2020-02-17, 22:55
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om man knuffar motståndaren snarare än att bara ramla in i denne, så jo, då har man gjort en förseelse. Det är 100% inte mål. Jag vet inte hur det funkar, om VAR kan döma straff när det är ett mål dom granskar, men det är det enda Chelsea kan få med sig där. Målet kan omöjlgit stå kvar.

Så du hade flygit in i spelaren med fejset först eller ? klart man tar emot sig.
Citera
2020-02-17, 22:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Solklar filmning - såg inte ut att ha så ont efter att domarn blåst av...

Jo, det gjorde han visst. Sluta trolla.
Citera
2020-02-17, 22:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Så du hade flygit in i spelaren med fejset först eller ? klart man tar emot sig.

Det kanske man gör, men det är fortfarande frispark att sätta två händer i ryggen på någon.
Citera
2020-02-17, 22:57
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Han sätter två händer i ryggen på en motståndare. Det får man inte göra. Det är 100% frispark.
Om du får en knuff bakifrån och har en person framför dig, då lär du ta upp händerna för att inte flyga in med huvud och överkropp rakt in i personen. Det MÅSTE ju in i bedömningen om man ska döma bort ett mål i efterhand...
Citera
2020-02-17, 22:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Jo, det gjorde han visst. Sluta trolla.

Solklar filmning och det är inte första gången fjanten gjort detta...
Citera
2020-02-17, 22:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Om du får en knuff bakifrån och har en person framför dig, då lär du ta upp händerna för att inte flyga in med huvud och överkropp rakt in i personen. Det MÅSTE ju in i bedömningen om man ska döma bort ett mål i efterhand...

Det man ska bedöma är om det har varit någon förseelse. Det har det. Alltså inte mål.
Citera
2020-02-17, 23:01
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Det man ska bedöma är om det har varit någon förseelse. Det har det. Alltså inte mål.
Håller inte. Då skulle man kunna kroka i benet och svinga iväg det på en motståndare så att den ramlar så får man frispark med sig. Helt orimligt argument.
Citera
2020-02-17, 23:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Håller inte. Då skulle man kunna kroka i benet och svinga iväg det på en motståndare så att den ramlar så får man frispark med sig. Helt orimligt argument.

Nej, för gör man det så har man gjort en förseelse och får antagligen en frispark / straff emot sig.
Citera
2020-02-17, 23:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Hänvisar dig bara till inlägget ovanför ditt. Enligt din logik hade Fred kunnat svinga runt Azpi så att denne flög in i Williams, men så länge Azpi har händerna uppe så ska han få frispark dömd emot sig. Det löjligaste jag hört

Om Fred hade gjort det hade nog domaren pekat på punkten ska du se.
Citera
2020-02-17, 23:13
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det kanske man gör, men det är fortfarande frispark att sätta två händer i ryggen på någon.

Härligt. Du medger att det fred gör är straff. Tack.
Citera
2020-02-17, 23:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Härligt. Du medger att det fred gör är straff. Tack.

Jag skulle vilja se en bra repris innan jag säger något säkert om det. Jag fokuserade mest på Azpis knuff på dom jag såg.

Men var det en två händer i ryggen-knuff från Fred först, så ja, då säger jag straff.
Citera
2020-02-17, 23:16
Medlem
Kul att Liverfoolfans klagar på detta när Crystal Palace fick ett ännu klarare mål bortdömt för knuff mot just Liverpool. Den knuffen påverkade inte ens målsituationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in