
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Läs lite historia kring blackface innan du yttrar dig om något sådant löjligt. Finns inget som kallas för whiteface. Det kallas självhat som svarta har när dom gör så. Läs på lite innan.

Jag förstår att du är mörkhyad men bara för man har sånt behöver det inte betyda att det är nåt mot mörkahyade ? Dom gillar ju att vara bruna inget jävla negativt med det tycker jag men dom tar på sig för mycket och det ser inte så bra ut. Det finns även spray tan är det också känsligt för mörkhyade eller? Om det där är något negativt varför har dom fått ha på sig det till nu? Varför finns det att köpa?
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Oj vad Mergim utnyttjar Fridas ”snällhet”. Nu har han bytt tillbaka till gula sovrummet, och han blir direkt sur för att han får sängen i hörnet, längst bort ifrån Lennie. Säger att han vägrar fråga Frida om att byta säng med henne för ”då blir hon seeeeuuuuur”, och indirekt hotar med att byta sovrum igen. Så Frida ger med sig och låter Mergim ta hennes säng.

Han är en sån förbannat stor tönt att jag aldrig sett liknande. Han är gatanterat sur över att Sami och Lennie är i bikten också. Lennie KANSKE ÄR OTROGEN

Mergim är bara för mycket nu och om han kunde skulle han haka sig fast i Lennie och slänga nyckeln. Detta är inte friskt för fem öre. Han är besatt av honom helt klart och visst han är lost och förälskad i honom men detta är inte ett normalt beteende. Han bevakar precis allt som händer runt Lennie, totalt! Han var helt förstörd av oro för att Frida skulle sova med Lenni och Sami i blåa. Mergim fråga jassa om Frida är sugen på Lennie, hon svarade nej det tror jag inte och han bara. - VARFÖR LJUUUUGER DU?
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dic3man
Har alla hans standups på VHS, men kan tyvärr inte mäta mig med att ha sett han LIVE 1989, you´re my new idol......

Haha tack. Bodde på Long Island och jobbade där i tonåren. Diceman hade precis startat sin karriär och det måste vara de bästa åren om jag skall vara ärlig. Killen är en av mina absoluta favoriter genom tiderna. Tyvärr blev han så poppis att det blev mainstream och han tonade ner sig något som tyvärr många har gjort. Adam Sandler var ju riktigt rolig i början och grov. Detsamma med Eddie Murphy, hans tidiga "Raw" och "Delirious" är skön nostalgitripp.
2020-05-10, 01:49
Medlem
1754s avatar
Mergim vet alltså inte om Värmland är en stad eller ett län.....Och vart det ligger.
2020-05-10, 01:50
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Vet du ens vad blackface är? Det finns en gräns mellan brun utan sol och blackface. Det är väldigt kränkande mot svarta. Man kan nog börja se på ansiktet när det blir alldeles för mörkt och börja likna blackface. Julia och Mergim var definitivt blackface.

Men för helvete dom tänker inte på nåt sånt för fan!!! Sluta anklaga dom för att vara rasister. Dom tycker det är fint ingen har klagat på det innan dom hade mycket på sig för länge sen men nu klagar dom på det innan finalen undra varför?
Senast redigerad av Eagle35 2020-05-10 kl. 01:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in