Citat:
Ursprungligen postat av
SadEyes
Sjöberg har ju själv sagt att han skulle bytt sitt världsrekord mot ett OS-guld. Det största man kan vinna och som Holm har ett utav. Så jag håller nog Holm som den bättre av de två i fråga om meriter.
Nu talar inte jag om meriter (som man säkert kan definiera på olika sätt). Jag pratar om vem som var den bästa höjdhopparen. Det är givetvis den som hoppade högst och vem är det? Jo det är Sjöberg. Därför är han den bästa höjdhopparen.
Hade Holm och Sjöberg deltagit på samma OS och tävlat mot varandra och båda gjorde sina högsta hopp så skulle Sjöberg vunnit.
Sen kan Holm ta 1000 OS-guld om han vill. Hoppar han inte högre än Sjöberg så är han inte heller bättre.
Fast det som underhåller mig mest är hur Holm lipar och försöker formulera en anledning till varför han skulle vara bättre än Sjöberg. Det svåraste för honom är att Sjöberg inte accepterar det och Holm vet att folk generellt ser Sjöberg som den bästa hopparen. Den frustrationen Holm har av det lyser som en aura runt honom. Nu verkar han ge över det till sin son, Melwin.
Hur fan kan man komma på att döpa sin son till Melwin? Låter ju som en efterbliven tecknad seriefigur.