2011-06-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrängar'n
Jag kapar tråden och slänger ur mig lite löst dravel. Mycket av nedanstående är redan sagt:

1. Jag tror att det är så att folk blandar ihop J*nne (finnen) med en person som hade smeknamnet "Grisen". Men det är inte samma person. Sammanblandningen började i tråden om kriminella 80-kändisar och lever sedan vidare när folk vill ge sken av att de var ute i svängen när det begav sig.

2. Jag har hört påståenden om att J*nne var skyldig folk ganska stora pengar. Valet han fick var att utföra mordet eller själv bli mördad. Därför hade det inte spelat någon roll om J*kso varit själv eller inte vid luckorna, han hade ändå blivit skjuten.

3. Att J*nne fick jobbet var för att han var "okänd" och för att man inte ville att det skulle synas vem som egentligen låg bakom det. Efter skjutningen stannade J*nne kvar vid brottsplatsen där han också greps. Det var aldrig meningen att han skulle fly; det skulle vara tydligt vem som skjutit så att det inte skulle kunna spekuleras.

4. Kriminalitet är en egen (perverterad) form av marknadsekonomi. Ingen vågade skjuta J*kso, men när han väl var död saknade ingen honom. Istället gällde det att positionera sig för att fylla tomrummet han lämnade. Titta bara på snacket direkt efter att han dog: J*nne var en död man etc. Men J*nne lever och andas än idag.

5. Tidigare i tråden hänvisas det till händelser som skulle ha koppling till mordet. Jag vet inget om flera av dem, men jag kan nästa donera benmärg på att skjutningen i videobutiken inte hade med J*kso att göra.

6. Det påstås att mordet i Finland skulle vara en "kvittning". Det kan säkert vara så, men hur skulle den kopplingen se ut? Vad jag hört skulle det vara så att J*nne hade egna intressen i brottet som påstås ligga bakom mordet. Likväl sitter väl J*nne på livstid för mordet.

Ok, tack för klargörandet. Men killen som hette Grisen. Vad var det för lirare?
Citera
2013-10-12, 22:20
Medlem
kluvnaHallonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Om Lasermannen alltid hejat och varit glad, hade ditt intryck av honom också varit positivt?

(Psykopat som psykopat!)

Mitt intryck till Lasermannen skulle vara negativt om han alltid hejat och varit glad!! Tycker alltid det känns obehagligt när man stöter på livstidsdömda som studsar förbi glada
Citera
2013-10-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketgunn
Ok, tack för klargörandet. Men killen som hette Grisen. Vad var det för lirare?

Han blev känd för att han ryckte av en guldkedja av Joksos hals sedan han smackat till honom så Jokso flög i backen. Jokso tog nog ut sin hämnd för det i enskildhet. No way att en sådan som Jokso lät det passera...
Citera
2013-12-21, 02:00
Medlem
Den största mannen inom kriminalitet i sveriges historia?
Citera
2013-12-21, 03:00
Medlem
Hämnden vart riktigt grov efter Dragans död. Kan säga att det inte var värt det.
Citera
2013-12-21, 09:29
Medlem
Är det verkligen sant som jag hört att han hade ett förhållande med Carola?
Citera
2014-01-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sambasomrero
Är det verkligen sant som jag hört att han hade ett förhållande med Carola?
Även med Pernilla Wahlgren och Kikki Danielsson
Citera
2014-01-28, 03:54
Medlem
Har skummat igenom tråden lite, men rätta mig om ja har fel, me finnen som dödade j*kos var inte han från jordbro och kompis med s***e s**x??
För killen som gör låtar till s***e var från jordbro och han klippte nån kille i Finland och fick livstid på kåken för ett mord på en kompis till jordbro kille, och för övrigt om de inte har stått tidigare så fick j*kos mördare åtta år i fängelse här i Sverige. Men som sagt rätta mig om jag har fel
Citera
2014-01-28, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorrven
Har skummat igenom tråden lite, men rätta mig om ja har fel, me finnen som dödade j*kos var inte han från jordbro och kompis med s***e s**x??
För killen som gör låtar till s***e var från jordbro och han klippte nån kille i Finland och fick livstid på kåken för ett mord på en kompis till jordbro kille, och för övrigt om de inte har stått tidigare så fick j*kos mördare åtta år i fängelse här i Sverige. Men som sagt rätta mig om jag har fel

Fick precis veta att finnen som dödad j***s är den finne som dödad sin kompis i Finland. (Han ska tydligen sitta på pengarna som han tog från Arlanda killen fortfarande)
Citera
2014-01-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Även med Pernilla Wahlgren och Kikki Danielsson

Hoppsan, det var inte illa!
Citera
2014-03-02, 02:45
Medlem
arcillenss avatar
Citat:

Janne Raninen, mördade Dragan på solvalla, 4 februari 1998.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kartellen titta nere vid historik
Citera
2014-11-18, 22:57
Medlem
Infernals avatar
Citat:
Fick precis veta att finnen som dödad j***s är den finne som dödad sin kompis i Finland. (Han ska tydligen sitta på pengarna som han tog från Arlanda killen fortfarande)
Och kinesen sitter på anstifftelse för mord för morden som skädde på hotellet i finland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in